Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 25 december 2016

rosa pyton

Av Katti - 25 december 2016 17:24

Den här tjejen har stått på min, ska jag, ska jag inte-lista. Men så fick jag chansen att köpa henne billigare och jag slog till. Letade igenom alla dockorna för att hitta en som var OK i sminket och som hade en klänning sydd i synk med mönstret. Ormskinnmönstret är en smal sträng och låg lite hur som helst på de andra dockorna. Hittade två OK kandidater men valde den här till slut. 


Fashionistas nr 21 är en av "original"-tjejerna. Dvs hon har Barbies original-30 centimeters-kropp. Hennes klänning har som nämnts, ett tryck i ormskinnsmönster, rosa sådan't. En liten volang nedtill och bara ett enkelt "sidenband" som kant upptill 


DGY56 Fashionistas 17 - Pretty in Python, 2015


Hon kallas "Grace" bland samlarna. Mbilis ansikte. Grace är en av So in Style-tjejerna och hon kom in i Barbies värld för något år sen, men jag har aldrig sett hennes namn på nån box. 


Hennes blonda slingor syns inte lika tydligt som på alla andra dockor. Jag har inte hunnit deboxa henne ännu så jag kan inte avgöra om det är lika många som på andra Python Grace o bara mörkare eller om hon faktiskt har färre ljusa strån.

 

Hon bär ett dubbelt silverhalsband. 


Pretty in Python har klackstövlar, o således "påtåfötter" - high heels. 


 -

 
 
Selma

Selma

26 december 2016 12:47

köpte också denna plus några till av samma serie när Lidl innan jul sålde dem för 99 kr styck. Tyckte att det kunde vara bra att ha några extra lekdockor för barnen som de får leka med lite mer hur de vill. De jag är väldigt rädd om håller jag oftast undan. Gillar inte riktigt med denna serie att alla dockor är så orörliga. Förstår inte riktigt hur de tänkt där.

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

26 december 2016 14:23

De har liksom gått tillbaks till de gamla originalen. De första dockorna var ju sådär stela - fast de hade rakare linjer o när de satt, så satt de "rakt" i alla fall o inte på sniskan eller ALLS, som de här gör med sina olika benställningar.

Vi har ingen Lidl hos oss så jag hade turen att köpa dem till halva priset inför julhandeln på COOP.

 
Selma

Selma

27 december 2016 12:15

Ja, en av modellerna är ju väldigt sned i kroppen och det är ganska negativt. Inte så lekvänligt. Den som är kortare i kroppen sitter rakast, tror jag. Den är min favorit! Har ingen av de kurviga dock, men hade planerat att köpa den med rosa hår, men den kom kanske inte ut i Sverige? Du har säkert bättre koll än vad jag har. Synd att killdockan inte kom ut i olika storlekar :) Hade gärna sett en spenslig och en rund Ken! Men dockorna måste väl sälja också och kanske det inte är så populärt. Tänkte fråga dig om du lyckats beställa från Mattels egen sida? Jag har problem med kundvagnen och inloggning mm därifrån. Om man beställer för över 176 dollar (trro jag) så blir frakten till utlandet 15% av summan istället för 60 dollar så hade tänkt försöka men det är mycket bekymmer. Har du försökt dig på det och hur länge tog det innan varorna kom? Sidan jag menar är då https://barbie.mattel.com/shop Tack för svar! Hoppas att det är okej att jag skriver så mycket :) Gillar verkligen din blogg!

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

28 december 2016 11:46

Hejsan, skriv allt du orkar! (Tyvärr kan jag inte svara på din sida, om du inte tillåter namn/url)

Har inte beställt från Mattels shop, annat än via kompisar i USA. Jag har köpt de flesta Fashionistas via tyska eller spanska amazon. De tar längre tid att komma till Europa, men än har alla olika hittat dit, de sista är på G fortfarande.

Den med rosa hår har inte släppts i Europa - antar att du menar den med Daisyklänningen? Hon ingick i ett första släpp i USA i november och hör till nästa års utgåva/serie. De släpper alltid ut dem i förväg o sen kan det ta månader innan de hittar till Sverige - om de alls gör det. Vissa utgåvor kommer ju inte. De nya killarna tillhör senare europeiska serier också och kan släppas när som helst under året - men återigen, antagligen inte i Sverige, utom möjligen blondie o brunetten. Blir förvånad om vi ser den nya svarta killen här.

 
Selma

Selma

31 december 2016 00:07

Åh, ska rätta till så man kan kommentera hos mig men jag uppdaterar ju inte så ofta så kanske lättare att kolla här :) Du har en så bra blogg! Tack för informationen! fast svarta killen från förra serien kom väl ut här i alla fall? har åtminstone sett den online i svenska butiker. Tyvärr fanns den inte när jag storhandlade dockorna för halva priset, så blev bara den ljusa och han som är lite mörkare. Jagar alltid killar för det uppskattar mina söner, de är 3 och 5 och leker gärna:) Köpte blonda kurviga på mellandagsrean, den är ju faktiskt ganska så fin, finare än på bild. Jag gillar henne skarpt!

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

31 december 2016 00:11

Har inte sett honom själv, men han kan ha funnits i svenska butiker. Hoppas verkligen de nya killarna kommer hit.
O jag ville ha den förra mörka killen. Nåja, nån gång :)

 
Selma

Selma

31 december 2016 12:53

Skickar dig info om jag hittar honom på nätet!

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

9 januari 2017 12:00

(y)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Av Katti - Tisdag 20 feb 21:00

Sprang på lite bilder från förra året och en docka som jag bara köpte för att sno hennes klänning. Steffi Love Tattoo Fun. Har inte fotat mer innehåll än det nedan så hur tatueringarna ser ut har jag noll och ingen aning. Tog en närbild av henne men ...

Av Katti - Söndag 18 feb 09:28

Defa Lucy i kamelfärgad kappa. Den här damen har brunt hår. Har ännu inte fått någon bra förklaring till vad "& Misil" betyder. Det är lite dåligt dokumentation kring de här dockorna, från början en halvkass klon i dålig plast och illasittande kläder...

Av Katti - Lördag 17 feb 20:25

Det var ju det där med Defa Lucy. Dockan som fått spott o spe genom tiderna, som en kass klon i dålig plast - ofta med pinnben och fula kläder. Under förra hösten hände något, då Defa Lucy fick ett uppsving med nya kroppar och framför allt nya kläder...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards