Kattis Dockor

Alla inlägg den 19 mars 2017

Av Katti - 19 mars 2017 23:24

Totsy är ett klonmärke med, oftast fina dockor. Kvalitetsmässigt kanske de inte kan jämföras med helt Barbie från samma tid, men de är charmiga och tillverkade i stadig plast. En konkurrent så god som någon. 
Min senaste Totsy är den här indianen. Har ett par killar nånstans som jag måste gräva upp. Jag gillar verkligen den här tjejen. Hon är så söt! Det hade jag aldrig tillstått på nittotalet. Då var det bara Barbie som gällde. 


Hon har väldigt korta byxor och jag undrar om de blivit klippta, eller om det bara är så att de skulle vara lättare att få ner i skorna, som jag inte har. Antar att hon kom med mockasiner av något slag, kanske stövelhöga. Måste försöka få tag i några olika tyger av fuskskinnskaraktär så kanske man kan sy lite mockasiner åt alla tjejerna. Det ser så fånigt ut när de är barfota allihop. 

Inte helt symmetrisk i ögonen, men who cares? Jag gillar henne!


 ~~~~~~~~~~~~~~~


Plockade ut några av mina favoritindianer och gav dem kläder - åsså Pocahontastrillingarna. Jag har fler Pocahontas, Mattel's Disneyversion. Från tiden när dockor var dockor. 

Av Katti - 19 mars 2017 15:34

ÄNTLIGEN! Äntligen har jag fått hem min Monster High Zomby Gaga. Vilken fantastiskt härlig docka! Kaxig. Snygg. Monstruös. Zombie (gillar inte zombies sådär översvallande mycket, men en del slinker igenom filtret). Så jäkla läcker. Dockan är inspirerad av Zombie Boy


FCD09 Monster High - Zomby Gaga, 2016

Born This Way Foundation

Empowering Youth • Inspiring Bravery

 -

 -

 -

 -

 

-

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards