Kattis Dockor

Alla inlägg under oktober 2016

Av Katti - 7 oktober 2016 12:42

Integrity toys, från tiden innan Fashion Royalty. Då gjorde de lekdockor i mjukare plast. Integritys dockor har mer former än Barbie och andra modedockor. Andra former. Jasun Wu har designat många av de här tjejerna. Huruvida han står bakom de här vet jag inte, har inte hittat bra nog referenser för det. 


Giselle och Alysa är två av Janays vänner och de här tillhör en serie som heter Fashion Flashback. En ganska basic docka. De borde ha skor nånstans men jag köpte dem utan o jag har ingen aning om hur deras skor ska se ut. 


Fashion Flashback Giselle 


~~~~~~~~~~~~~~ 


Fashion Flashback Alysa 

Av Katti - 6 oktober 2016 21:48

Midas var en kung i gammal grekisk mytologi som ville att allt han rörde vid skulle förvandlas till guld. A Midas Touch blev också namnet på en av Poppydockorna i modellserien från 2015. En av de jag önskade mig så hett. Fick tag i henne till slut. Har inte tagit så mycket foton på henne, av någon anledning - och har dessutom fotograferat två olika dockor, då jag hjälpte min vän Li, att få tag i en också. Lite osäkert vilka bilder som är på min docka o vilka som är av hennes, men det var mindre noga :) 


Allt med den här tjejen är guld. Hennes kläder, hennes skor, smyckena (de där örhängena som gick sönder, men som Integrity såg till att jag fick ett par nya, trots att tiden för garantin gått ut). Hennes mick med ställning är guldfärgade. Åsså är hon den idag enda svarta Poppyn. Love her! 


 

Boxen är samma som alla andra i The Model Scene-serien. 

Poppy, The Model Scene - A Midas Touch


 -

-

 -

 -

Örhängena på plats - tog en knappnål den här gången och piercade hålen i öronen innan, för att säkerställa att örhängena skulle hålla. Kudos till Integrity som såg till att jag fick ett par nya! 

Av Katti - 6 oktober 2016 20:41

Sindys fina rödhåriga kompis Marie står på min önskelista. Jag hade en, en gång i tiden men sålde bort alla dockor som inte var Barbie och hon rykte då. Här är Carinas docka. 


Av Katti - 6 oktober 2016 20:20

One Direction-grabbarna är bara några av alla pojkband som gjorts i dockform. Engelska docktillverkare spottar ut dem på löpande band. Jag har några olika - gillar ju kändisdockor :) 

Av den här gruppen har jag bara Harry - o det är väl inte så lite det, när han är den stora favoriten i gruppen. O jag har dessutom två versioner av honom. 


One Direction Collector Doll - Harry Styles

Global Merchandising Services


 ~~~~~~~~~~~~~~~


Hasbros version av Harry: 


I LVE HARRY

-

Bild från amazon 

Av Katti - 6 oktober 2016 16:31

Batman Unlimited är namnet på en serie actionfigurer som sålts under några omgångar. De har sedan inspirerat en tecknad teveserie - om jag fattat det rätt, som i sin tur renderat i nya figurer. Batman och Robin förstår jag, men SUperman, vad har han där att göra? Iofs är det nyaste att Batman och Superman ska fajtas, även om Gotham och Mteropolis aldrig riktigt legat grannar. Vad jag vet. Men vad vet jag? Nåja. Dockorna då. Eller actionfigurerna. 


Robin är lika stor som Superman. Robin har ju alltid varit en tvärhand hög o kortare än sin vapendragare Batman. Superman är väl ungefär lika stor som Batman. Normalt sett. Petitesser. Jag tycker i alla fall att det är kul att se en Robin-figur. Kan inte minnas att jag sett någon i 1:6-skala sen jag var barn och min lillebror fick en. Fast det är klart. Inte ens de var i 1:6-skala. Kanske 1:8. Men de var i alla fall mer i "dockformat" än alla små actionfigurer som är kring 12-15 cm. 


En lite knäpp blandning av gubbar... Köpta till barnbarnet. Han ska få en Batman när han fyller år men jag har även två av dessa väntandes hos en kompis (därav butiksfoton från när jag såg dem...). 


Robin, Superman, Cyborg


 -

-


Cyborg har jag inget förhållande till alls. 

 

-


Batman då. Den här har jag hemma o han väntar på att slås in o ges till barnbarnet, snart tre år. Han älskar actionfigurer och leker mer med dem idag än med Anna och Elsa. Det är inget vi har närt, utan han har bara kommit på det, på egen hand. Elsa är hard ass också men actionfigurerna verkar tilltala honom mer. Nå, barn är barn. 

 

Boxen är gjord i ett stycke och att öppna den är lite bökigt. Bakgrunden är bara halv. Lite fuskigt. Färgbesparing?  

-

Av Katti - 6 oktober 2016 16:25

Grävde igenom väskan o påsar med osorterade kläder för att se om nåt kunde passa de kurviga tjejerna. Thobbe har gett sin blondin ett par Kenbyxor o jag ville testa detsamma. Hade lite dåligt med nya byxor i just den kassen så det blev ett par mycket daterade byxor till tjejerna. Brunettens byxor passar tröjan jag hittade! O AA har en stickad Sindyklänning, passande i höstvindarna. Inte för att just de här tjejerna bryr sig så mycket om de ligger nakna i snö eller ösregn, men ändå... 


 -

En av mina favoritrotsystem. Far den här tallen ner, gråter jag blod...



Ett annat problem, förutom att hitta passande byxor, är att gräva upp skor de här damerna får på fötterna. De har bredare fötter än vanliga Barbie. Curvy och Tall har större fötter än "Original" och Petite. Letade i min Skipperpåse o där fanns det gamla tennisskor jag kunde klämma på dem. De ljuslila tillhör Teen Skipper o de blå borde vara till en Barbie av nåt slag. De lila är jättestora och sitter knappt på, medan de blå är snudd på för små, men de gick dit. 


 -

 -

-

Av Katti - 5 oktober 2016 20:31

Har inte gett damen något namn ännu. Svårt med inspirationen och fantasin. Just nu är hon bara Curvy Blonde... CB? Ha. Christina kanske vore nåt. Jag har en kompis med inititalerna CB som liknar henne. Lite. Mycket lite. Hon är också en Curvy Blonde. Stina. Varför inte? Vet inte hur det funkar internationellt. Hahahhaa. Hur som haver. CB har varit med i stugan ett par dagar och fick vara med på fotoexkursion igår. Hittade en mjukisdress jag ville prova. Den gör henne kanske inte rättvisa men den är skön. Tror jag. 


Soligt o härligt! 


 Luna kom promenerande för att se vad vi gjorde. 


Gubben kunde inte låta bli att posera henne...

Av Katti - 4 oktober 2016 21:53

Jag gillar dockor med ursprung i Asiens enorma världsdel... Actiongubbar görs med alla möjliga bakgrunder och jag har sett ursnygga asiatiska figurer. Här är några dockor/figurer från olika tillverkare. 


Integrity Jade tillsammans med en namnlös samurai - och en liten panda :D  

Jade är Janays asiatiska kompis, från Integrity Toys gamla playline. 

Killen kommer i sin box med extra händer och diverse samuraivapen.

Så snygg! 

Ett par av Integritys grabbar, Tenzin och Cruz 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards