Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 24 april 2017

Easy Rider Kevin

Av Katti - 24 april 2017 12:23

Jag köpte Steffi Love Easy Rider åt tjejerna när de var små. Dockan är nog omöjlig att hantera idag - om jag bara visste var hon är nånstans. Hon hade svarta skruvlockar i massor o dessa trasslar mer än nånting annat. Lägger man då till hårkvalitén på Simbas dockor får man ett troll som resultat. Redigerat: Nej. Det är en annan docka, som kom i en guldfärgad baddräkt. Bikerbruden har blont hår i nån form av häst-/ råttsvansuppsättning. Har sökt dem igen sedan dess men de är inte helt lätta att hitta i bra skick. Omöjligt är det inte, men inte lätt på något sätt.


Jag har nu en Kevin i kartong med skinnställ. Det är samma docka jag fick av grannen en gång för länge sen, fast då hade han en lappkolt på sig. Kolten sitter på en Kendocka o Kevin ligger förmodligen i nån skrotlåda på vinden. En gång i tiden hade jag EN skrotlåda dit alla underliga figurer hamnade. De flesta ligger nog kvar i densamma men var den tagit vägen.... Voj Voj. 


Jag har en del av Steffis kläder men som så många andra pleatherkläder spricker de och kläderna trasas sönder, trots att det är ganska mjukt syntetskinn i de här. Steffi-dockorna har ledade armar, knän och fotleder, men killarna är stela robotar med raka armar - fast förmodligen med böjbara mjukplastben. Minns inte riktigt hur han såg ut, innan han hamnade i skrotlådan. Den här killen är kvar i sin box och inte undersökt. 


 

Det finns tre versioner av Easy Rider Kevin - plus hoggen då. Vill så ha den mörkhåriga Kevin! Vad jag önskar att det gick att vrida tiden tillbaks 25 år så kanske man kunde köpa dem i affär igen. Ahhh, en samlares eviga dilemma och önskedröm. En tidsmaskin. Var är Doctor Who när man behöver honom? 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards