Kattis Dockor

Alla inlägg under november 2014

Av Katti - 30 november 2014 10:00




Av Katti - 29 november 2014 21:36

Hörde av mina Kellysamlande vänner i USA att Mega Bloks gjort ett set med Chelsea. Så fort jag sett Mega Bloks i nån affär har jag tittat efter henne men aldrig hittat. Kikade på Toy'r Us häromdagen men de hade ingen Chelsea. Så fick jag ju syn på den nya affären Gilla Lek i Boden o de hade MB också. Hittade först de små Barbiedockorna, eller snarare Barbie, Teresa/Summer? o Ken. Ingen Chelsea. De är ju inte helt gratis så jag stod o velade mellan de figurer de hade. Samla alla åtta tror jag det stod på lådan. Kikade igenom boxen o jag tror det var åtta stycken. Sen fick jag se lekseten på en hylla nedanför o där fanns det hela tre askar med Chelsea! YAY! Tittade o jämförde o tog den jag gillade bäst. Blev även en Barbiesingel. Velade mellan en med rosa hår och den här blonda jag till slut valde. Hon passade klädmässigt bättre med Chelsea, än den med rosa hår som var klädd mer för fest. 



Build'n Play, Chelsea Birthday Fun, #80162, 2014


  


 #80260 Barbie

Av Katti - 29 november 2014 16:44

Under min vandring kring butikerna i Boden såg jag att ett par nya leksaksaffärer öppnat. Boden som inte haft en affär, vad jag vet, har nu två butiker helt koncentrerade på leksaker. Den ena står under Gillas flagg. Gilla Lek. Kikade runt o hittade två dockor jag sökt efter. En mindre aktivt - den här killen. Den andra kommer i ett eget inlägg. 

De hade två serier från Star Wars och jag stod i valet o kvalet om jag skulle köpa två av figurerna, eller bara en. Eller kanske tre? Det fick bli en, Luke Skywalker. Har tittat så mycket efter honom men aldrig sett nån. Det har varit Obi-Wan Kenobi och Qui-Gon Jinn. Fast de vill jag också ha! 


 

Dockan/figuren ser ut som om han bär läder. Rätt bra gjort faktiskt. Blank, svart läder. Han har sin laserlans i handen. Sin infällda lans. De hade kanske kunnat ge honom en grön plaststråle, kan man tycka.

Hasbro har vekligen lyckats med hans ansikte. Han är väldigt lik Mark Hamill som spelar Luke i filmerna, om även vädligt skelögd. Eller glosögd. Eller snedögd. Eller vad han nu är. Vet inte varför plasten är så blank!  


~~~~~~~~~~~~~~ 


Star War Rebels är en tecknad teveserie med trettiominutersavsnitt och några av de här figurerna kommer därifrån. Helt nya karaktärer, men Stormtrooper och Darth Vader är ju återkommande från spelfilmerna. De två figurerna vill jag också ha. 

 Clone Trooper (SW), Ezra Bridger (SWR), Luke Skywalker (SW) 

Tre Star Wars Rebels-figurer: Darth Vader, Agent Kallus, Stormtrooper

Av Katti - 29 november 2014 16:06

Fick en försenad födelsedagspresent av ett par kompisar. Cathrin hade kontaktat en glaskonstnär för att köpa ett par specialdesignade vinglas. Så häftiga! Lite svårfotograferade med de förutsättningar jag för tillfället har, men jag hoppas det syns hur häftiga de är :) 



En närmare titt på gravyren - i annat (fast samma) ljus:

 Givetvis är det Ken och Barbie :)

Av Katti - 27 november 2014 22:29

Hasbro fortsätter ge ut sina smalboxar med billiga actionfigurer o jag kan inte låta bli att spana på dem. Ibland köper jag en. Fick syn på en trio Spindelmän och funderade vad de var för några. Nåja, en av dem var ju den vanliga Spider-Manfiguren, men de andra två har annan bakgrund o historia. 


 

Iron Spider 

Vem är då det? Ja, den vanliga Spider-Man som fått en ny kostym av Iron Man. Givetvis var Tony Stark tvungen att skapa den i sin egna hjältefärger innan han gav bort den. 


Den blåröda dräkten till höger hör till Spider-Man anno 2099. Det är alltså inte Peter Parker. Mycket får man lära sig. 


~~~~~~~~~~~~~~ 

Nästa grupp i Avengers-serien innehöll bland annat The Falcon. Han var Marvel's första svarta superhjälte. Stod o valde mellan honom och Wolverine, men Falcons svarta karaktär vann över killen med stålklorna.


 



Wolverine, Doctor Doom, The Falcon och en större box med Captain America. 

Undrar om vi får se Hulken som actiondocka i den här serien? Han skulle inte rymmas i kartongen. 

Av Katti - 24 november 2014 18:44

ick hem min andra Poppy idag. Hon är så läcker! Ännu snyggare än den första jag fick. Den här tjejen är en exklusiv docka från W Club 2014. En kompis sålde sin o jag fick chansen att köpa henne, tillsammans med Arm Candy Chip. Eller Chip Fansworth med kodnamn Arm Candy som han heter. Han kom tyvärr utan sina kläder så han ligger i kartongen o fryser just nu. Han får väl göra mina andra nakna Integritykillar sällskap då så de kan värma varann. De kom båda i sina originalkartonger o shippers. De är så häftiga med sina gamla färger o sextiotalsmönster. 


The Girl from I.N.T.E.G.R.I.T.Y.. 






Av Katti - 13 november 2014 12:09

Har skannat journaler i flera veckor nu för att ha dem lättillgängliga när jag söker nåt. Normalt sett står de i en hylla i ett annat rum och det är ju bättre att ha dem nära tillhands när de behövs. Jag hittade en kul grej. Det fanns en badserie som hette Florida eller Florida Vacation, beroende på när o var den såldes. Det var en av badserierna där Midge dök upp första gången. Hon var inte med i journalen jag skannade. Det var däremot Teresa, som sig bör. Hon har ju alltid varit del av stranddockorna. Eller åtminstone sen hon dök upp i vän-kretsen. Innan det var den latinska dockan, vid de få tillfällen hon fanns, Barbie själv. Oftast var det bara Barbie, Ken, Skipper och Christie. PJ var en av dem. Asiatiska vännerna Miko och Kira/Marina en annan. Åsså Teresa då. 



Jaha, säger du nu då, vän av ordning. Vad är det med den där bilden då? Det är ju Teresa. Jo. Det är Teresa. Men saken är den att i den här serien hade Teresa ett annat ansikte! Hon gjordes med Mackies stängda mun! Enda gången hon hade det. Midge fanns i två versioner, en med sitt Divaface som vanligt, men också med Mackie och jag har sett dem blandas ihop mer än en gång, vilket jag inte förstår för de är helt olika. Däremot kan jag inte komma ihåg att jag nånsin sett Teresa med sitt eget ansikte i den här serien. Bilderna i journaler är ofta bara förlagor, prototyper om man så vill och inte den slutgiltiga produkten. Men att de gick ifrån Teresas eget ansikte här o gav henne Mackie. Det är lite kul. Färgerna påminner om de som Teresa fick, med lila läppar. Dock har hon brunt hår, inte svart som här. Örhängena på Mackie-Teresan är ljusa och inte mörklila som i förlagan. Men baddräkten och glasögon är likadana. 


 

Vänstra bilden är från den gamla hemsidan och vädligt komprimerad. Dockan till höger har risigt hår men visar färgerna bättre.

 

*beckyland - det är platsen som inte finns. Eller dockor som synts men aldrig tillverkats. 

 

Av Katti - 7 november 2014 09:23

Fick hem en docka i en galet stor kartong häromdagen. Många är åsikterna om henne. Man gillar henne - eller gillar henne inte alls. Jag har själv vacklat i mina tankar om henne. Den där gula färgen. Endera gillar man gult, eller så gör man det inte. Fast jag gillar ju gult - så det är nog mer kombinationen av det gula mot det knallrosa o den där svartvita rosetten hon har som gjort att jag inte vet vad jag tycker. Eller visste. Kan säga att jag älskar henne. Klänningen är helt galen. För att ytterligare spä på galenskaperna har hon en jätte-blomma fastsatt vid blixtlåset på ryggen. Åsså är hon lite "solbränd" mot sitt röda hår i den speciella frisyren. Lite windsweapt sådär. En frisyr som är jättevanlig idag. Fast med längre hår - och flock/snaggklippning på sidan. Det kommer en ny docka nästa år med just en sån frilla. Fast strunt i det. Nu var det Blass. Bill Blass. All About That Blass. 







 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards