Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 27 april 2017

NU.Face Trouble Eden

Av Katti - 27 april 2017 11:40

Jag fortsätter med det svartvita temat, lila inslag och rött hår - fast här en helt annan division av docka. De ligger i ungefär samma prisklass, Integritys dockor och Mattels Platinum Label. Fast Integritys dockor är färre i antal. 

Många är tankarna om den här tjejen och hennes grådaskiga hudton. Jag föredrar mer rosa hy än de här likgrå nyanserna. En av mina drömdockor är en tidigare version av Eden, nämligen Style Mantra. Hon är galet dyr, men jag har hennes kläder på en annan rödtott, och det duger så gott. Sen lottade Integrity ut en av tvillingarna, Trouble Eden här och jag vann en av lotterna till att köpa henne. Tänkte att hon får vara ett subsitut till Style Mantra så länge. Hennes syster Lillith dyker upp senare i sommar. 


Jag vet egentligen inte vad idén bakom designen på deras kläder är, med de där brända-kanter-kjolarna de har. De ingår i serien Reckless och de är väl lite trashy i framtoningen, men inte trasiga så här... Tvillingarna är likadana men Lillith är än mer grå i framtoningen. Eden har i alla fall rött hår och lila kjol. Nåja. Jag är väl för gammal för att förstå det :) 


Boxen är i matt svart papp med enkelt tryck på framsidan. Nackdelen med Integritrys boxar, är att de är anonyma. Har du en gång tagit dockan ur shippern, har man helt tappat identiteten på allt. Det är bara på shippern namnet finns. Inte ens på COA-t finns det nåt namn, bara en siffra som säger vilken i ordningen det är. Det tycker jag IT kan ta till sig o fixa. Om inte annat, en snygg klisterlapp att sätta nånstans på en gavel. Mattel har alltid haft namn, beskrivning, artikelnummer och år på sina boxar. På de gamla dockorna stämplade de stock nr o hårfärg på nedre gaveln. Det saknar jag verkligen med ITs dockor! 


 -


 -

 -


 -

 

-

Som alltid, fantastiska detaljer i smycken och tillbehör. Ett par extra händer följer med alla dockor sen de införde den sk Hand Speak-kroppen. Äldre dockor har inte den funktionen och dessa händer passar tyvärr inte i sockeln på de äldre kropsstyperna. 

~~~~~~~~~~~~~~~


I mer naturligt ljus ser hon mindre grå ut, o ändå är det fotograferat i det halvblå senvinterljus vi har i mina trakter. Hon är söt! Däremot har jag sett nåt på henne jag inte är sådär jätteglad över! Man kan ana det i bilden ovan också. Hon har en mörk fläck på kinden!! Näääää.... Såg det med blotta ögat när jag plockade henne ur kartongen. Önskar att jag sett det innan. Ser ju nu att det syns tydligt. Nåja. Har skrivit till deras kundservice, får väl se vad som händer sen. 


-

 -

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards