Kattis Dockor

Alla inlägg under juli 2016

Av Katti - 31 juli 2016 16:09

Hittade en förpackning med minibowling-käglor - och ett klot. Har ett par set sen tidigare i olika storlekar och jag kan inte på rak arm säga i vilken storlek det nya är, jämfört med de två gamla. Jag tror att den mer matchar det större setet, känns så när jag tittar på bilden med Bowling Janet. 





Av Katti - 31 juli 2016 15:36

Ett par stora killar har fått följa med hem i sommar. Ett par till står på önskelistan, som ska få göra mina SuperSize Barbie, Christie och Pocahontas sällskap. Ångrar lite att jag inte la de där 189 kronorna på Finn på TrU i Valbo. Flyttrea. Han är mer än dubbelt så dyr i vanliga fall.

Men nu handlar det om de två jag har redan. 


Killarna är ganska lika sina filmoriginal, dvs Ben Affleck som Batman och Henry Cavill som Superman. 






~~~~~~~~~~~~~~~




~~~~~~~~~~~~~~~

Åsså var det det där med att fotografera dockor med nyfiket barnbarn omkring sig...


Av Katti - 31 juli 2016 12:59

Köpte det stora presentsetet med sex figurer i samma box - "alla" utom Rey då. Folk är upprörda att boxen innehåller sex figurer, men att ingen av dem är huvudpersonen i filmen. Finn har förvisso en huvudroll som avhoppad Stormtrooper, men Rey är ju arvingen och den viktigaste personen på de godas sida. 



 

Finn


 

 Chewbacca


 

Poe Dameron, X-Wing Fighter Pilot


 

 Kylo Ren


 

 First Order - Stormtrooper


 

First Order - The Fighter Pilot


Rey

Av Katti - 31 juli 2016 12:35

Till slut fick även huvudpersonen i nyaste StarWars-filmen en docka gjord! Rey är i vanlig dockstorlek (ca 30cm) och passar in i resten av StarWars-gänget jag redan har. Dottern hittade henne under semestern o jag sa bara KÖP! Honh är ju inte den snyggaste av actionfigurer, men de här i helplast har lite dålig finish och är slarvigt målade, inte sällan med färgstänk på platser där ingen färg ska finnas. O dyra som vilken billigare samlardocka som helst - kostar i USA... DYRA! 


Trots, eller kanske för att, dockan är gjord i helgjuten plast, har Disney och Hasbro lyckats fånga hennes kläder på pricken men ansiktet hade kunnat vara lite med detaljerat. Rey har små ögon som figur. Jag har inte öppnat lådan ännu pga tidsbrist (under semestern??) men fler bilder kommer så småningom. 


 





Av Katti - 13 juli 2016 19:13

Köpte tre Chelseadockor häromdagen. De hade rea, så jag kunde inte låta bli att söka fram de tre versionerna av Chelsia in The Great Puppy Adventure. Chelsea hör ju inte till mina favoritdockor eftersom jag har en förkärlek för Kelly o gillar inte att hon försvann. Kelly finns kvar i den utsträckningen att alla små patienter och assistenter och elever o annat som I Can Be Barbie har med sig. Såg ännu en ny version på Toys 'r Us men det fick stanna i butiken. Lite mycket att punga ut med flera hundra för en liten docka med modellerat hår. Vill hellre ha den svarta versionen hur som helst. Nåja, tillbaks till Chelsea. 


Tre blondiner, Chelsea är, liksom tre av sina systrar alltid blondin. Hon är enda dockan som får egna kompisar i egna serier, men just den här hör till Dreamhouse-serierna. De som hör till systrarna och nån form av film. En av fördelarna med de här tjejerna är att de har kläder på sig. Inte en målad överkropp i konstig modell till en kjol i tyg. Nä, faktiskt kläder, inklusive toppen! 



~~~~~~~~~~~~~~~


CLG15, Asst. CLG14, 2014

 


-


CLG16, Asst. CLG14, 2014

 


-


CLG17, Asst. CLG14, 2014 

 

-    

Av Katti - 12 juli 2016 23:05

22.30 och solens sista strålar når Poppy och Ester. 



Av Katti - 7 juli 2016 13:58

...och hår svart som ebenholst. Snövit är och förblir min favoritprinsessa. Jag har alltid älskat Disneys film. Vi köpte den på VHS till mellandottern en jul och hon älskade och hatade den med samma passion. Den där läskiga haggan med äppelkorgen tillhör inte hennes favoriter i världen och hon ryser än när hon ser filmen. Idag tänkte jag dela med mig några av alla Snövitdockor som finns. Som alla andra dockor är det en enorm mängd tillverkade, av olika företag. Under många år ägde ju Mattel rätten till Disneysessorna, men den har hoppat runt lite och även Simba har haft rätt att göra dem och idag är det Hasbro som står för fiolerna. Det finns samlarutgåvor och enkla dockor med plastkläder. Jag har nån som är omklädd i nya kläder och några i sina originalkläder, med eller utan skor. Skulle vilja ha Mattels signaturversion av henne. Mycket vacker! Jag kan för mitt liv inte hitta bilderna av min första Snövit men hon finns på gamla hemsidan


~~~~~~~~~~~~~~~





~~~~~~~~~~~~~~~


 





~~~~~~~~~~~~~~~


 





~~~~~~~~~~~~~~~






~~~~~~~~~~~~~~~



  Lite rufsig men det ska åtgärdas så småningom :) 


Av Katti - 5 juli 2016 23:54

Just som jag började skriva nämner Stina Wollter i radion, Star Wars... Hasbros actionfigurer i helgjuten plast är inte sådär fantastiskt snygga men rätt porträttlika. Vårt barnbarn älskar att leka med de här dockorna (förlåt, actionfigurerna - en väsentlig skillnad för en AF-samlare - även om jag betvivlar något, att just en AF-samlare samlar på dessa enkla figurer...). Hur som haver. Star Wars. Det finns numer en uppsjö figurer ur serien. Barnbarnet har Kylo Ren och en Stormtrooper. Jag har några till. Luke är en. Obi-Wan Kenobi och Anakin är ett par andra. O just ja, Har just fått hem Anakin som barn! Nåja, det får bli en senare fråga. 


Obi-Wan Kenobi är en ständigt närvarande karaktär i filmerna. Här är den yngre versionen från den andra trilogin, tillsammans med hans adept, Anakin som inte vet på vilken sida av ljuset han ska stå. De mörka krafterna är på väg att ta över honom.  


 

Obi-Wan Kenobi


 

Anakin Skywalker


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards