Kattis Dockor

Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Katti - 7 oktober 2016 21:55

Lite bilder från tidigare i sommar. Ester och Maria i stugan. Solnedgång vid kav lugn sjö. 





Av Katti - 7 oktober 2016 20:53

Jag äger dockor av alla slag. Det är stora dockor, små dockor, långa dockor, korta dockor, smala dockor o tjocka dockor. Det är modedockor i en massa olika storlekar. Fotade dessa för att försöka hitta ställningar till dem alla. Inte helt enkelt kan jag tillstå. 


 Moxie Teenz jämfört med Barbie av olika modeller. 

Big Beautiful Dolls, Dena och Dasia, kontra en Walking Jamie från Barbies MOD-era. 

Av Katti - 7 oktober 2016 18:49

I Fashion Fever-serien gjordes några dockor med Benetton som inspiration och jag har fått tag i några till. Fortfarande är några av de där riktigt-svåra-att-få-tag-i-versionerna utom räckhåll men man vet aldrig. Rätt vad det är... Eller inte. 


De här tillhör serien med kläder inspirerade från olika huvudstäder i världen, just här Helsingfors och Paris. Jag köpte dem som de ser ut här, Paris hade sin tub, men har varit på display och tyvärr har hennes skor gått sönder vid nåt tillfälle. Inte helt lätt att hitta nya, men en kompis har ett par rosa han skulle måla ett vitt band på till mig - kanske det blir rätt. Just den där bubbelgumrosa färgen är inte helt enkel, tror jag. 


United Colors of Benetton Barbie, Helsinki och Paris


~~~~~~~~~~~~~~~


J6256 Fashion Fever Helsinki, 2005

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


J2253 Fashion Fever Paris, 2005

Av Katti - 7 oktober 2016 12:42

Integrity toys, från tiden innan Fashion Royalty. Då gjorde de lekdockor i mjukare plast. Integritys dockor har mer former än Barbie och andra modedockor. Andra former. Jasun Wu har designat många av de här tjejerna. Huruvida han står bakom de här vet jag inte, har inte hittat bra nog referenser för det. 


Giselle och Alysa är två av Janays vänner och de här tillhör en serie som heter Fashion Flashback. En ganska basic docka. De borde ha skor nånstans men jag köpte dem utan o jag har ingen aning om hur deras skor ska se ut. 


Fashion Flashback Giselle 


~~~~~~~~~~~~~~ 


Fashion Flashback Alysa 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards