Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 9 mars 2017

Stacie, Janet - och Stacie

Av Katti - 9 mars 2017 21:43

Fick hem min senaste lilla Stacie häromdagen och det påkallade en fotosession med fler av dem. Hittade inte mina Happy Meal-dockor, förutom just Stacie. Whitney och Todd ligger nån annanstans - förmodligen i en låda med kusiner o syskon för storleksjämförelser. Inser att jag saknar ett par Stacie till, så de är säkert placerade med andra dockor än jag trodde. Vad var min senast inkomna? Polly Pocket Stacie - som fick göra sällskap med Polly Pocket Janet - och många andra. 


Det tar tid att sätta upp en scen. Öppnade en IKEA-låda med barnmöbler och slängde in fler dockor än jag från början tänkte :D Letade dessutom fram lite av mina smådockor till dem. Sen blev rummet sådär rörigt som det bara kan bli när barn får härja fritt. 


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~


Det här är "rollistan": Polly Pocket Stacie och Janet, Happy Meal Stacie och Janet (i sina byxor, men annan top), Bicyclin' Stacie och Janet, Let's Camp! Stacie AA, Party 'n Play Todd med lånad fotboll, Bowling Party Janet, Cosimo (Petras tvillingpojke) i kläder lånade från Todd (Europa 70-tal).

Till det diverse Polly Pocket, Spice Girls miniatyrer, olika Disneydockor, Barbiedockor ur olika lekset, Ken från jubileumssetet, Monster High Minis, IKEA-drake, nyckelring med drake, die-cast metall Yellow Cab, Pokémon-figur, rosa kattskulptur i trä. 

 
 
Selma

Selma

14 mars 2017 11:41

Åh, McDonald's-outfiten :) Hade passat perfekt till våt lilla McD som vi håller på att bygga! (nej jag frågar inte om du säljer^^) Vi ska nog sy egna outfits :)

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

14 mars 2017 23:15

Jag har Todd och Whitney nånstans också, Janet fanns i bilderna men hon har inte sin top eller kepsen utan bara byxorna. Har ett gammalt "drive through"-McD-set och ett Barbie o Kelly-set med McD-kläder - också *nånstans*. Tror det finns bilder på hemsidan nånstans - i den gamla delen.

 
Selma

Selma

15 mars 2017 15:08

Har sett det på tradera för några månader sedan men hade då sämre ekonomi och fick inte slösa mer på "leksaker" just då. Men det är kul att pyssla själv så man inte heller behöver oroa sig för att barnen tar sönder... Tycker det är lite svårt att förklara för dem varför de inte får leka fritt med alla "mammas gulliga saker". Du måste verkligen ha en imponerande samling? Har du i något inlägg skrivit om dig själv och med bilder på mwerparten av din samling osv? Är nyfiken hur stor den är och på dig men respekterar såklart om du inte delar med dig av allt :)

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

15 mars 2017 19:01

titta på stora hemsidan - den gamla delen. Där finns mycket. Iofs syns massor på den nya också. De flesta av alla 'ansikten' är mina dockor, några lånade foton.

Det där med att barnen inte får leka med saker. Just nu är det kaos hos oss o barnbarnet är här. Han frågar alltid "Får jag öppna den? Jag vill leka med den" men när mormor säger nej accepterar han oftast det. När hans mor var liten o dockskåpet stod i vardagsrummet (- eller exempelvis alla Kellydockorna i sovrummet) o kompisar kom, var de noga med att säga, "Nej, det är mammas". Oftast frågade de om de var OK att låna nåt - o jag hade ju en del "lekdockor" också, även om de kanske inte var till för vilda tre- eller femåringslekar.

 
Ingen bild

Anna

21 september 2019 13:12

Hej. Vilka fina dockor 😃 jag har alltid älskat Stacie och Skipper men den stora drömmen på 90-talet var Whitney och Janet, även Courtney. Jag visste bara att de här dockorna fanns från reklam och baksidan av kartongerna såklart. Men fanns de i Sverige, bara inte i min lilla stad? Vänliga Hälsningar Anna

Katti

21 september 2019 17:23

Janet fanns inte i Sverige, annat än i en liten butik i Stockholm, som hette Barbiebutiken om jag minns rätt. De hade tillstånd att sälja vissa dockor via egenimport. Whitney och Courtney fanns i Sverige.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Av Katti - Tisdag 20 feb 21:00

Sprang på lite bilder från förra året och en docka som jag bara köpte för att sno hennes klänning. Steffi Love Tattoo Fun. Har inte fotat mer innehåll än det nedan så hur tatueringarna ser ut har jag noll och ingen aning. Tog en närbild av henne men ...

Av Katti - Söndag 18 feb 09:28

Defa Lucy i kamelfärgad kappa. Den här damen har brunt hår. Har ännu inte fått någon bra förklaring till vad "& Misil" betyder. Det är lite dåligt dokumentation kring de här dockorna, från början en halvkass klon i dålig plast och illasittande kläder...

Av Katti - Lördag 17 feb 20:25

Det var ju det där med Defa Lucy. Dockan som fått spott o spe genom tiderna, som en kass klon i dålig plast - ofta med pinnben och fula kläder. Under förra hösten hände något, då Defa Lucy fick ett uppsving med nya kroppar och framför allt nya kläder...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards