Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2016

lite blandat

Av Katti - 11 oktober 2016 23:15

Lite Gott & Blandat ur arkiven. Hittade dessa bilder i min arbetsmapp, där jag lägger alla "färdiga" foton. De här är delade i annat dockforum. Gamla bilder. 


Köpte den här dockan som hon ser ut. Hon har en "Standardkropp", dvs vintagekropp i tunn rosa plast, med ett Superstarhuvud. Såldes i Europa (o förmodligen Canada o kanske Australien som brukligt var). Hon kom med en baddräkt i rosa eller blårandigt. 5336 är hennes artikelnummer. 


~~~~~~~~~~~~~~~


P.J och Midge: 


De här tjejerna är två av mina absoluta favoriter med Steffies ansikte. Jag har många favoriter då det varit mitt favoritansikte i många år. Hahahaha. Finns fler under kategorin favoriter! 

 Sun Gold Malibu PJ, California Dream Midge (i bakgrunden hänger Miss America)


 Bara älskar de där gröna ögonen på P.J. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Fashion Photo Christie, snudd på Mint (nyskick). 


~~~~~~~~~~~~~~~


Western Winkin' Barbie. Hon har en sån där galet drunk look med sitt blinköga som ofta har frusit fast. Eller 'smält' är mer korrekt. Skillnaden i plasterna påverkar varann med diverse smältproblem som följd. Hennes öga fungerar, men inte smärtfritt. Det finns några olika versioner av henne, tror det här är en av de europeiska. 


~~~~~~~~~~~~~~~


My First Princess Barbie, latinsk version. Hon är klädd i en Indieninspirerad dress, sydd av mig nån gång för hundra år sen. Eller åtminstone under förra århundrandet... 


 
 
Selma

Selma

26 maj 2017 14:06

Häftigt, inte sett det där blinkögat förut. Vackert var det inte i nuskick (är det ett ord?), kanske i nyskick (iaf ett ord^^)? Håret med de lockiga sidorna var väldigt charmigt dock!

http://nouw.com/antoniasarek

Katti

26 maj 2017 16:01

hahahahahahaa. Sköna böna som en kompis till mig brukar säga om folk hon gillar :) Nä, de har nog aldrig varit vackra, vare sig i ny- eller nuskick.
Luggen är så där galet slutet-av-sjuttiotals-aktig. Man rullade luggen utåt på locktången för att få den i en jättevåg/lock. *skakar rysande på huvudet*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards