Kattis Dockor

Alla inlägg den 23 februari 2017

Av Katti - 23 februari 2017 13:36

En blommig klänning behövde en lämplig modell och Pocahontas låg nära till hands. Hon fick ett spabesök med hårfix först. Har legat lite rufsig o eländig i en låda ett tag. Hip 2 Be Squaw, ehh Square behövde också kläder och hon fick en klänning från en annan Boutique-docka (i Europa hette hon också Boutique). Letade klänning som kunde passa hennes örhängen, när jag inte har hennes originalklänning :) Blå styltskor och en "skinnväska" kompletterar. Monster High Lady Gaga har samma typ av skor, fast svarta - o ännu högre. Nu tog jag inga bilder på dem så det får komma senare. 

Pocahontas fick ett par rosa blomsandaler med beige platåsula och en massa armringar. Hennes pärlhalsband är en del av ett set ringar jag köpte... på Kapp-Ahl? Minns inte.  Just den här ringen hade rosa och blå pärlor o passade den färgstarka klänningen. Pocahontas själv har blålila slingor i håret och lila ögonskugga och blev perfekt till klänningen. HtbS hade försvunnit i den, så blek hon är! 


 -

Glasögonen är Barbie Basics. Klänningen är begagnad o köptes i en lott - o det syns. Lite sliten med lösa trådar. Å andra sidan är det ingen superfinish på kläderna av "idag" så det blir lätt lösa trådändar. Nåja, den är fin ändå! Man får stå en bit ifrån så syns det inte så väl :) 

O tillsammans med Kocoum - som snodde brorsans hatt... Eller om det nu var brorsan som är Kocoum. 


Av Katti - 23 februari 2017 13:23

Tar en till på en gång  :) Några killar låg i födelsedräkten o behövde få på sig nåt. Eller sanningen att säga har jag plockat fram ett par kartonger med dockkläder o passade på att ge pojkarna lite kläder. 


 -

My Scene Sutton i en Ken Fashion Avenue-tröja. Byxorna är jag osäker på vems de är. Kan höra till Homme, förmodligen artistsydda. 

Kocoum har en Ken FA-tröja och lånade hatten av Sahir.Kroppen har han fått från nån My Scene Sutton. Köpte honom så här, med jättehänderna! De peppar- o saltfärgade jeansen är också nån gammal Fashion Avenue. 

Prince Charming fick ju Kens kropp, med kläder o allt, men har fått en extra utanpåskjorta. Skorna snodde Sutton ovan så han fick sig ett par vita sportskor i stället. 

En annan Kocoum (får hitta på nåt namn om han ska vara med....) i tröja som borde varit Kens och kanske ett par My Scene-byxor. En del av hans hår är lite spretigt, så nån har nog klippt honom lite. Minns inte om han har lugg. Kocoum ovan, tor jag är omrotad. Osäker. Bootsen hör till nån av Flavas-killarna. Hmmm, kanske byxorna också när jag tänker efter! 

Slutligen My Scene River i en tröja från Kevin Love till ett par jeans jag är osäker på ursprung. Man kan inte komma ihåg allt. Huvtröjan tycker jag är jättesnygg! Han fick ett par MS-skor till det hela. 


~~~~~~~~~~~~~~

 

Kevin Love - från baksidan på en klädpack

Kevin Loves kläder, med huvtröjan till höger. 

Av Katti - 23 februari 2017 12:39

Råkade på den där "Mondian"-klänningen igen (nåja, Mondianliknande i alla fall). Har ingen aning om varifrån den kommer eller vilken docka den hör till. Den är rätt stor så en kurva passar bra som modell. Dessutom hittade jag nagel-Barbies topp och en av de nyare tjejerna (Glam Beach) fick agera modell för den. Inte helt lätt att hitta alla accessoirer o passa ihop dem med resten, men det funkar :) 


Skorna kurvan fick, hör förmodligen till nån annan docka, som jag just nu har tappat namnet på. Hittade ett par skor tillsammans med kläder från dem. Jag har nåt mer par i den här modellen. De har ju en annan vinkel på foten så de sitter inte jättebra. Lutningen blir fel. Gömde fötterna bakom en hund :D 

Av Katti - 23 februari 2017 12:32

I väntan på nåt nytt nytt att visa upp har jag klätt om lite dockor. Hittat nåt plagg o letat en lämplig kandidat. Önskar bara att jag hade orken och lusten att fixa till en snygg display att ställa upp dem i. Just nu är det lite för stökigt för det. Blir väl nåt att pyssla med i helgen då kanske.... Önskar också att jag hade nån annanstans att ställa böckerna. De tar upp nödvändig dockplats! 
Har just tillbringat en stund med Tv5 DPlay och Outsiders. Hälsat på hos Bettina i Tyskland, dit Kerstin Bergström for. Bettina har enligt uppgift 17000 dockor. Sjutton tusen. Hon har varit med i Guinness rekordbok i flera år med sin samling. Femman kontaktade mig för några år sedan (ganska många vid det här laget) o ville ha med mig i programmet. Min samling låg lite i träda då - koncentrerade mig mer på klippdockor i det läget så jag skickade dem till en annan Guinness rekordhållare - i klippdockor. Hennes del hamnade också bland en massa andra konstigheter. Nån snubbe som käkade roadkill. Yikes. Minns inte exakt vad det var mer i det programmet. De här samsades med hissar, giftgrodor och kaktusar. 

Nåja, ska avsluta det här o göra ett nytt inlägg med bilder. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards