Kattis Dockor

Alla inlägg under september 2019

Av Katti - 21 september 2019 20:30

Måste ju visa upp dockan som spelar det hela också. Barbie Video Game Hero. I DVD-filmen med samma namn, sitter Barbie och spelar ett videospel, där Barbie själv är hjältinnan som via olika arkadliknande banor ska rädda en prinsessa (hon syns th i illustrationen bakom Barbie i boxen). Dockorna åker rullskridskor och jag minns när setet kom, att det var enorma diskussioner om att videoversionen av Barbie inte var en Barbie med sina konstiga proportioner. Stort huvud, enorma ögon och de gigantiska rullskridskorna. Jag har inte video-Barbie, men har prinsessan - dock inte med sina rullskridskor eller hjälm, här finns bilder på henne i butik. Dockan jag köpte lös, har skorna från en av de andra tjejerna i spelet. Hur som haver. Här är Barbie som har spelet på sin läsplatta. 


DTV96 Video Game Hero Barbie, c2016 

 

 -

Barbie som videopixlad figur ^^ 

Prinsessan som ska räddas

 -

 -

 -

-

Mattels promofoton av VGH Barbie: 

-


Av Katti - 21 september 2019 19:30

Video Game Hero är en av Barbies alla filmer. Vi har Barbie och en virtuell Barbie... I den virtuella världen finns även denna kille. Jag har inte sett filmen själv så jag vet inte vad han heter. Läste dete nånstans men det har förstås inte fastnat. Har är inte ens en "Ken som ..." utan bara en namnlös Barbiekille. 


 

DTW09 Video Game Hero nn boy, c2016











 




Av Katti - 17 september 2019 16:45

The Doctor kom i närkontakt med en alien. Eller är det en helt vanlig kobra? Han ser inte helt övertygad ut... 


10th Doctor (Big Chief Studios)

Av Katti - 17 september 2019 16:30

Tog ut grabbarna när jag var i stugan senast o fotade lite. Doctor Strange och Thor. Försökte få till en bild där Thors mantel fladdrade i vinden men det gick inte att fånga på bild. Syns lite i nedersta bilden. 


De här är två av Hot Toys figurer från Avengers 3, Infinity War. Måste försöka ta lite fler bilder o dela, av dem i kartongen o deras tillbehör. Mycket att titta på. Läste nånstans att inte ens dessa klarar av att hålla plastlädret intakt genom åren. GAH. Captain America och Thor har en massa pleather i kläderna. Blir jobbigt den dagen det går sönder. 


Doctor Strange

 -

Thor


 

 -

-

Av Katti - 5 september 2019 19:42

Tog lite dockor med mig till stugan och hade en fin dag igår så jag passade på att fota dem vid mina favoritrötter. Trist den dagen dessa tallar far omkull. Får hoppas de står kvar länge till. 

-

 -

 -

-

 -

 -

-

Av Katti - 5 september 2019 19:23

Försökte ställa upp Jack o få honom att stå still för att kunna ta en bild, liggandes på mage i mossan, men det blåste så infernaliskt att han föll en halv sekund efter att jag tog dessa foton... 




I'm afraid you have the misfortune of facing Captain Jack Sparrow!

Av Katti - 3 september 2019 21:28

De har precis släppt Infinity War på Netflix och jag var ju tvungen att se den igen.... I väntan på att Endgame ska släppas på DVD vill jag dela med mig två killar i cape.... SÅ jädra snygga! 


Thor fick inte med sig Stormbringer i bilden och Doctor Strange har inga av sina trolleriringar, men de finns. Och Thors ögonlapp finns men vill inte sätta dit den för att inte nöta på målningen. 


Hot Toys, Avengers 3 - Infinity War Doctor Strange och Thor.


Halsbandet med Tidsstenen. 

Av Katti - 1 september 2019 11:30

Den sista jag delar nu är en av de första. Slim. En kortare och nättare Ken-docka. Fashionistaskillarna ligger ännu under Ken-label och det här är Nr 11, Hyped on Stripes. Han kommer i silverfärgade pilotglasögon så man ser inte hans ögon, men vad mer som är nytt med honom, är att han är fräknig! 

Jag hade tur med min Ken och hans ögon sitter där de ska under pilotglasen. Han har en strandrufsig quiff, en lite busig frisyr där luggen inte ligger helt on point i en odefinierbar mellanblond nyans. 

Ken bär ett par tryckta jeans till ett linne i vitt och orange med rosavita ränder och blå stickningar. På ena sidan sitter en gul bröstficka faststickad med orange tråd. Han bär ett par vita basketkängor till det. 


 Fashionistas Ken 11 - Hyped on Stripes (Slim), FNH43

Asst. -

 -

 -

 -

 -

 -

2016 Ken (beach look)

 -

 -

 -

 -

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards