Kattis Dockor

Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Katti - 9 mars 2017 23:58

Hittade ett gammalt foto i arkiven. Har diskuterat indianer med en vän och berättade att jag hade några olika indianer. Mindes som vanligt inte exakt hur de såg ut, då de här tillhör senare inköp. En liten lott med indianer av olika ursprung. Jag visade min lilla Katie-indian som jag har stående i hyllan i dockrummet men hade för mig att jag har en liten indiantjej av annat märke också. 


Nu vet inte jag säkert vilka märken alla dessa dockor har, men det borde vara Kid Core och/eller Totsy. Åsså Mattels Pocahontas då, förstås. Hon bär en dräkt som jag sett på Indian Princess-dockor från Totsy. De små dockorna hör till en Kid Core-familj, Family of the Heartland. De är Katie-dockor - eller Dancing Brook, saknas gör storasyster Running Deer. Bara hennes pannband finns med :D Pojken i blått heter Dancing Sun. Chiefen i mitten är en Totsydocka, med garanti. Har en annan indiankille med samma ansikte, men han har inte rotat hår, just märkt Totsy. Killen till vänster vet jag inte vem han är. Ser ut som en dålig Kenklon med krigsmålning. En brokig blandning :) 


-


 

 Bilder från eBay 

Av Katti - 9 mars 2017 21:43

Fick hem min senaste lilla Stacie häromdagen och det påkallade en fotosession med fler av dem. Hittade inte mina Happy Meal-dockor, förutom just Stacie. Whitney och Todd ligger nån annanstans - förmodligen i en låda med kusiner o syskon för storleksjämförelser. Inser att jag saknar ett par Stacie till, så de är säkert placerade med andra dockor än jag trodde. Vad var min senast inkomna? Polly Pocket Stacie - som fick göra sällskap med Polly Pocket Janet - och många andra. 


Det tar tid att sätta upp en scen. Öppnade en IKEA-låda med barnmöbler och slängde in fler dockor än jag från början tänkte :D Letade dessutom fram lite av mina smådockor till dem. Sen blev rummet sådär rörigt som det bara kan bli när barn får härja fritt. 


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~


Det här är "rollistan": Polly Pocket Stacie och Janet, Happy Meal Stacie och Janet (i sina byxor, men annan top), Bicyclin' Stacie och Janet, Let's Camp! Stacie AA, Party 'n Play Todd med lånad fotboll, Bowling Party Janet, Cosimo (Petras tvillingpojke) i kläder lånade från Todd (Europa 70-tal).

Till det diverse Polly Pocket, Spice Girls miniatyrer, olika Disneydockor, Barbiedockor ur olika lekset, Ken från jubileumssetet, Monster High Minis, IKEA-drake, nyckelring med drake, die-cast metall Yellow Cab, Pokémon-figur, rosa kattskulptur i trä. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards