Kattis Dockor

Alla inlägg den 14 mars 2017

Av Katti - 14 mars 2017 23:45

När jag ändå visar upp svåra och efterfrågade önskedockor visar jag upp en tjej - som jag aldrig riktigt letat efter, mest för att hon har citronskalle. Jag gillade aldrig när Mattel gjorde om Kelly/Shelly och skapade den här monstruösa varelsen med långa, konstiga armar med ännu konstigare händer och huvud i formen av en rugbyboll (eller citron då, lemonhead). Vad som är speciellt med den här dockan, är att hon bara såldes i Italien. Unika för den italienska marknaden. De har haft en del egna Shelly-dockor och de brukar vara ganska svåra att få tag i, om man inte vill punga ut med dyra pengar. Prislappen som sitter på den här boxen visar ett hutlöst pris, men jag behövde inte betala så mycket utan under hälften av det. Fortfarande mycket pengar för en ensam liten docka som jag dessutom inte gillar till hundra procent, men som sagt, Italien only. Blev trots allt glad när jag hittade henne (samtidigt som en annan italiensk docka). 


 

B6406 Shelly Fiora di Primavera, 2003

 

-

 -

Lite fröpåsar och blombuketter :) 

Av Katti - 14 mars 2017 23:21

En av mina många önskelistdockor anlände idag. Stacey är en av mina all time favorites och jag har velat ha reprosetet av henne sen det kom ut. Det har alltid varit för dyrt. Snubblade över den på en tysk? holländsk? hemsida (minnet är som ett såll!) för knappt hälften av vad den sålde för på Tradera senast. Eftersom det var inom Europa o de hade lite andra dockor jag ville ha, slog jag till och klickade hem henne. Äntligen är hon min! Givetvis är hon rödhårig. Stacey gjordes som blondin eller rödhårig och jag har alltid föredragit de med rött hår. Eller titian som det kallas på vintage-Barbie-språk. 


J0964 Stacey Nite Lightning Set, Stock No. 1591, 2005
Gold Label


~~~~~~~~~~~~~~~


Sears julkatalog 1969 visade det här setet för $6.99! Det kostar "lite" mer att få tag i idag. Reproduktionen här är en s.k Collector's Request och Mattel gick sina samlare till mötes och gjorde en ny utgåva av det eftersökta setet. 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 14 mars 2017 09:15

Tog lite fler foton på miniatyrerna/dockorna i scenen jag gjorde häromdagen. La till några dockor och flyttade om lite, för att visa dem bättre. 


 -

Lilla My minns jag inte var hon hör hemma, Esmeralda ur ett Polly Pocket-set, en liten Polly-docka, Spice Girls Posh, Barbiedockor ur ett lekset och 40th Anniversary Ken mini.  

Fiona från Shrek och några Barbiedockor.

Spice Girls on Tour - alla dockorna utom Victoria/Posh som står utan kartong på bordet. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards