Kattis Dockor

Alla inlägg den 19 januari 2017

Av Katti - 19 januari 2017 23:43

Köpte en lappkolt av en tjej i en av säljgrupperna och fick hem den för provning. Vilken docka ska få den? Kikade in hos mina närmaste. Tänkte på en Petite först, men kolten är så stor så en liten skulle drunkna! Gick åt andra hållet o tog en kurva i stället. Valde den med lila hår. Hahaha! Det var hon eller brunetten. Vilken kanske hade passat bättre men jag iddes inte gräva fram henne. Vad jag behöver nu är, ett par strumpbyxor eller tajts som hon kan ha under kolten. Den är lite kort för bara ben. Har ju inga roliga skor att ta på henne. Hon fick låna blondies skor för fotograferingen. Helst skulle jag vilja ha ett par snygga boots. Fast jag ska gräva fram ett par näbbskor i renskinn jag har nånstans. Sprang förbi dem nån gång före jul men vet inte riktigt var jag stoppade dem. 


Grävde fram ett "silverarmband" för att sätta runt halsduken. Måste också leta nåt hon kan ha under kolten - den är så urringad! Skulle haft ett snyggt bälte också. Ken har ju bara ett enkelt skinnbälte. Borde kunna hitta nåt liknande till Barbie. 

 

Kens skor är gigantiska! Men de är sydda precis som "riktiga" vattenskor. Byxorna är sydda i skinn. Han har en cape också men den passar inte riktigt så jag tog av den. 

Ser inte helt korrekt ut med svarta skor - av den typen. 


~~~~~~~~~~~~~~~


 -

-

Av Katti - 19 januari 2017 23:37

Har ju deboxat mina kurviga garderobstjejer och de fick prova lite nya kläder. Ehhh. En av dem fick, då hennes brynjeklänning inte tillhör mina favoritplagg. Hon fick sin egen kjol men toppen från en annan kurva. Hittar inga skor till henne bara... Har inga snygga svarta skor till plattfotade storfotingar. Gud så trist. Eller jo, det finns ett par, men de är ju upptagna av originaldockan. Skickade ett meddelande till Carlyle Nuera om saken, får se vad han säger... 



~~~~~~~~~~~~~~~

2016 års kurviga tjejer: 

 2017 års kurvor - en del av dem. De här vill jag ha: 

Men varför har alla singlarna samma böjda o raka arm?? 

Av Katti - 19 januari 2017 12:27

Har några foton på dockor i alla fall, även om jag inte har några bra digitala på Esmeralda i kartong. Har haft Ringaren själv i lekt skick, men bara dockan. Inga av hans tillbehör. Fick tag i honom relativt billigt i kartong o blev så glad. Inte bara för att jag nu har en osliten figur, men för att jag också har hans snidade träfigurer! Han är lite som Emil i Lönneberga men snidar fantastiska små figurer, långt däruppe i Notre Dames klocktorn. 

Samma visa med Phoebus. De blir å lätt slitna. Håret får stora fläckar där det slits - o Mattel har gått tillbaks till målat hår. Nåväl. Här är ett par boxade figurer från DIsney film, Ringaren i Notre Dame. 


#15313 The Hunchback of Notre Dame - Magic View Quasimodo, 1995

-

En glad skit! 

 -

På baksidan visas nåra av de andra dockorna i första serien, inklusive Phoebus häst.


~~~~~~~~~~~~~~~


#15312 The Hunchback of Notre Dame - Phoebus, 1995

 Phoebus, om man målar honom i en brunare hårnyans kan man ta honom för Shaggy ur Scooby Doo. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Den här tjejen tillhör "budgetvarianterna". Hon såldes i en smal box. Esmeralda bär en baddräkt under klänningen. Minns inte om hon kom barfota, men jag vill minnas att zigenarprinsessan Esmeralda dansar helt barfota så hon har nog inga skor i nån version. 

#16960 The Hunchback of Notre Dame - Esmeralda 2-in-1, 

Hon är så söt! 

Av Katti - 19 januari 2017 00:36

Hittar inte mina bilder av några Disneydockor. Jag har dem bara på pappersfoton och små skannade bilder från dem. Måste fotografera om dem.... De här har jag hämtat från fotona på gamla hemsidan och de är jättedåliga efter att ha förstorats. Man kan inte hantera dåliga jpegs på det sättet. 

Från den tiden när Disneydockorna hade kvalitet. De var dessutom vackra! O de här två finns inte längre heller. 


Ringaren i Notre Dame - Esmeralda


Hercules - Megara

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards