Kattis Dockor

Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Katti - 10 augusti 2018 20:38

Oj oj oj. Fredag kväll. En kompis sålde en docka billigt och nu påstår köparen att det inte är en äkta Mattel. Och vad har hen för grund till detta? Jo, som följer. Dockan har ett par rutiga "underbyxor", dvs de är gjutna i rutmönster. Dockan är en sk hobbit/shortie och alla har inte de gjutna trosorna. Jag letade bland mina bilder o hittade en som hade en något mattare yta på trosdelen än resten av kroppen. Hittade tyvärr inte en enda stämpel på de dockorna jag sökte o fann bilder på, o eftersom jag inte är hemma kunde jag inte assistera henne med denna lilla detalj genom att leta fram dockan (dockorna) o fota stämplarna. Köparen låter sig inte överbevisas med de foton som skickats. Då kommer nådastöten. Mattel gör inte Barbie i Kina.... Ehhh.... VA??? 

Från början lät det som så att dockan inte har stämpel, vare sig på huvud eller rumpa. Nej, för att rumpan har rutiga trosor. Stämpeln sitter i svanken. Men lyft på håret o kolla nacken. 'Nä, DAM Troll har stämpel i nacken, inte Barbie.' VA?? Än en gång förundras jag över att folk inte kan övertygas. Fast det bara är att lyfta upp dockan o kolla under håret. 


Fashion Fever Summer, Barbies kompis, Made in China, c2007. Ja. Vad ska man mer säga?  


2009 BellyButton och 2005 Hobbit/Shortie

- båda *äkta* Mattel, dvs Barbie, även om ingen stämpel syns på framsidan. 


Saxat från hemsidan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards