Kattis Dockor

Alla inlägg den 18 december 2016

Av Katti - 18 december 2016 18:00

Lite docklek såhär några få dagar före jul. Har knappt haft tid att "leka" nåt i december med massor av jobb och annat att göra de få dagar man varit ledig däremellan. Det gäller att passa på när andan faller på och tiden hittat några extra minuter att dela med sig. 


Jag sålde originalkroppen till en Glam Style Teresa och letade fram nåt annat att ge henne. Tänkte ta nån av alla Fashionistas jag har liggande, men hittade en Model Muse utan huvud o den passade sådär i nyansen o den var närmast, så den fick det bli. Tills vidare i alla fall. Letade efter nåt helt annat när Britto-klänningen plötsligt dök upp o jag ville sätta den på nån(ting). Varför inte Teresa då? Den är ju gjord för en Muse. Tittade om jag skulle hitta några sportiga skor, men det fick bli ett par blåvita sandaletter. Passar ju det med! 

Klänningen kommer från en Barbie som släpptes i samband med Fotbolls-VM i Brasilien för ett par år sen. Romero Britto designade hennes klänning och box tillsammans med Lina Kyaw från Mattel. Urläckert. 


Min andra bild visar ett par urläckra tjejer, båda köpta utan sina originalkläder. Eller delvis med dem. Cali Girl Christie till höger hade sin bandana, men inget annat ur sin garderob. Benetton New York kom i andra kläder men jag fick med hennes tröja, väst och benvärmare. När jag väl fick hem henne letade jag igenom påsen med byxor och skolådan där sportskorna är sorterade. Hittade ett par jeans som kunde funka som ersättning, om o till jag får tag i hennes. Lite besvärliga att få på, när jag vek upp benen nertill. Fick lirka o böka innan de kom såpass högt upp att hon inte såg skitnödig ut. Hennes skor ska vara vita med rosa detaljer, men ett par dito grå i annan modell får duga sålänge. Jag älskar håret på de här tjejerna, men det är omöjligt att få ordning på, när man är lat som jag - om det trasslar till sig. Lite rufs gör inget. 

 

Av Katti - 18 december 2016 12:00

2009 var det året Barbie fyllde 50 år och det firades året igenom med den ena snyggare skapelsen efter den andra. Sharon Zuckerman plockade en docka ur Barbies julfilm Barbie in a Christmas Carol och gjorde henne i 3D. En vacker Mackie Barbie i silverklänning. Topen är i vit satin med tunn stjärntryckt organza och långa ärmar. Kjolen är i veckad silverlamé och runt midjan är ett långt tyllband knutet. Allt går i silver och vitt, inte smyckena att förglömma. Hennes hår, däremot är gyllenblont och hon har snygg sminkning med mörkt röda läppar och silverglittrig ögonskugga ovanför långa rotade ögonfransar. Runt handleden hänger en tag som säger 50th Anniversary Holiday Barbie. Som sagt, det är Barbies femtionde år, inte femtionde året för en juldocka. 


L9643 2008 Holiday Barbie 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards