Kattis Dockor

Alla inlägg under oktober 2016

Av Katti - 8 oktober 2016 16:30

Jag söker dem inte så aktivt, kändisdockorna men nu och då trillar det in en ny - i en helt annan kategori än film- o tevebranschen. Här är en kvartett fotbollskillar med supermodeller och strandbrud omkring sig. Fotboll är ett kapitel jag inte kan nåt om men jag kan inte låta bli att köpa en spelare när han dyker upp, vare sig det är nån jag känner till eller inte, som här är två stycken jag inte har en susning om - och två som är mer kända, då de är svenskar. 


De är fr v bakre raden: 

Freddie Ljungberg, Arsenal FC

Henke Larsson, FC Barcelona
Anderson Luís de Souza/Deco, FC Barcelona

Alessandro Del Piero, Juventus FC


Naomi Campbell (Hasbro Top Model)

Lt Stephanie Holden (Baywatch)

Claudia Schiffer (Hasbro Top Model)


Hittade en Gustaf med fotboll så han fick flytta in med de stora grabbarna :) 


~~~~~~~~~~~~~~~


Fotbollskillarna kallas Kick-o-Mania, en serie fotbollspelare med sparkfunktion. De har en ställning och en fotboll med sig i boxen och om man placerar dem rätt kan de sparka till bollen om man trycker på en knapp i ryggen. 

-


Av Katti - 8 oktober 2016 14:53

Sitter i stugan och kikar igenom gamla fotoarkiv och lägger upp ditten och datten i dockväg. Bloggen är ju ett utlopp för alla dockor och annat jag samlat på mig genom åren och ett sätt att visa upp en annan del av min samling - som inte Kattis Dolls visar. I alla fall inte nya delen av sajten. På den gamla hemsidan finns också en del bilder ur mitt samlande, med familjer och olika äventyr dessa råkat ut för. Bloggen är ju inte lika "styrd" som hemsidan och den tar liksom inte "slut" nånstans, utan jag kan fritt slänga in vad jag känner för :) 

På loppis hos Helena - barnbarnet kollar in hennes spännande utställning.


En sak jag inte riktigt förstår är bloggplatsens lilla Gilla • ♥ i hörnet av inläggen o dess egentliga funktion. Det säger inte mig nånting. Egentligen. Jag ser att folk har gillat inläggen men har ingen aning om vem det är. Inte som på Facebook där allt är styrt till en person. Det blir liksom bara ett anonymt, "Kul". Visserligen spelar det ingen större roll. Man ser ju att nån har läst inläggen i alla fall :D 

Av Katti - 8 oktober 2016 14:45

En av alla töntiga Kendockor från Superstar-tiden. Den här versionen såldes inte i USA, vad jag vet. Det är textat på engelska och franska, endast, vilket i min värld kan tyda på Canada, men det är antagligen en europeisk version. Keeping Ken säger just det, Europa och Canada. Det var vanligt att dockor som såldes i Europa, även fanns i Canada - och Australien. 

Ken är galet sexig (hmm? - eller inte) i röd brynja till ett par röda strandshorts. 


 

9103 Beach Time Ken, 1984 

Ansiktet är 1983 (Crystal) Ken

Baksidan visar hans flickvän också. Barbie är klädd i en röd baddräkt med volanger i vitt och rött och till det en vit sjal knuten runt höften. 

80-tal · boys · Ken
Av Katti - 8 oktober 2016 14:15

Jag väntar fortfrande på den andra Katniss-dockan men har fått den tredje, från Mockingjay del 2 som kom tillsammans med Gale. Har inte Peeta från den här filmen ännu. Dockorna liknar Jennifer Lawrence som Katniss Everdeen och Liam Hemsworth som Gale Hawthorne. 


 

CJF33 The Hunger Games: Mockingjay Part 2 - Katniss, 2015


~~~~~~~~~~~~~~~


 

CJF56 The Hunger Games: Mockingjay Part 2 - Gale, 2015 


~~~~~~~~~~~~~~~


 


Av Katti - 8 oktober 2016 13:30

I samband med filmserien om The Hunger Games gjordes några dockor med mer eller mindre likhet till skådespelarna och kläderna de bar i filmerna. Katniss har gjorts som docka ur tre av filmerna, Peeta två gånger och några av de andra figurerna en gång. Jag har tidigare delat med mig av Peeta ur andra filmen, Catching Fire. Killarna fick nya ansikten i avbild av skådespelarna medan första Katniss gjordes med Goddess ansikte. Mycket underligt. I andra versionen fick hon ett eget ansikte som sen återkom i den tredje dockan. Alla tre har tjockt brunt hår med en fläta, som blir överdimensionerad i dockstorlek. 


W3320 The Hunger Games - Katniss, 2012 

Goddess ansikte. Trots detta är dockan ganska lik Katniss Everdeen, eller Jennifer Lawrence som spelar Katniss.  

The Mockingjay/Härmskrikan som är Katniss symbol och lyckobringare 

Av Katti - 7 oktober 2016 21:55

Lite bilder från tidigare i sommar. Ester och Maria i stugan. Solnedgång vid kav lugn sjö. 





Av Katti - 7 oktober 2016 20:53

Jag äger dockor av alla slag. Det är stora dockor, små dockor, långa dockor, korta dockor, smala dockor o tjocka dockor. Det är modedockor i en massa olika storlekar. Fotade dessa för att försöka hitta ställningar till dem alla. Inte helt enkelt kan jag tillstå. 


 Moxie Teenz jämfört med Barbie av olika modeller. 

Big Beautiful Dolls, Dena och Dasia, kontra en Walking Jamie från Barbies MOD-era. 

Av Katti - 7 oktober 2016 18:49

I Fashion Fever-serien gjordes några dockor med Benetton som inspiration och jag har fått tag i några till. Fortfarande är några av de där riktigt-svåra-att-få-tag-i-versionerna utom räckhåll men man vet aldrig. Rätt vad det är... Eller inte. 


De här tillhör serien med kläder inspirerade från olika huvudstäder i världen, just här Helsingfors och Paris. Jag köpte dem som de ser ut här, Paris hade sin tub, men har varit på display och tyvärr har hennes skor gått sönder vid nåt tillfälle. Inte helt lätt att hitta nya, men en kompis har ett par rosa han skulle måla ett vitt band på till mig - kanske det blir rätt. Just den där bubbelgumrosa färgen är inte helt enkel, tror jag. 


United Colors of Benetton Barbie, Helsinki och Paris


~~~~~~~~~~~~~~~


J6256 Fashion Fever Helsinki, 2005

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


J2253 Fashion Fever Paris, 2005

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards