Kattis Dockor

Alla inlägg under januari 2015

Av Katti - 28 januari 2015 15:00


Fick hem ett gäng nya kloner. Fyra Kenkopior. En av dem är en repris från tidigare men tre av dem är "nya". Två av dem är samma kille o uppenbart en kopia av Hawaiian Ken. Åtminstone sett till huvudet. Resten av kroppen är på alla fyra, billig o tunn plast som lätt går sönder - vilket har hänt killen i mitten och hawaiianerna som har något missformade fötter. Fortfarande inga kläder. Eller jo, den trasiga killen hade kläder på sig för att dölja snörena som höll fast hans ben - o tyvärr hade tryckt sönder rumpan ännu mer. Men om de är hemsydda eller inte har jag ingen aning! 




 

Att samma ansikte kan se så olika ut?

 

Av Katti - 28 januari 2015 13:12


Det första minisetet jag köpte från Mauro/Me 'n My Dolls var Shimmering Magic. Hans miniatyrer är så fantastiskt söta! (Fortfarande inte OOAK, men mycket begränsad utgåva). Jag vet inte varför den här påsen inte har hans signaturlogo o nummerlappen men han kanske började göra dem senare. 


#1664 Shimmering Magic






Se här för mer av Mauros fantastiska miniatyrer! 

Av Katti - 24 januari 2015 18:35


Har förnyat mitt medlemsskap i BC, Barbie Collector Club för i år. Vet inte om de har nåt speciellt att erbjuda medlemmar i år, men nåt matnyttigt finns det säkert. Har inte beställt fyradockorsetet från förra året som jag så gärna vill ha - Barbie, Ken, Midge och Allan i samma box. Många är snabba att dela med sig av nyheter så man får ju veta ändå, utan att vara medlem. Äh. 


Sen har jag just signat upp för Integrity's WClub för 2015. Som extra tillägg kan man välja tre olika dockor också o jag valde givetvis Poppy - och den nya killen som jag inte vet om jag gillar eller inte. Sonny Crocket utan haka. Ollie Lawson. Han är klädd som Sonny Crocket var i Miami Vice. Pastellfärger o barfota. 


Av Katti - 24 januari 2015 17:51


Kikade igenom fotoarkiven igen o dök på en baddräkt jag inte har plockat ur sin förpackning än, liksom ett set till Ken jag kikade på senast jag var i Narvik. Köpte den inte då. Gör eventuellt det i alla fall o gör om jackan. De här köptes i höstas o har sedan legat o väntat på någonting. Sommaren kanske? 


Baddräkten påminner om Barbies originalbaddräkt från 1959, men är givetvis gjord i annat material och ränderna är rosa i stället för svarta. Men den är så söt! Jättesvårt att hitta en som inte är snedsydd. Man vill ju ha ränderna någorlunda symmetriska. Det här är det närmaste jag kom. 


Kens kläder är urläckra med jeansjacka med "läderärmar". Knappt pleather ens, men det är snyggt ändå. Tyvärr är det ingen jacka utan en topp med kardborre i ryggen o den grå tshirten är bara en isydd front. SÅÅÅÅ mycket fusk! Bootsen är häftiga med sina silverdetaljer. 



CBP70 (Asst. CBP67), 2013

BCN67 (Asst. N8329), 2013

Åsså köpte jag ju Raquelles kläder. Kunde inte lämna den en gång till. De var fortfarande inte nedsatta men hade jag åkt dit bara någon dag senare, hade jag kunnat få Black Friday-rabatt på det jag köpte... *bah* 


BCN75 (Asst. CBX05), Barbie in the Dreamhouse - Raquelle's fashion set 2013 

Av Katti - 24 januari 2015 01:41


En av tjejerna är en "äkta" Hard Rock Café-brud, den andra har bara fått kropp o kläder till sitt vackra huvud. Ser att originalet saknar en del detaljer när man ställer dem mot varann. De är köpta från samma källa men hon hade väl användning för ... bältet bland annat. Skorna har ingen av dem. Originalet finns i en annan version också :) Med mörkt hår och ljusa underhår. Inte som här, tvärtom. Så, då har jag avslöjat vem som är originalet o vem som fått nytt huvud. Huvudet hör till en ballerina och tillhör en av samlarvärldens favoriter. Åtminstone den del av den världen som samlar Kayla och framför allt Lea. 


Av Katti - 23 januari 2015 22:52


World Kids var en serie dockor som jag fick med hjälp av vänner i USA. De kostade bara runt dollarn på KB Toys, vill jag minnas. Blir en del då det är 24 dockor i serien. Ryssland är nummer 17 i ordningen. Hon är klädd som Barbie - give or take a few details. Exempelvis är Barbies huvudprydnad mer utsmyckad än den lilla World Kid-ens. 


 

 World Kids #17, Russia


 Innerkartongen har en tecknad bild av Kreml som bakgrund till den lilla ryskan. 

Den lilla ryskan bär en huvudprydnad likt Russian Barbie II.

Av Katti - 23 januari 2015 22:40


Mattel upprepade sig när de gjorde den ryska prinsessan. Hon är snarlik sin föregångare, även om alla detaljer skiljer rätt markant. Konceptet är detsamma till stora delar. Förstår inte varför de torkade in på samma typ av docka när det finns så många regioner med kostymer att använda? Nåväl. Den ryska prinsessan bär en stor guldfärgad tiara, kontra sin föregångare som har en skapad i tyg. 


 

G5861 Princess of the Imperial Russia Barbie, 2004
Dolls of the World - Princess Collection




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards