Kattis Dockor

Alla inlägg under oktober 2016

Av Katti - 28 oktober 2016 01:07

Klart Barbie har en rosa microvågsugn! En fd kompis till mig heter Rosa o hon hade en massa rosa köksgrejer, så det är inte bara Barbie! Brickan har färdiga hål att sätta grejerna i så de inte ska falla av. En bit pizza och lite popcorn. Filmkväll på G kanske? 


X7932, Barbie Home - Glam Microwave Set!, 2012


Av Katti - 28 oktober 2016 00:58

En av mina absoluta favoritkaraktärer ever, är den här. Inte PoP!-figuren i sig, men den han föreställer. The 10th. Doctor. Doctor Who. Han är och förblir min favoritdoktor. Begränsad utgåva från New York Comic Con. Mmmm.  


-

Av Katti - 28 oktober 2016 00:46

De här figurerna har blivit omåttligt PoP!ulära på senare år. Folk samlar alla möjliga figurer och docktyper, inte minst PoP! Eller POP! då. När jag såg Snape kunde jag inte låta bli att slänga in en beställning på ett gäng figurer från Harry Potters värld av häxor och trollkarlar. Snape har alltid varit en av mina favoriter.

PoP!-figurerna är löjligt enkla, o ändå så karaktärslika. Som karikatyrer. Jag har inte varit nån stor vän av figurer med stora huvuden o små kroppar, men jag gillar just de här, mer o mer! 

Harry Potter-figurerna kommer från två serier och jag hoppade över att köpa en av huvudpersonerna, Hermione. Däremot kunde jag inte motstå Luna!  


 -


~~~~~~~~~~~~~~~


 -

 -

 -

 -

 -


~~~~~~~~~~~~~~~


 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 23 oktober 2016 10:44

Dök på en låda med My Scene-skor som jag lagt åt sidan för längesen och blev superglad! De har befunnit sig i ett sån't kanske-jag-ska-sälja-stadie i flera år men jag behåller dem sålänge. Har X antal My Scene som förr eller senare behöver skor. O sen har vi ju alltid Serafina som gillar deras boots (o där ser jag ett par jag inte fick med - igen!). Har fotat om de här ett par gånger för att jag haft skor på annat håll. Jag har ingen aning om till vilken serie eller docka de flesta av de här skorna tillhör, men det är inget jag direkt bryr mig om. Några är köpa för andra dockors räkning (som Serafina), andra har följt med diverse loter. 

Hurmånga olika skor My Scene har vet jag inte, det här är de modeller jag har, plus bootsen från Fab Face som Serafina har. 


 -

 -

 -

  

 Första bilderna blev bättre, färgmässigt utan glänset från bänken. 

Av Katti - 14 oktober 2016 15:00

Jag har ställt upp ett par av mina Teen Talk-dockor i hyllan och letade samtidigt fram bilder för att försöka klura ut vad för skor de ska ha på sig. Rosa, mintgröna. Lila, vita, vad? O vilken typ? Hittade bilder och insåg att de har två par skor. Ett par mimmipumps och ett par sneakers/gympaskor i olika färg som matchar deras brokiga klädsel. Mixa o matcha. Ledigt eller party. Inte helt enkelt att hitta bilder med rätt skor så jag rotade igenom påsen med 90-talsskor jag just sorterat in och tog ett par mörk-turkosa och ett par rosa pumps. 

Åsså kikade jag under luckan i ryggen för att ta reda på vilken typ av batteri de ska ha. "Vanliga" knappbatterier. Nemas problems. Femtio spänn för en tiopack, inklusive frakt. Så får det bli. Det behövs nya...

 

De här dockorna har varit utsatt för temperatur/väderförändringar och batterierna har rostat så att byta är viktigt - om de ska kunna prata framledes. En av just de två jag letade fram pratar - om än med av mig oidentifierbart språk. Den andra bara hostar till lite. Har ett par dockor till på vinden som jag måste ta ner o se om de behöver få byta batterier också. Då krävs det ytterligare en batteripack, för de tar tre var. 

Av Katti - 11 oktober 2016 23:15

Lite Gott & Blandat ur arkiven. Hittade dessa bilder i min arbetsmapp, där jag lägger alla "färdiga" foton. De här är delade i annat dockforum. Gamla bilder. 


Köpte den här dockan som hon ser ut. Hon har en "Standardkropp", dvs vintagekropp i tunn rosa plast, med ett Superstarhuvud. Såldes i Europa (o förmodligen Canada o kanske Australien som brukligt var). Hon kom med en baddräkt i rosa eller blårandigt. 5336 är hennes artikelnummer. 


~~~~~~~~~~~~~~~


P.J och Midge: 


De här tjejerna är två av mina absoluta favoriter med Steffies ansikte. Jag har många favoriter då det varit mitt favoritansikte i många år. Hahahaha. Finns fler under kategorin favoriter! 

 Sun Gold Malibu PJ, California Dream Midge (i bakgrunden hänger Miss America)


 Bara älskar de där gröna ögonen på P.J. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Fashion Photo Christie, snudd på Mint (nyskick). 


~~~~~~~~~~~~~~~


Western Winkin' Barbie. Hon har en sån där galet drunk look med sitt blinköga som ofta har frusit fast. Eller 'smält' är mer korrekt. Skillnaden i plasterna påverkar varann med diverse smältproblem som följd. Hennes öga fungerar, men inte smärtfritt. Det finns några olika versioner av henne, tror det här är en av de europeiska. 


~~~~~~~~~~~~~~~


My First Princess Barbie, latinsk version. Hon är klädd i en Indieninspirerad dress, sydd av mig nån gång för hundra år sen. Eller åtminstone under förra århundrandet... 


Av Katti - 10 oktober 2016 23:10

David's Bridal är USAs största tillverkare av bröllopskläder. Under några år gjorde Mattel i samarbete med dem Barbiedockor i vackra brudklänningar. Det fanns även tre set med Kelly och Tommy som brudnäbb och ringbärare i olika hudfärger (kaukasisk, latinsk och svart). Jag har alltid velat ha de här seten men de är inte helt enkla att få tag i, då de såldes via David's Bridalbutiker. Blev superglad när jag fick chansen att köpa den svarta versionen av setet, som kallas Perfect Pair. Det här är en av de mörkaste Tommy-dockor som nånsin sålts och en av få Tommy med stängd mun (Kelly III). 


H8152 Perfect Pair Tommy & Kelly AA, 2004



 -

 -


 -

Tommy bär vigselringarna på en sidenkudde.

Silver Label - antalet det innebär har ändrats med åren, här är det max 50 000 set. 


Mer av mina Kelly-dockor här.

Av Katti - 9 oktober 2016 21:27

Ibland blir det lite konstigt. Cat Woman? Catrine deMew ScareMester med kattskugga... 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards