Kattis Dockor

Alla inlägg under februari 2015

Av Katti - 28 februari 2015 19:03


Dottern hittade figurerna hon gömde i butiken. Vet inte varför jag inte såg dem! De plockade upp Venom åt mig när de var o handlade :) 


Agent Venom är helsvart med vitt spindelmönster. Han har en helt annan kroppsform än de andra spindelgubbarna med sina något bredare och taggiga axlar och tuffa "boots". 


 

B1468 Agent Venom 









~~~~~~~~~~~~~~~


Lite skillnad i storleken på dem - den mindre actionfiguren Venom nedan, kontra hans dockstora jag, ovan. 

 




Av Katti - 28 februari 2015 01:03


Lois heter en kille som designar de mest häftiga Kellydockor. Ofta MiniMes av olika samlardockor. Vi pratar givetvis Barbiedockor. Jag har ett par Kellyvänner som äger ett flertal av hans fantastiska skapelser. Häromdagen delade han med sig av några av de mest underbart ljuvliga asiatiska Barbie o Kelly-set. Jag fick tillåtelse av honom att visa upp dem i min blogg. 


Design & foton: Luis Maturino




Av Katti - 27 februari 2015 23:45


Alla Trekkies fick ett tråkigt besked idag. Mr Spock, Leonard Nimoy dog 83 år gammal. 




Av Katti - 27 februari 2015 01:51


Var på affären o kom ihåg att jag skulle plocka upp mina actionfigurer. Nä.... Nån hade städat hyllorna. Typiskt. O Venom var borta. Ännu mer typiskt. Kanske hittar honom igen senare - men knappast till samma pris. 149 spänn(?), kontra Lekmer som säger att ordinarie pris är 179 men "just nu" 159. Samma pris i de flesta leksaksaffärer. Oftast bara matvarubutikerna som har dem för 149 (eller ner till 99 pix). 


Det fick bli en Spider-Man 2099 i stället för Venom för den här gången då. Den där helblå spindelsnubben från framtiden. Den andra svarta med röda sprindelnätsmönster hade jag dock redan innan spanat på. Ska åka förbi i morgon igen o se om jag kanske bara missade Venom (knappast troligt). 




B1469 Ultimate Spider-Man, 2014




B1470 Spider-Man 2099, 2014






Av Katti - 24 februari 2015 09:15


The LOOK City Shine 2015. En av de fyra tjejerna är den fantastiskt vackra "Mbili" i mörkt brun hudton. Hon var klädd i en brons-, eller som jag tycker kopparfärgad klänning. Hon bär också ett par konformade droppörhängen och armband i samma metallfärg. 




Långa, rotade ögonfransar. 


Måste åtgärda de där ögonfransarna. De är alltid så ojämna. 


Urläckra slingor i håret



Armbandet är inte gjort i metall, det är en metallfärgad plastring. Naglarna är målade. 



Eftersom tårna på skorna är hela, ser man inte de målade naglarna. 




Av Katti - 23 februari 2015 16:40


En dansande ballerina med, för evigt klädda ben och fötter med tåspetsarna i backen. De här dockorna brukar kunna vara några av de vackraste asiatiska dockorna ocn när min COOP-butik sålde ut sina gamla Barbiedockor kunde jag inte låta bli att köpa henne. Hon är min andra version av en Ballerina "Lea" (Asian Barbie). Mitt första huvud sitter på en Hard Rock Café-kropp. Den här tjejen ska också få en ny kropp vid tillfälle. Om jag tar henne ur boxen. 


 

 BCP14, Mix & Match Ballerina, 2013


 Så söt! 

Mix'n Match. Lite fånigt. Det enda du kan göra är att flytta en kjol från en docka till en annan... Iofs har jag inte plockat henne ur kartongen - men hon har säkert hål i ryggen så man kan slänga ditt de där févingarna också. 



Av Katti - 23 februari 2015 15:29

Dolls of the World Sumatra/Indonesia, för dagen klädd i en klänning värdig en Bondbrud - som säg... Solitaire. Det var ju Oscarsgala inatt och hon såg det hela från soffan hemmavid. 


Mattan är en musmatta - perfekt till Barbie :) Dyr för att vara en dekoration men de är så läckra! Hittade ljusstaken i en loppis, skulle haft lite julgransljus att sätta i den. Ska kika in på COOP i Narvik vid nåt tillfälle. De hade fina dekorationsljus som kan passa. Såg i Boden före jul o köpte dem inte. Dumt! De hade garanterat passat. Har en till ljusstake som är lite större - mer en kyrkmodell om man så vill då, om man jämför med Barbie. Det skulle dock bli lite svårt att tända alla ljusen samtidigt då ett säkerhetsavstånd är mätt i mänskliga 7cm. Det är ungefär 7cm mellan ytterljusen! 

KLS

Av Katti - 23 februari 2015 14:45


Har fått hem en av mina grails. Så länge jag har tittat på henne o önskat att jag hittat en prisvärd docka av henne åsså till slut hittade jag en till ett vettigt pris. Var o hälsade på en kompis med en annan samlarkompis för flera år sen o hon hade denna och hon hade tagit henne ur boxen o vi klädde av o på henne. Testade lite olika kläder. Så läcker! Redan då föll jag för hennes exotiska utseende. Hon har Goddess ansikte och rotade ögonfransar. 


 

L4688 Kimora Lee Simmons Barbie, 2007




En sak jag brukar irritera mig på - är glitter. Glitter o glitter. O KLS Barbie har glitter på ögonlocken. Tjockt med glitter ditlimmat - o dessutom har det hamnat lite här o där kring ögat. 



 Snygg handväska! 


 

En liten väskhund skulle hon också ha med sig. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~


Tyvärr hade personen jag köpte henne av, tejpat fast "skyddspapperet" (tidningspapper!!) på plasten framtill - för den räckte inte ända runt, så nu har boxen en stor klisterblobb mitt fram som jag ska försöka få bort. Det finns medel som kan lösa upp klistret utan att försöta plasten men jag har inget hemma just nu. O tidningspapper... TIDNINGSPAPPER!? Man lägger inte en docka i NÄRHETEN av tidningspapper. Möjligen om man först slagit in dockan i separat silkespapper och en plastpåse på det - o SEN det där äckliga trycksvärtepappaeret. Trycksvärtan, inte bara luktar o avger en svår-att-få-bort-lukt på plast och tyg, det färgar dessutom av sig. Speciellt på ljusa tyger och vinyl. Tidningspapper och dockor. Not a good combo! 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards