Kattis Dockor

Alla inlägg under september 2013

Av Katti - 30 september 2013 23:51

Ja, det är ju ett tag innan det blir ett nytt år men det är precis vad de här dockorna representerar. Det japanska nyåret. Oshogatsu Barbie. Den första köpte en kompis till en kompis till mig när han var i Japan. Den andra kom till mig på samma sätt! Jag blev helt såld på de här när jag fick veta att det var Steffie som skulle få bli grunden till dockorna. Eller dockan, för det var ju bara en från början. Fantastiskt söt med sina lackröda läppar som passar den fina kimonon i rött, vitt och guld och hennes svarta hår. 


#14024 Happy New Year Barbie, 1995 


 



 

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Oshogatsu II fick en kimono i rosa och guld. Den rosa färgen från körsbärsblomster. Hon hade kortklippt hår i en brun nyans. Nu pratar vi en tid när kort hår inte var så vanligt så det där med "kort" är ju lite med en nypa salt idag. 


#16093 Happy New Year Barbie, 1996 


 


Av Katti - 30 september 2013 23:40

Serien Dolls of the World har dockor från hela världen och den här tjejen kommer från ett land som inte längre finns, Tjeckoslovakien. Det är ju delat på Tjeckien och Slovakien idag. En Slovakisk kompis till mig säger att hon representerar den tjeckiska delen av det forna landet. Hon har en dräkt som i mina ögon ser ut att komma från Alperna på ett eller annat sätt. Nu är ju ingen av kläderna i serien helt och fullständigt överensstämmande med originaldräkter men de är i alla fall skapade utifrån hur omvärlden ser på landet de representerar. 


#7330 Czechoslovakian Barbie, 1990 


Av Katti - 30 september 2013 23:33


English Barbie från 2013 står ju på min önskelista. Den nya är klädd i trenchcoat och en halsduk i Union Jackmönster. Har redan en English Barbie, men hon är från nittiotalet och är klädd för a Day at the Races. Hennes dräkt är sydd på ett sån't sätt att hon kan rida i en damsadel. 

 

 

#4973 English Barbie, 1992




Av Katti - 30 september 2013 23:30

En av de allra vackraste Mackiedockorna Mattel någonsin har gjort. Barbie Basics Jeans - o INTE modell #7, utan det är modell #01. Förstås. Barbie Millicent Roberts. Lådan är felmärkt, för dockan är aldrig urtagen ur kartongen! Hon är NRFB. Nummer sju är Aphrodite. Inte Mackie. 

Snygga Snygga Mackie. Min absoluta favorit-Mackie. 



Av Katti - 30 september 2013 23:17


När jag öppnade mailen hade jag några mail från BFC - o ett av dem innehöll kvartalsrabatten. Som går ut IDAG. Ooops. Svassade över till hemsidan o kollade vad de hade så nu har jag klickat hem en Mad Men Roger Sterling. En kompis satte honom ihop med några nya modeller och lät honom bli Tim Gunn :) Hade redan funderat i de banorna, så det blev så klockrent när hon gjorde det - o hade givetvis Tim Gunn-dockorna omkring sig. Modellerna i kläder designade av honom. 

Åsså blev det en Marockansk Barbie. Det var bara synd att rabatten inte kom lite senare så jag hade kunnat nyttja den på Vampyren! 


Av Katti - 30 september 2013 23:00


Ja se där. Bara någon timme efter att jag postade det där inlägget släpptes bilder på nästa Haunted Beauty - bara för medlemmar i BFC. Vampyr. Vilket faktiskt avslöjades på konventet tidigare i höst. 



Av Katti - 30 september 2013 17:34


Går o väntar o väntar o väntar o väntar - på nästa "Halloween"-docka. Dvs nästa docka i serien Haunted Beauty. Den förra var så fantastisk. Kan de överträffa henne? Vad kan det bli? En vampyr? Fast årets konventdocka var ju en vampyr. Vampyrer är inne men frågan är om Haunted Beauty blir en så'n? Jag har bett två vänner hålla koll åt mig och skicka mig ett meddelande direkt de hör nåt. Det kommer garanterat att synas på Facebook direkt de släpps men där försvinner uppdateringar snabbt bland andra så det kan vara lätt att missa - och missar men det så kan man missa dockan!


På väntelistan: 

Twilight, ur sista serien. Bella har jag inte köpt men de andra tre väntar jag på att få hem. Carlisle, Esme och Emmet. Bella har jag i ett Gift Set med Edward men jag skulle nog vilja ha henne ensam också. 


På önskelistan (förutom Haunted Beauty II): 

Gift Setet med Barbie och Midge vill jag ha! Har sett konstiga rykten om att det är indraget o allt möjligt konstigt men det finns kvar på barbiecollectibles sida ännu.

Åsså den fantastiskt vackra svarta Holiday 2013. Hoppas att nån hittar henne till vettigt pris - o en vettig docka. De kan se ut lite hur som helst men jag vill ju ha en snygg! 


Dolls of the World 2013

Oj, vad jag vill ha. Mer eller mindre. 

Canada, England (Oh, please!), Spain,

France (så fin!), Philippines (Goddess är aldrig fel) och Moroccan (så fantastiskt vacker!!!). 


Alla bilderna kommer från BarbieCollector.com

Av Katti - 25 september 2013 19:31


Fick tag i en affisch från Estrela o scannade några bilder. De har några fantastiska dockor i Sydamerika.

RockStars med Lia och Viky, Kenny. Den blonda Glamourdockan med Divas ansikte var länge den enda blonda Divan/Midgen som fanns. De här dockorna är eftertraktade ute i världen och kostar en ordentlig slant. Hysteriskt. "Allt som inte funnits i USA".... 


 


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards