Kattis Dockor

Alla inlägg den 25 december 2016

Av Katti - 25 december 2016 17:24

Den här tjejen har stått på min, ska jag, ska jag inte-lista. Men så fick jag chansen att köpa henne billigare och jag slog till. Letade igenom alla dockorna för att hitta en som var OK i sminket och som hade en klänning sydd i synk med mönstret. Ormskinnmönstret är en smal sträng och låg lite hur som helst på de andra dockorna. Hittade två OK kandidater men valde den här till slut. 


Fashionistas nr 21 är en av "original"-tjejerna. Dvs hon har Barbies original-30 centimeters-kropp. Hennes klänning har som nämnts, ett tryck i ormskinnsmönster, rosa sådan't. En liten volang nedtill och bara ett enkelt "sidenband" som kant upptill 


DGY56 Fashionistas 17 - Pretty in Python, 2015


Hon kallas "Grace" bland samlarna. Mbilis ansikte. Grace är en av So in Style-tjejerna och hon kom in i Barbies värld för något år sen, men jag har aldrig sett hennes namn på nån box. 


Hennes blonda slingor syns inte lika tydligt som på alla andra dockor. Jag har inte hunnit deboxa henne ännu så jag kan inte avgöra om det är lika många som på andra Python Grace o bara mörkare eller om hon faktiskt har färre ljusa strån.

 

Hon bär ett dubbelt silverhalsband. 


Pretty in Python har klackstövlar, o således "påtåfötter" - high heels. 


 -

Av Katti - 25 december 2016 15:15

Idag firar mina vänner i USA sin jul. Tomorrow's Xmas Day som nissarna sjunger i Tomtens julverkstad. På julafton alltså. Så vi tar väl en liten julhälsning till då. Eller två. 


Ännu ett ornament, den här gången en Santa Kelly med tomtedräkt och svarta stövlar. Kelly har böjbara ben, vilket gör att många köpte henne för att sno kroppen till andra dockor. 


B1347 I'm an ornament too! - Santa Kelly


Peek-a-Boo Santa

En av mina Kellyresenärer på besök lekte med tomtar o kikade in i det lilla bruna huset...  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards