Kattis Dockor

Alla inlägg under juli 2018

Av Katti - 29 juli 2018 12:43

Harry Potter firar tjugo år i USA det här året. Hela året. Fatta det. Tjugo år? Det tog mig några år att läsa böckerna. Blev sådär lagom till tredje filmen - när vi hade beställt hem den på DVD. Sen var det kört. Det här är filmer och böcker jag aldrig tröttnar på. Hon är fantastisk J.K Rawlings!


I år har Mattel skapat en serie dockor med ansikten skulpterade efter skådespelarna. Jag saknar ännu Hermione men den jag saknar mest av alla, är Snape. Varför gör de inte honom? Han är en sån jätteviktig del i historien om The Boy Who Lived. Ångrar så att jag inte köpte Snape från Star Ace/Sideshow när de släppte honom för nåt år sen. 

Jag kommer att lägga upp dockorna en och en i varsitt inlägg och fler bilder kommer så småningom. Som alltid med Mattel av idag finns det en hel del att klaga på. Helsydda kostymer med kardborre i ryggen är väl den värsta av dessa. Dumbledore är jättefin med sin kaftan och slängkappa, men kaftanen är bara en framsida insydd i kappan. Broderierna är tryckta band, i stället för vackra broderade dito. Ett halvt plus för att det faktiskt är band ditsydda och inte tryckta med resten av kaftanen. Billigt ändå. Elevernas tröjor är tryckta, inklusive skjortan och slipsen. De är långt från dockorna som släpptes i samband med filmerna för tjugo år sen. Där var tillome slipsen separat. De har inga strumpor idag, det hade de då. Dumbledore har plastskägg, men rotat hår. Tyvärr sitter hans "pyjamasmössa" fast på huvudet så jag har ingen aning om han är rotad över hela huvudet eller om de fuskat o gett honom en ram av hår under den fåniga plasthatten. På nittiotalet hade han fått en mössa i tyg, inte en enfärgad i gjuten plast. Vet inte riktigt hur deras skor ser ut, då dockorna sitter kvar i boxarna tills vidare. 

Så fort jag får hem Hermione kommer hon också i bloggen. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards