Kattis Dockor

Alla inlägg under januari 2017

Av Katti - 30 januari 2017 16:26

Apropå det där med stora kroppar. Det här är två dockor ur den yngre generationen. Vilken som är svar på vem är jag osäker, men det har ju alltid varit krig mellan Mattel och MGA och vad än den ene gör, svarar den andre. 

Dockorna är olika gamla i ålder förmodar jag, där MGAs Best Friends 4-Ever är yngre än Mattels Wee 3 Friends-docka här. Det är Stacie (som fortfarande är Barbies lillasyster, även om det inte finns en skalenlig Barbiesyster till henne) - eller snarare Stacies kompis Janet (eller Alexa beroende på var hon såldes). Förmodar att BF4E är Calista, men jag är inte helt säker. De var, från början fyra tjejer med olika namn som jag förstått det, blonda Brianee, svarta Sana, brunhåriga Calista och rödhåriga Noelle. I senare serier kom det två tjejer till, brunetten Dianthe och Akire som kan misstas för Calista. Akire har blå ögon och Calista mer grönaktiga.   


BF4E har relativt stort huvud och en "barnslig" kropp. De ser ut som små flickor. De har även olika plast i armar och händerna. Dessa saknas oftare än inte, om man hittar en begagnad docka. 


W3F har lite "vuxnare" kropp med små bröst. De är mer som yngre tonåringar i ålder. 


Båda dockorna har ganska stora fötter. 


MGA Best Friends 4-Ever Calista och Mattel Wee 3 Friends Janet. 

Av Katti - 30 januari 2017 15:39

Fick en klänning från Helena som ska på en Tyler-docka när hon kommer. Jag som aldrig skulle köpa nån stor docka förutom Barbie. Aldrig en Gene. Idag är jag lite nyfiken även på dem....! Hade lite svårt för hennes stora huvud och den där 40-talslooken men man ändrar sig med tiden - o framför allt med alla olika dockor som kommer. Är man renodlad Barbiefantast kan man tillome ha svårt för My Scene - vilket jag också hade. Idag ha rman ju både det ena o det andra i dockhuvuden, i en massa olika storlekar. Jag kan fortfarande tycka att Blythe är groteska. Nåja. Nu var det inte det det handlade om, o inte ens Tyler, utan klänningen hon ska ha.

Den är sydd i ett väldigt töjbart tyg o jag provade den på en kurva först, men urringningen är lite för stor på dem. Tänkte då att jag måste ju testa den på Dasia.... Hon är yppigare än Curvy Barbie. Inte helt fel på henne! 

I veckan kommer Tyler hem, får se om hon måste få ta över klänningen då. Jag måste försöka ta itu med min symaskin o gå på butikerna o se om de har några roliga tyger. Nu har jag i alla fall början till nåt, om jag ritar av den här, kanske med lite mindre urringning. 


Här springer vi barfota... 

Av Katti - 29 januari 2017 16:43

Jag hade hoppats göra ett mer komplett inlägg med de här softisarna, dvs både Barbie och Sindy - och några av de olika versioner som finns, men jag missade den senaste Sindy-dockan på Tradera och har inte letat desto mer sedan dess. Hon finns säkert att få tag i på olika sajter om man så önskar. Barbie finns också i ett par versioner med mjuk kropp - förutom den stora jag har. Vill ha några olika i en liten scen - och även att jämföra deras stoppning sinsemellan. 


Sleep-Over Fun Sindy, ca 1999

Precis som Barbies sovdockor, är underben och armar i vanlig plast och kropp med överarmar och lår stoppade.  

-  


~~~~~~~~~~~~~~~


En utbytesnalle. Hon ska egentligen ha en ljusbrun nalle med rosa detaljer.


Boxbilderna ovan, har jag med viss svårighet googlat fram för att visa hur hon såg ut i kartong.


Sindy har ett litet Slumber Party med Maxie...

... o Maxie... 

Av Katti - 29 januari 2017 14:07

Fick en fråga om min site är nere - vid tresnåret inatt. Har ingen aning hur det såg ut då, men nu är den då uppe o knallar som vanligt. Kan ha varit nånting crosswinds gjorde, en uppdatering på servrarna eller nånting. Underhåll kan ju tillfälligt stänga olika sidor. Jag har inte för avsikt att stänga ner den i första taget, så om den är offline, ligger det utanför mina möjligheter att påverka. Prova igen :)  


Redigerat. Det verkar som om Brasilien lagt nån form av ban på min docksida. Funderar om det kan ha med alla foton på kroppsformer att göra? Nakna dockor kan ju vara farligt? Eller så har de nåt horn i sidan till crosswinds. Vad vet jag. Hoppas det inte är permanent. 

Av Katti - 28 januari 2017 23:42

Rapunzel fick visst tvillingar - och de hamnade på varsin sida om det där Royal/Rebel-staketet. Tvillingarna O'Hair som de så fyndigt heter i efternamn är båda rödhåriga, Hollys hår är svallande långt, som sin mors, medan rebellen Poppy har klippt av sig sitt i en kort frisyr - och färgat hälften lila. Av någon anledning är Holly den mest förekommande figuren av de här två. Hon finns i fler dockserier än sin syster. Allt sitter i håret. Som hos mamma. 


 BJH20 Ever After High - Poppy O'Hair (Rebel) & Holly O'Hair (Royal), 2014

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


 -

 -

 Hårslingor på klänningen och hennes bälte är flätat "hår". 


 -

En borste i örat...

Tornet som ring

Skorna är hela tornet också, med murgrönan som växer omkring. 

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


 -

En sax i örat. 

lite suddigt, tyvärr...

Hårflätor en masse. 

 -

 -

O en saxring.


Hennes väska saknar tyvärr alla småsakerna, en sax, en locktång och andra hårprylar. 


-

Av Katti - 27 januari 2017 23:11

Kitty är dotter till Cheshirekatten och lika lila som den är. Hennes accessoirer har genomgående kattema med Cheshirekattens stora grin. Även skorna är kattansikten. Jag la henne i kattkategorin, trots att hon egentligen inte är en katt, men hela hennes uppenbarelse är kattlik och hon finns i en version med ett kattörondiadem. 


Kitty är helt lila. Hennes hud är ljust lila och håret rotat i en syrénlila ton. Ögonen är blå med kattpupiller. Hon är så vansinnigt söt! 


CDH53 Ever After High Rebels - Kitty Cheshire, 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

Fotade inte skorna framifrån så kattgrinet syns inte riktigt. 


Av Katti - 27 januari 2017 22:55

Jag tror jag glömt att lägga upp Cerise i bloggen. Cerise Hood. Jag har hennes alter ego/drömversion Cerise Wolf i ett annat inlägg. Det här är Cerise Signature och även om det inte står Rebel på boxen, har hon det där vingprydda hjärtat som rebellerna har. 


Cerise är dotter till Rödluvan. Hon bär en huva i ceriserött över sitt tvåfärgade hår - mörkt med vita slingor- och murriga färger i resten av garderoben. Liksom sin mor, bär hon en picnickorg genom skogen. Huvan sägs vara magisk och hon kan gömma sig i skogens skuggor. 


 BJG67 Ever After High Signature - Cerise Hood, 2013
Asst. BJF31

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 25 januari 2017 11:00



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards