Kattis Dockor

Alla inlägg under oktober 2018

Av Katti - 31 oktober 2018 10:19

Jag har inga bra bilder på min japan men vill ändå dela de få jag har. Japan Ken är enda killen i hela Dolls of the World-serien och en ursnygg till det. Han är den enda tillverkad med den här ansiktsformen o ingen förstår varför. Idag gör Mattel massor med nya ansikten, men de återanvänder inte detta? VI har efterlyst asiatiska killar i alla tider och Japan Ken är en av de snyggaste killar Mattel gjort. 


V5005 Japan Ken, 2010
Asst. T7669

Dolls of the World Collection 

 -

-

Av Katti - 12 oktober 2018 19:52

Jag måste försöka lära mig namnet. Daya. Daya. Daya. Omöjligt. Jag har ingen koppling till nån Daya. Får inte ihop det. Kan inte komma ihåg det. Daya är ett av Mattels alla Barbieansikten och fick namnet i samband med en speciell serie dockor som släpptes i år. Barbie styled by Marni Selafonte. Ansiktet kom i en svart Petite men hade då inget namn. O förmodligen är det ändå olika ansikten. Det brukar vara skillnad på samlar- och lekdocksgjutformarna. Löjligt. 

Däremot går funderingarna högt och lågt vilket ansikte Rockers-dockan har. Fashionistas 87 Rockstar Glam. Varför ser inte folk att dessa två har samma ansikte? Och att det i sin tur är samma som Daya



O en av nyheterna för nästa år är den här dockan... Så fin! Hon kommer i en vit version med Millys ansikte, medan den svarta versionen får Dayas, om man får tro prototypen. 

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 2 oktober 2018 20:20

Har haft den här tjejen utan box i flera år men har nu fått tag i henne i kartong. Parisian Barbie kommer ur första årgången av International Barbie 1980, de som senare kom att bli Dolls of the World. Den första Parisian är rödlätt med Steffies ansikte. Hon har gröna ögon och rosa läppar. Som de flesta andra Barbie från Frankrike är hon cancan-dansare. Andra utgåvan är snarlik, men det skiljer en hel del, dem emellan. 


#1600 Parisian Barbie, 1979


 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 2 oktober 2018 20:00

Passade på att fotografera Evas docka också. Hon valde att köpa en Imani. Den här tjejen är redaktör för Malavilles eget magasin, hon äger en bokaffär, samlar vykort och är gärna ute i naturen och klättrar i berg, spelar bowling eller läser sagor för barn. Lite allround sådär. 


 -

 -

Jag har inte studerat dem intill varann, men jag tror de här två (Imani och Alexa från förra inlägget) har samma gjutform på huvudet. Maisha, som jag precis skickat in en beställning på, har ett annat ansikte med en öppen leende mun.  

 -

 -

-

Av Katti - 2 oktober 2018 19:18

Eva hade en överraskning till mig när jag kom ner till Skåne häromveckan. O så glad jag blev! Malaville Dolls är en serie sydafrikanska dockor och designern heter Mala Bryan så docknamnet är givetvis hennes dockby, Malaville. En av dockorna heter Maisha och hon är en av de mörkaste dockorna som sett dagens ljus. Dockan jag fick har albinism och är en av de ljusaste som gjorts. Så underbar! De här två har stått på min önskelista i evigheter. Nåja, sen jag såg Malaville-dockorna första gången o då fanns inte Alexa, men hon hamnade på önskelistan direkt hon visades upp första gången. Maisha är fantastisk och de andra dockorna ställer upp för hennes mörka skinn. "We are all Maisha". De var från början fyra tjejer i olika bruna hudtoner. Idag har det tillkommit några fler dockor av olika ursprung. Alla dockorna har en färdig bakgrund, med arbete, intressen och vilken färg de föredrar, bland annat. Idag gäller det alltså den ljusa tjejen, Alexa, en av de nyaste i Malaville. 


Alexa är konstnär och målar gärna. Hon kommer med en målarlåda och ett förkläde att skydda sina kläder med. Hon bär ett par ljusblå jeans till en rosa huvtröja, tryckt med ett stort A framtill och ett par glasögon med vita bågar. Alexa är barfota i sina vita sneakers. Hennes rotade hår är blont och afrolockigt och hon har vita ögonbryn och -fransar. O jag är oerhört tacksam att de gett henne läppstift i en rosa nyans. Hon är så fin! 


Alexas ögon är målade i flera nyanser av brunt och grönt.  

 -

 -

 -

 -


Var tvungen att ta fram Mattels albinodocka också, Fashionistas 91 Varsity Plaiditude

Fina tjejer! 

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards