Kattis Dockor

Alla inlägg under juli 2015

Av Katti - 27 juli 2015 18:55

Det tar tid att komma i ordning efter semester o shopping... Hämtade dessutom ut ett paket från Integrity -  det var mina lotteri-"vinster" från sommarens ITBE-utlottning. Med tullavgifter förstås. 

Vill ha lite plats att hålla till med dem, för det känns urbota fånigt att köpa dem o bara lägga undan! De förtjänar verkligen att komma ut i friheten! Många av dem behöver nog göra det också, så kläderna inte ska färga av sig för länge o för mycket. 

Väntar på Anthony och Poppy-kropparna, för att inte glömma den trehövdade Poppy och Adèle. Vet inte när de släpper dem. Hoppas det lugnar sig lite sen. Fast då blir det Halloween o kanske nästa Haunted Beauty. 

Av Katti - 26 juli 2015 18:15

Eller nä. Åkte ju till TRU i Luleå vind för våg i torsdags för jag hörde att de hade superrea på Ever After High. Kom dit... O möttes av detta: 

 *bah* 


Men för femtio spänn boxen - o hundra för dubbelboxen kan man inte annat än förstå varför. Attans. Hade velat ha några av dockorna för det priset. 

Av Katti - 25 juli 2015 00:15

Varför är kläder så jäkla dyra i Skandinavien? Hittade lite gamla Fashion Fever-set häromdagen men de var fasen inte gratis. Skulle knappt lägg de pengarna på egen garderob. 






Av Katti - 24 juli 2015 10:15

Evi Love Pet Friends är tre dockor med varsitt litet djur. Jag valde att köpa en av dem, den med katten, av två anledningar. Katten förstås, men även hennes klänning med körsbärstryck. Baksidan på boxen visar de tre olika dockorna och bakgrunden visar mönstret på klänningarna i seten. De andra två har en kanin och en hund. Frisyrerna skiljer dem emellan också. Enligt bilden ska Evi med katten ha lugg, men det har inte min! 


 



Av Katti - 24 juli 2015 01:48

Fashionistas Artsy med Swapping Head. Hon har en air av Flower Power med sitt hårband med blomman. Klänningen ger inte samma vibbar men det år nåt med henne som får mig att tänka på Hair. 


  

T7410 Fashionistas Swappin' Style Artsy, 2010

 Artsy har ett något uppblåst huvud - som de flesta andra Fashionistas Artsy/Nikki. 




Verkar som om det här är nån form av favoritboots för Artsy/Nikki. Hon har haft minst två par av dem i olika bruna nyanser. 

Av Katti - 23 juli 2015 23:44

Jaja, en gammal rubrik. Det har pratats Swapping Styles (endast ett huvud på en torso i box) och varför i fridens tider de ens existerar. Jag måste ju säga att det är en upphottad version av de gamla Hair Fair-huvudena. Det var ett korthårigt huvud med extra peruker. Eller som i Fashion Queen Barbie före dem, som kom med modellerat hår och tre peruker. Wigs Wardrobe Midge såldes bara som ett löst huvud med tre peruker - annorlunda mot de som Fashion Queen Barbie kom med. Fashionistas Barbie och vänner, hade under en period en funktion där man kunde byta huvud på dockorna. Eller snarare torso. Huvudet sitter på en kroppsöverdel, som i sin tur (oftast) sitter på en halv torso. Att byta dem är enkelt med en knapptryckning, till skillnad mot de gamla dockorna man var tvungen att ta av huvudet, med sprickor i halsen som en vanlig följd. 


Jag köpte mig en Artsy häromdagen, bara för att jag gillade hennes klänning. Ska jämföra henne med mina andra Artsy/Nikki-dockor o se vilken som är snyggast. Rensning är ett måste snart! 

Hur som haver. Artsy här, är en Swapping Styles Fashionista. Fotade baksidan när jag ändå deboxade henne. Har ett huvud sen tidigare men det har redan fått en kropp, kan vara en "vanlig" Fashionistaskropp men det lägger vi åt sidan för nu. 





Summer här, är inget Swap-huvud egentligen men jag bytte hennes kropp mot en mer artikulerad (Summer har bara böjbara armar o stela modellben) och det råkade bli en Swapping Styles-kropp så hon får vara med o demonstrera hur det fungerar. Man trycker bara på knappen i ryggen, så släpper huvudet så fint. Eller torson. Inte huvudet, för det sitter kvar som alla andra dockor med en lång hullingpinne. 



Nä... Nu blev det fel. Jojo, det går ju, men det är inte rätt...

Av Katti - 21 juli 2015 19:49

Li o jag var o hälsade på Pia i Mora häromveckan och jag gjorde ett litet fynd hos henne. Eller hos hennes dotter. Hon hade nämligen Sindydockan jag inte kunnat identifiera tidigare! Hula Sindy från Vivid.

Eller fynd. Såtillvida att jag tog bilder av henne :) 


Av Katti - 14 juli 2015 08:45

Det var ju det där med kloner. Li o jag besökte en leksaksaffär i Mora i söndags o de har kloner av alla de slag, många rena kopior av Barbie och hennes vänner. Bland annat Teresa har en kul kopia men även finns det några häftiga kopior av Dolls of the World från senare serier med dockor i fina festklänningar. En av dem var faktiskt snygg, men jag såg ju inte hur dockan såg ut under håret o sminket o de (snyggt) rotade ögonfransarna o klänningen. Vet alltså inte om hon har spindelben eller inte. Huvudet var dock av bättre sort vid en första anblick. Kan ju vara kasst hår som torkar o släpper efter några år... 


Tidigare i vår sprang jag på de här klonerna. Företaget som gör Defa Lucy har klonat Stacie! Framför allt dockan till höger, ser ut som Stacie o kunde nog tas för henne vid en snabb blick, speciellt om hon vore urtagen ur kartongen! 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards