Kattis Dockor

Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Katti - 22 februari 2017 09:51

En gammal bild jag sprang på i jakt på annat. Hade en hel vägg med kartonger staplade på varann, som du ser mest Kellyset, men även ett par repros, Singapore Girl och en Kebaya Barbie. Lite gott o blandat. En söt liten OOAK Kelly anas i övre höra hörnet. En kompis gjorde en sjöjungfru och lånade locket från en Arielbox. I fönstret skrev hon in historien om den lilla sjöjungfrun. 

Så knäppt. Varje gång jag börjar tänka på att sälja dockor är det det svarta Bedtime Stories-setet med Barbie o Kelly som dyker upp. Vet inte varför - o vet inte ens om jag VILL sälja just det setet. Kelly har så söta skruvlockar. O jag är svag för pyjamaser. 


Ska se om jag kan lista vad som syns i bilden, fr v, rad för rad uppifrån o ner: 


Rad 1: Soccer Tommy & Kelly, G.A.P Barbie & Kelly, Halloween Fun Li'l Friends of Kelly, Easter Garden Hunt Barbie & Kelly, Singapore Girl (flygbolagsdocka), OOAK mermaid. 

Rad 2: Halloween Fun Barbie & Kelly AA, Halloween Fun Barbie & Kelly, Barbie & Kelly (Filippinerna), Ester Egg Party Barbie & Kelly AA, Bedtime Stories Barbie & Kelly AA. 

Rad 3: Swimmin' Buddies Ken & Tommy, Easter Bunny Fun Barbie & Kelly, Barbie & Kelly (Filippinerna), Ballet Recital Barbie & Kelly AA, Busy Gal Barbie repro (med Solo in the Spotlight Barbie repro intill henne). 

Rad 4: March of Dimes Walk America Barbie & Kelly AA, Gardening Fun Barbie & Kelly, Walt Disney World Resort Vacation Barbie Tommy Kelly & Ken, Wedding Day Barbie blond repro (o man kan ana en Silken Flame Barbie brunett repro i kanten). 

Rad 5: (en hylla med diverse OOAK Kellydockor), Kebaya Barbie (Malaysia), Easter Egg Hunt Barbie & Kelly, Li'l Zoo Pals Barbie Kelly & Stacie, 35th Anniversary Barbie repro delvis dold av en löst stående Marine Ken. 

Av Katti - 22 februari 2017 09:39

Jag köpte en kimono vid nåt tillfälle och ville testa den på nån docka. Råkade ha en Eskimo Barbie utan en tråd på kroppen så hon fick bli modell för dagen. Kimonon är för liten åt henne, då den nästan ska ta i backen, men hon fick duga. Tror att den ska vara till nån docka i närmare Skipperstorlek. Får ta o spana igenom lådorna vid tillfälle. Har ingen lämplig Skipperkandidat. Skulle behöva få en omrotad! 

Plagget har ett veck i tyget framtill, så den ligger inte heller som den ska, men jag tycker den är vacker. Lite skimrande i tyget och med orange påfåglar. Fantasifull. 


 -

Mari/Mariko fick en ny Muse-kropp redan innan jag köpte henne. En av Mattels minst använda ansikten! 

Av Katti - 22 februari 2017 09:32

Köpte mig en andra Spectra för ett tag sen, något mer komplett än min första - och med rätt skor. Just nu sitter hon i dockornas vardagsrum o bara ser så där kusligt vacker ut, som en poltergeist kan vara. 


Spectra Vondergeist

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards