Kattis Dockor

Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Katti - 27 februari 2017 23:30

Passade på att ta lite bilder på rörligheten i Supermankroppen innan jag satte ett huvud på den - och samtidigt jämföra med kroppen Batman lånade innan - en rörlig/Pivotal Model Muse. Den nya kroppen är mycket biffigare än tidigare versioner med mycket mer muskler - och ännu mer rörlighet. Fler punkter med rörlighet. Knäna och armbågarna har två punkter, kontra PMM som har en i varje led. Överarmarna har en extra del med två leder för bättre posering. Det är 13 rörlighetspunkter på vänstra kroppen och 17 på den högra. 


 -

 -

 -

 -

 -

 -

Av Katti - 27 februari 2017 22:47

Jag köpte mig en huvudlös Superman häromdagen med tanken att min Batman skulle "få tillbaks" sin biffiga kropp, kontra den lite taniga model muse han haft sen jag fick hem hans huvud och dräkten. Batman-kroppen har svarta händer, för att efterlikna handskar, Superman har inte det så det ser lite fånigt ut när han har halva handsken på sig, men inte själva handdelen. Sen fick jag ju en Supermandräkt över och letade runt för att hitta en bra docka. Tänkte ta min Hispanic Malibu Ken först, men han har ju bruna ögon och Superman har illandes himmelsblå. Kikade vidare och hittade en Integritykille. JEM Sean Harrison. Sagt o gjort. Av med hans galna kläder från pastellernas galna åttiotal och på med superdräkten. Han är alldeles för lång o tanig för att helt passa men det duger. O hans fötter går inte helt ner i bootsen heller, fast de är rätt bra tilltagna i storlek. Nåja, det gör inget. Så här ser de ut idag då: 


 -

 -

Stålblå 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards