Kattis Dockor

Alla inlägg under juli 2022

Av Katti - 8 juli 2022 21:30

Jag hade länge, både Lilith och Poppy i shoppingkorgen, men fick lite annat som skulle emellan så Poppy tog slut. Lilith fick dock flytta till mig. Båda dockorna är basic-versioner. Lilith är normalt sett inte en av mina favoriter, men jag älskar hennes solbrända hy och svarta hår. Hennes dress med cykelbyxor och top i blank turkos komplimenterar hennes hudton. De högklackade skorna har samma turkosa färg. 


 

82146 Natural High Lilith Blair, ©2021

The NU.Face collection

9/1000...!


 -

 -

 -

 -

 -

-


Av Katti - 8 juli 2022 20:53

Jag missade två av årets Poppydockor med en dag eller två. Glömde öppna mailen... I sommar kom ett andrachansen-mail, där man kunde ställa sig i kö på Resort Ready Poppy. Gjorde så och fick snart bekräftelsen att jag kunde köpa henne. Yayyyy! Min andra svarta Poppy. Den andra jag missade i mailet är också svart. 


Resort Ready Poppy kommer i en turkosblå klänning med pärlbroderier i rosa, guld, turkosblått kring hals och ärmslut. Dockan har välvda fötter, men kommer med ett par extra underben med platta fötter för att passa båda paren skor som följer med, i guld eller turkosblått. Hon har även ett par händer att byta med.  

Hon har en ishink i tropiska färger, och en påse med "is" och en flaska fruktvin. Smyckena går i guld och turkost. 


 -

 

 -

 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 

 -


Av Katti - 8 juli 2022 17:33

Simba gav oss dessa söta Evi Love under 2022, Animal World. Tre Evidockor representerande olika delar av världen, med varsitt djur. Vi har en indiska med en elefant, en kinesisk flicka med en panda och en flicka från Afrika med en giraff. Kläderna är, liksom förra gången Evi hade en internationell serie, tryckta, men ingen "galon" den här gången. Även om Simba alltid använder samma huvud till alla sina dockor, har de ett eget uttryck och dessa har alla bruna ögon, vilket jag uppskattar väldigt mycket!  

Bilderna är snabba ankomstfoton men jag ska ta nya så fort jag får lite mer tid över. Det speglas i plasten så man ser inte kläderna ordentligt. 


-

~~~~~~~~~~~~~~~


 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~~ 


 -

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

Av Katti - 8 juli 2022 17:08

Fashionistas 181 är en smiley face Millie med originalkropp och fötter för klackar. Hon bär en kort rosa klänning med volangärmar och en kakofoni av tropiska frukter och blommor. Skorna är aprikos och hennes glasögon rosa. Hon har blå ögon och bubbelgumrosa läppar, något pixlade. 


 

HB15 Fashionistas 181, ©2021


 -

 -

 -

 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

Artikelnummer/ID: HBV15, Asst. FBR37
Docka/namn: Fashionistas 181, tropical print
Copyrightår: 2021
Ansikte: ©2013 Millie
Kropp: ©2015 Original 
Armar: Vänster rak, höger böjd

Fötter: Välvda
Designer: 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards