Kattis Dockor

Alla inlägg under januari 2016

Av Katti - 26 januari 2016 09:53


Så hopplöst det är att hitta information när man söker. Nu är inte My Scene allra värst att hitta info om, men jag går ändå bet. Vet inte om det är Kennedy eller Barbie. Att söka helt random är inte helt enkelt. Visserligen var jag trött inatt när jag letade bilder på dessa men det tog stopp ändå. Den med rotade fransar kan inte vara så många, så henne kommer jag nog att hitta rätt namn på, men just nu vill jag bara visa upp dem - o kanske hoppas att nån känner igen nån o kan ge tips om vilka de är... 

- henne behåller jag tills vidare

My Scene Goes Hollywood Barbie 


En Chelsea - ungefär det enda jag är någorlunda säker på! 


~~~~~~~~~~~~~~~

Åsså tre till: 

 Icy Bling Westley/Madison


 Jammin' in Jamica Nolee


My Bling Bling Kennedy Barbie - har flyttat till Lovisa

Av Katti - 25 januari 2016 23:23


Ja, då var det dags att förnya medlemsskapen i olika dockklubbar då. Har skickat in till Barbie och Integrity. Tur nog är den första inte så jäkla dyr o köper man en docka kan man nästan tjäna in avgiften. Den andra är dyrare men där får man i till viss del, chansen att köpa lite kul grejer -  o INTE tjäna igen avgiften. Vet egentligen inte vilken som är värst. 

De dockor man kan köpa extra från IT i år, är dessa: 


 Fashion Royalty: Take Me On Vanessa Perrin


~~~~~~~~~~~~~~~


 NU. Face: Be Daring Imogen


~~~~~~~~~~~~~~~

 

Bon Bon - Poppy Goes to Paris: Ma Petite Fleur Poppy Parker


~~~~~~~~~~~~~~~


O de jag tog extra var dessa två: 

 Poppy är Poppy o Imogen har helt galet häftiga accessoirer. 

Av Katti - 8 januari 2016 10:30


Jag fortsätter mitt Toy Story-stim med Barbie ♥ Woody!. Köpte dem i "bulk", ville främst ha Ken med Barbie-nyckelringen i tidigare inlägg men eftersom Barbie följde med på köpet, fick jag ännu en minidocka. 

 

Barbie är ovanligt söt för att tillhöra Generation II av GG-ansiktet. Det är alltid en kul bonus när dockan faktiskt är söt och inte bara en same same som alla andra. 


R9295 Toy Story 3 - Barbie  Woody!, 2009


 -

Barbie bär en röd tröja med bruna detaljer, som bälte och "miniväst" - o givetvis är Woody tryckt på framsidan. 

 -

 -


Boxens baksida med några andra Disney-dockor:

-

En närmare titt på Made For Each Other-setet med den speciella Toy Story Ken, som är en upphottad version av Animal Lovin' Ken från åttiotalet. Jag vann och betalade honom på Tradera en gång men fick aldrig dockan. Säljaren gick upp i rök. Trist! Made For Each Other-setet ligger hos en vän i USA och kommer nog snart till mig :) 


Av Katti - 7 januari 2016 19:46


Fler tie-in-dockor fanns till Toy Story 3, en av dem var den här killen, Ken Loves Barbie. Ken har prins/brudgumansiktet från 2007 och det är den enda dockan som har den här rödbruna färgen på håret. 



 T2967 Toy Story 3 - Ken Loves Barbie!, 2009


Ken bär en tröja med idoltryckl på - av "flickvännen". "See you in my Dreams!" står det tryckt på den. Till den svarta tröjan bär han ett par tusrkosa byxor och en svart hatt. 


Ett dollface på the clockface... Barbieprofil på urtavlan. 

 

 I kartongen finns en nyckelring med Toy Story Barbie - o en av anledningarna till att jag ville ha setet. 


Baksidan med visionen av Ken, där han bär glasögonen. 


Intill TS Ken finns även några andra dockor i Disneyserien, med sina minidockor i nyckelring. 


Av Katti - 5 januari 2016 20:11


Toy Story 3 handlade rätt mycket om Barbie och Ken. Till filmen gav Mattel ut några dockor med filmens tema på ett eller annat sätt. Jag väntar ännu på dubbelpacken med Ken och Barbie från filmen och har inte Animal Lovin' Ken som Toy Story Ken baserades på. Har köpt o betalt honom på Tradera en gång men säljaren skickade honom aldrig. *suck* Toy Story Ken finns bara i dubbelsetet men Barbie fanns i alla fall i en ensam version och henne fick jag hem, för inte alltför länge sedan. 


Hon är en upphottad version av Great Shape Barbie från tidigt åttiotal. TS Barbie bär samma slimmade overall, men i ett metallaminerat tyg. Hennes väska är sydd i rosa paljettyg och bandet i håret har samma tyg, liksom hennes skärp. Till det bär hon ett par skarprosa pumps i nittiotalsmodell och randiga benvärmare. De är snarlika de som Great Shape Barbie hade. 


R4241 Toy Story 3 Barbie, 2009



Originalet är Great Shape Barbie från åttiotalet. 

 

7025 Great Shape Barbie, 1983


Barbie har här en åtsittande overall i blank polyester, i en turkosblå nyans. Svettband i panan och ett knytskärp runt midgan. Samma randiga benvärmare. Vet faktiskt inte om hon har ett par skor! I bilderna på baksidan är hon barfota. Kan inte verifiera något annat just nu. 

I Europa fanns en version med grön dräkt, snarare än den turkosblå min docka bär. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards