Kattis Dockor

Alla inlägg under januari 2024

Av Katti - Tisdag 30 jan 20:59

Angel Kents andra sjöjungfru har Odiles vanliga ansikte, ©2019. Hon är gudomligt söt, även om ansiktet är pixligt. Hennes rosa läppar har en ombréeffekt. Ögonen är lite sneda och bruna, med blå och rosa ögonskugga/markering.

Håret är rotat i ett par toner lila och rosa pasteller. 
Överdelen är screentryckt med två snäckor över brösten och pärlor längs kanterna. Stjärten är syrenlila och yttersta delen är i rosa och aprikos nyanser. 


HRR06 Mermaid, ©2023

Asst. HRR02


~~~~~~~~~~~~~~~


 

 -

-

Ansikte: ©2019 Odile 


-

 -

 -

 -

 -

 -

 

 -

 -

Av Katti - Onsdag 17 jan 17:54

Skapade en kategori för Defa Lucy med den här dockan. Voj. Samlare världen runt är helt galna i de nya Defa Lucy-dockorna som nyligen släppts. Den här damen hör inte till dem, men om jag nån gång köper någon av de nya, ledade dockorna får tiden visa. Och jag har nånstans att lägga dem. 

Ingen aning var "Misil" kommer från, men fröken Lucy är i Paris o shoppar, iklädd sin snyggaste kappa och svarta boots. Klänningen är minst lika snygg den, ärmlös med polokrage. Ingen öppning baktill, så man får dra den över huvudet. Jag såg hennes kompis (Misil?) med bruna (kamel) kappan före jul, men ville ha den rosa. Var in i stan idag och kikade in i leksaksaffären och hyllan var påfylld och de hade två rosa kappor. Några fler av de röda och kamelbruna. 

Dockan är väl kanske inte den bästa i världen, men kan väl konkurrera med Fashionistas Barbie av idag. 


 

 Defa Lucy & Misil (2023)


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - Torsdag 11 jan 11:46

Det dök upp en fråga för ett tag sen om ett Barbiespel i miniatyr och jag letade igenom mina arkiv efter mina Basic Fun-nyckelringar. De här kom nån gång under slutet av 90-talet och jag hade dem som en del av barnrummet i dockskåpet pappa byggde, Christie's Mansion som jag har kallat det. Önskar att jag hade plats att ställa upp det igen. Fast nu var det inte det saken gällde den här gången, utan just spelen. 

Såg före jul, några nya spel i vår leksaksbutik och slog till på ett Monopol. Eller snarare, det hamnade i min julklappskorg från dottern. Det var inte alls lika roligt som de gamla Basic Fun-grejerna, då det förvisso är ett spel i miniatyr, men ett stort minispel. Butiken hade fyra nya nyckelringar från Hasbro Games, men som sagt, de var bara mini att rymmas i en liten ask. Jag plockade ur Monopolet och funderade hur det skulle rymmas i asken igen sen. 

Nej, då gillar jag de gamla nyckelringarna från Basic Fun bättre. De är i dockstorlek. Och fullt hanterbara för små eller stora händer. Kolla Operations! 


 -


-

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

-

-

-

-

Av Katti - Tisdag 9 jan 14:27

Någon gång under 2023 visade Angel Kent upp två Mermaids han hade designat. Båda hade Odiles ansikte, men den ena med öppen mun. I en lekserie! Odile har hittills bara varit samlardockor förunnat, med Wal*Mart's rödhåriga 2022 Holiday Barbie som ett mellanting. Sjöjungfrurna hade syrenlila och rosa hår och enligt uppgift skulle det vara saran! Inte läskig polypropylen som är brukligt i fantasifärgat hår. Pastellfärger i stjärt - kontra de klatschiga karamellfärgerna vi oftast sett bland dessa. 

Jag har just fått hem den nya (rosa med nytt ansikte) och då boxen i sedvanlig Amazon-ordning skickade i påse och således var smashad, fick hon komma ur lådan direkt. 


Hon är ljuvligt söt! Helt bedårande. Hennes överdel är ovanligt detaljerad - den är screentryckt så det är lite lättare att faktiskt ge dem detaljer. 

Ansiktet är som sagt Odile, men med öppen mun. Samma fenomen som Aphrodite som i grunden är en "Open Mouth Mackie". Munnarna påminner lite om varann också, men den här söta varelsen har förstås Odiles hjärtformade ansikte. 


HRR05 Mermaid, ©2023

Asst. HRR02


~~~~~~~~~~~~~~~


 

 -

 -

Ansikte: ©2022 Odile Open Mouth 


 -

 -

 -

 

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


En Millie med stängd mun tv och en Daya(?) i rött. Den syrenlila är så söt att man dånar. Får se när hon dyker upp igen. De är lekdockor så jag har svårt att se att hon inte ska gå att få tag i vid tillfälle. 


Av Katti - Måndag 8 jan 17:46

Satt o tittade på gamla foton och sprang på ett par bilder jag ville dela med mig av. Bilderna är små och gryniga, men digitalfoton var inte bättre än så här på den tiden. Skåpet byggde min far, då jag ville ha något litet och lätt till mina McDonald's-dockor. Den har skåror på sidorna och en plastskiva framför, för att stoppa damm och annat. Vetesjutton var den här hyllan är idag. En avancerad gissning är att gubben har den i källaren till sina patroner. *suck* Känner att jag hade velat ta upp det och sätta det på väggen intill skrivbordet och datorn. Nåja, det får undersökas senare. Vet inte om skivan finns kvar heller (i helt och oskadat skick). 

Stentrollet till höger har någon av avkommorna gjort i skolan. DET tror jag har fått flytta till sälla trollmarker. Kanske.


Men nu var det inte allt konstigt som inlägget gällde utan skåpet och McDonald's. Har tänkt gå igenom mina McD för att dokumentera om dem. Måste bara leta fram alla jag har och försöka sortera dem i nån form av ålder. Dessa är från 1990-1998 nånstans. Anar även de små Family Corner-familjerna nere th som ligger lite huller om buller. 




gamla hemsidan finns det några bilder av dessa displayer/hyllor och jag kan bara säga... Herregud. Vilka dåliga bilder. "Klicka på bilden för en mycket större". Mjoooojoooo. Med apgamla skärmupplösningar kanske. 

 

McDonald's 

Family Corner  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards