Kattis Dockor

Alla inlägg under april 2015

Av Katti - 21 april 2015 10:15


Ett vinnande bidrag! Det ordnades tävlingar, där vinnaren fick en docka gjord efter designen han eller hon skapat. Den här dockan är dansk, där Emma från Tørring vann med sin "teckning". Dockan ser ju inte exakt ut som Emmas design, då Emma ritade ett par snygga skor i dansmodell medan dockan fick ett par rosa boots. 


 M1703 Fashion Fever Barbie, 2007

Fashiongirl

 

"Barbie 2005"


 Rosa boots

Baksidan ger en kort presentation av tävlingen och låter oss veta att det är Emma som vann. 

Av Katti - 21 april 2015 10:00


Fina Kayla här, är från en av de första omgångarna av Fashion Fever. Solbränd/latinsk tjej med bruna ögon. Det finns många åsikter bland samlare vilket ursprung Kayla har. Indian. Svart. Latina. Hon har ett utseende man kan lägga på flera olika ursprung. 


H0868 Fashion Fever Kayla, 2005
Asst. H0644




Av Katti - 20 april 2015 20:25

Plockade med mig Ruth I o Ruth II - eller om hon är syster till Ruth, Vet inte riktigt. Hon har inte presenterat sig - tjejen till vänster. 





~~~~~~~~~~~~~~~


 Ping & Ruth 


 Sofia o Bella

Av Katti - 20 april 2015 16:19

Fina, fina Chandra. Köpte en klänning av en kompis och letade modell till den. Chandra fick det bli! Hennes mörka hy är fantastisk till de starka färgerna i klänningen. 





Testade ett par olika skor. Basics-skorna ovan satt inte på så bra, så det fick blir ett par "Fashionistas"-skor med en hjärterad framtill. De sitter i alla fall kvar på hennes fötter. 

Av Katti - 20 april 2015 16:04


O apropå alla Fashion Fever Raquelle. Det fanns några av Dreamhouse o Style-dockorna i lådan jag tog med mig o ett par är Raquelle. När jag lockade ur dem för att leta efter fotomodeller till kläderna jag sorterat, dök jag på de här två. De är exakt likadana! Nu pratar jag deras ögonstickers och läppfärg. Högra dockan är ju mer skelögd än den vänstra men de har exakt samma stickers till ögon. Inte en ögonfrans skiljer dem åt. Tur nog är tjejen till väsnter någorlunda centrerad. Iofs är det bara bra att de inte är exakt likadana, utan att det skiljer lite, men jag blir gaaaaalen på skelögda dockor. Det är så förbannat vanligt idag. 



~~~~~~~~~~~~~~~


En helt annan Raquelle. Här är hon asiatisk. Nästan. Det går höga diskussioner huruvuda Raquelle är asiatisk eller inte. Från början kanske hon bara var "den svarthåriga o blåögda kompisen" men hon mar mer o mer fått ett asiatiskt utseende. Den här dockan är en Fashionistas, den sista faktiskt. Eller tja. Den sista "riktiga" Fashionistas-serien. De hade metallicklänningar på sig och glitter i håret. Jag har tagit ut så mycket av de där glitterstråna jag möjligtvis kunde, men det finns lite rester kvar. Hon fick nåt annat glitrrigt i stälet. En tiara med stora glittriga stenar. Tyvärr har den gått sönder. De rosa o svarta färgerna passar henne. 




~~~~~~~~~~~~~~ 


En Style Raquelle fick bli nästa fotomodell. 

Ett par jeans och en tröja med Disneytryck. Woody från Toy Story. Bootsen har Raquelle fått från Steffi Love.  

 Halsduken är hennes egen :) 

Av Katti - 20 april 2015 15:43

Lekstuga i stugan. Ester och några av de andra tjejerna har följt med mig till stugan o jag har sorterat kläder och en massa annat. Tyvärr är det svårt att ta med och fotografera dockorna utomhus, då det blåser för mycket. 


Ska köpa ett av årets nya klädset med en kockjacka, eller bagarjacka om man så vill. Den kommer med en bagarmössa och ett tråg för muffins. Köpte ett tillbehörsset med visp, skål, muffinstråg och ett fat med en glass, eller nåt... Cupcake kanske? Äh. Måste kolla lite närmare. Hade inte riktigt råd att köpa med mig det där klädsetet senast, så det fick blir endast tillbehören. Har tänkt vara med i en bildtävling... Kanske :) Man ska ta bilder i olika delmoment och ett av dem är "docka håller i något". Ett annat är "porträtt" och en "helbild". 


Här är Ester med vispen från setet och en vispskål, som egentligen är en äggkopp.  


~~~~~~~~~~~~~~~


Ester blev kvar på pallen jag fotade henne och här står hon nu, medan vi lyssnar på Harry Potter och den flammande bägaren... Påminner hon dig om nåt ur den boken/filmen? Framför allt filmen. Det är lite Nevil Longbottom över henne, där han dansar runt i deras sovsal med en osynlig danspartner, i träning inför den stora balen :) 

Av Katti - 20 april 2015 14:45


Summer var en av de första Fashion Fever-dockorna jag köpte i kartong-serien - o hobbitkroppen. Hon är "något" ur synk i storlek med den korta kroppen och det stora huvudet. De här dockorna är några av alla som har ballongskallar. Dvs uppförstorade. 


Summer bär kläder som går i blått, vitt och leopard. 

 Summer har Laras ansikte i ett par av FF-boxarna. 

Jag vill ha Nikki från den här serien! 


Av Katti - 20 april 2015 14:38


Raquelle i det här setet har glittrigt smink, framför allt "läppstiftet". *isch* 




Än en gång, bara tre dockor på baksidan.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards