Kattis Dockor

Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Katti - 17 augusti 2018 17:45

Den här donnan har jag valt att lägga in bland mina "världsdockor" också, av den anledningen att hon är klädd för spansk "nationaldans". Paso Doble anses vara just den dans som bäst representerar Spanien med matadoren (mannen i dansen) som "kastar omkring" sitt röda skynke - den rödklädda kvinnan. 

I original kommer hon med Pivotal Muse-kropp (dvs ledad), men jag har två, en med original och en som fått en ny Model Muse-kropp. 


W3319 Paso Doble, Dancing with the Stars Collection, 2011

 -

 -

 -

 -

 -

 -

Av Katti - 17 augusti 2018 13:15

Kikade över min lista på Dolls of the World o insåg att jag inte lagt upp bilder på den vackra Goddess of Wisdom. Hon har varit en av mina grails men nån gång i vinter/vår fick jag till slut tag i henne till ett överkomligt pris. Goddess of Africa var första dockan att ha detta ansikte, men de här grekiska gudinnorna fick också samma. Goddess är ett fantastiskt ansikte som funkar i alla färger. Så vacker och ett av mina favoriter. Ävenså den här dockan. 


Goddess of Wisdom är den tredje och sista dockan i gudinneserien, efter Goddess of Beauty och Goddess of Spring. Den senare ligger hos en vän och väntar - i evigheters evigheter. 


Goddess of Wisdom ser verkligen ut som epitetet av grekiska gudinnor som man tänker sig att de gick omkring i Olympen. Böljande shiffong och guldplisseringar. På ena armen sitter en uggla, symbolen för kunskap. 


28733 Goddess of Wisdom, Third in a Series, 2000
Classical Goddess Collection
 

 -

Av Katti - 17 augusti 2018 12:45

Så fick jag då äntligen hem henne! Så många o långa o krångliga turer det varit att få henne i handen. Borttappade avier och noll påminnelser. Returnering av redan tullat paket. Galen konversation med Integrity om att de ska skicka henne igen, ny frakt. Sen en evig väntan på tullnotisen, en andra betalning av denna och ännu en lång väntan på ankomst. Tullen o PostNord har verkligen inte gjort det enkelt i sommar. Sommaradress som borde ha räckt i tid, men icket. Ett evigt ringande till PostNord för att få reda på var i hanteringen hon befann sig o som tur en son som skulle till mormor o kunde hämta ut henne. För givetvis gick det inte att eftersända det till hemadressen, trots att den syntes väl under den nya och tillfälliga. Herre gud. Nästa gång får man väl bita i det sura äpplet o begära Priority-frakt fast den är så jävelusiskt dyr och mer tullavgifter pga detta. Men då kan man följa det från A till B utan att efterlysa till höger och vänster. 


Poppy. Golden Holiday. Hon är en av förra årets klubbdockor. Jag beställde bara henne den här gången, även om det fanns i alla fall en till intressant docka bland dem. Hon avslutar min serie med Poppy ur The Swinging London Collection. Fanns X antal till jag gärna hade köpt, men det var ju omöjligt att få tag i dem och med allt strul jag hade med W Clubmailen i vinter... Nä. Blev bara tre, men inte vilka tre som helst. Den jag kanske gillar minst av dem, är nog denna, men jag kan inte motstå ett jultema. 


Som de andra dockorna i serien kommer Poppy i en klassisk telefonkioskdesignad box. Innerkartongen är tryckt med Union Jack. Engelskt så det förslår. 


PP114 2017 W Club Exclusive Golden Holiday Poppy Parker, The Swinging London Collection. 

 -

 -

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards