Kattis Dockor

Alla inlägg under mars 2017

Av Katti - 28 mars 2017 21:10

Något samlare saknar, är det äldre dockor. Dockor med spår av år som gått. Inte gamla dockor som slitits med åren, utan mormor o farmor-dockor. 


Här är Grandma Heart, från 80-talet. Titta på hennes fantastiska rynkor i pannan! De är inte målade, som på Happy Family Grandma (Midges mamma). Grandma Heart har en målad rynka, från ögonkanten, ut mot kinden. Hon har lite påsar under ögonen. Den här damen finns bara i en vit version, även om Heart Family finns i både svart o vit version. Midges föräldrar finns både som vita o svarta, men den svarta versionen har Ashas ansikte. Den vita fick ett nytt fejs, med lite stuns i, men som sagt, målade rynkor. 


 -

-

Av Katti - 28 mars 2017 11:33

Jag gillar inte zombies sådär supermycket. Tycker de är läskiga. Har exempelvis inte köpt Zombie Bride Barbie i Mattels Haunted Beauty-serie, fast jag har de andra. Monster High Ghoulia är en annan sak - och vilka mer av dem som nu är ghouls eller zombies. Och de små Living Dead Dolls i Kellystorlek. Gillar iofs inte alla där heller, lite Chuck-varning över några av dem. 

Däremot finns det en serie som heter Once Upon a Zombie med alla kända prinsessor som zombies. De är söta, i sin zombieversion! Många gillar inte deras insatta glasögon, men det ger ett extra djup i ansiktet. Jag valde mellan ett par olika. Hade ju velat ha Snövit men föll för Rapunzel med hennes långa röda hår. Får se om jag deboxar henne. Ska hon stanna blir det så. 

Dockorna bygger på bokkaraktärer i en bokserie med samma namn, utgivna av Toon Studio Publishing. Boken, de kanske bara gjort en? Hittar bara en. Once Upon A Zombie: Book One: The Color Of Fear. 


 

Once Upon a Zombie - Zombie Rapunzel, 2012

 -

 -

 -

 -

 -

 -

6 sagosessor i zombieversion...

Av Katti - 25 mars 2017 12:00

Tre katter med olika kroppstyper. Huvudena är Lanards Catwalk Kitties, men ingen av dem hade kroppar när de anlände till tjejen jag köpte dem av, så hon har satt dem på diverse andra dockkroppar. Jag har ju några i original


 -

Catwalk Kitties Callie - med en Bratzillazkropp och Barbieklänning.


 Catwalk Kitties Anika med en kropp från Monster High Twyla


Catwalk Kitties Chase med en Monster-kropp, Draculauras topp och en kjol från en av tvillingarna.


Av Katti - 24 mars 2017 12:15

Köpte en Hula Hair Teresa med Simbakropp. Tyvärr funkar inte Simbas kroppar med Mattels huvuden så nacken/ halsen är så uttänjd på henne. Ser inte klok ut. Hon fick en gammal Fashionistaskropp och färgen stämmer inte alls, men det bryr jag mig inte så mycket om... O huvudet sitter löst o slängigt. Får se om jag ids fixa håret på henne. Behöver tvättas o kamas o slätas ut lite grann. Lite slitet o lekt med. På fötterna sitter ett par Steffi Love-skor ser jag. 


 -

-

FFF

Av Katti - 24 mars 2017 08:15


Freaky Fusion Frankie


Av Katti - 23 mars 2017 22:51



Av Katti - 23 mars 2017 22:48

Letade fram lite kläder åt en av mina blåhåriga o nakna Curvys. Hittade en topp jag ville testa på henne men vad sjutton ska hon ha för underdel/byxor? Ett par blå Kenbyxor i blankt jerseytyg... Jodå, så fick det bli! Hon fick väldigt hög midja med dem. hahahahaha! Hon ser nästan sjuk ut i de här. Nåja, Hon får ha det tills vidare. 



~~~~~~~~~~~~~~~


Av Katti - 23 mars 2017 22:25

Lite bilder på Robecca Steam - har ingen aning om hur komplett hon är, eller om det ens är rätt docka till kläderna, men det spelar ingen roll i min värld. Jag gillar henne! Robecca är en robotdotter till en galen vetenskapsman - kanske hon är släkt med Edward Scissorhands? Hahahahaha! Robecca ingick i ett konventset med sin far Hexiciah häromåret. Alltid kul med specialutgåvor. Men det här är en vanlig release. Hon har med sig sin lilla plåtuggla Captain Penny och kläderna hör till First Wave Robecca, så det är förmodligen "den första". Just här, har hon fel skor på sig, men jag har hennes höga bruna stövlar också och hennes smycken - om än inte i bild. 


X3652 Robecca Steam, Daughter of a Mad Scientist, 2011


 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards