Kattis Dockor

Alla inlägg under januari 2017

Av Katti - 11 januari 2017 23:36

Inte en av mina favoriter. Nr 42 Blue Violet är en Petite Mbili med rotat hår i blått och alltså violett. Jag skulle nog gå mer på rosa. Fördelen med den här tjejen, är att hon verkar inte ha så mycket lim i skallen. Lite grann, men inte så farligt. 


Blue Violet är en svart tjej med raka armar och platta fötter. Kläderna hon bär är sorgligt nog sydda i ett stycke. Ja, jeansshortsen är hopsydda med de ceriseröda strumpbyxorna. Den vita toppen med tryckta svarta rosetter är separat. Jag hade gärna tagit ett par riktiga strumpbyxor och ett par separata shorts. AVSKYR de här genvägarna! På fötterna har hon ett par gula skor med platåsula. Hon bär en hjärteformad handväska i mintgrönt. 


Hennes extrakläder består av en gul klänning med nåt obestämbart bollmönster på. Godis? Smörbollar? Ett par blå jeans (givetvis bara tryckt denim) med en rosa volangtopp med små puffade holkärmar. Ett par vita promenadskor och en rosa handväska med lång axelrem till det. Hon har inga smycken. 


DTF05 Fashionistas #42 Blue Violet, Petite, 2015

 -

-

Av Katti - 11 januari 2017 23:27

Prickigt o pizzabitar. Pizza Pizzazz med nummer 40 är en Petite tjej som gillar prickar. Hon har mörkt hår, ljus hy. Armarna är, vänster böjd, höger rak. Hon bär en svart hatt på huvudet. Hon har det nya "Teresa"-huvudet som i vissa fall är en favorit hos mig. Hon har blå ögon och blekt rosa läppar. Mycket söt. 


Kläderna hon har på sig är en röd jeanskjol (tryckt förstås) och en rosa topp med trekanter på (pizzabitar kanske?). Till det ett par svarta nitboots med klack. På armen har hon en beige/hudfärgad(!) handväska. 


Extragarderoben består av: en röd, hopsydd klänning med vita prickar. Den har en holkärm och delvis bar midja. 

Den andra delen är en ljusblå jeanskjol med vit t-shirt med LOVE tryckt på, varav V-et är en pizzaslice. Ett par snygga röda skor följer med och en matchande handväska i formen av en stor mun. 


Hon är en av favoriterna! 


DTF03 Fashionistas #40, Pizza Pizzazz, Petite, 2015


 -

Älskar de där smilgroparna! 


Ansikte: ©2015 Pizzazz/Smiley
Kropp: ©2015 Petite
Armar: Vänster böjd, höger rak
Fötter: Välvda

Av Katti - 11 januari 2017 23:06

Den här tjejen har också Leas ansikte, men hon går mer i Kaylas fotspår med mörkare hudfärg. Dockan är Petite med på-tå-fötter. Hennes vänstra arm är rak och den högra böjd. 


Nr 41 bär ett set med en denimtryckt kjol under en paisleymönstrad topp i rött/mintgrönt/svart. Hon har rödbrunt hår med svarta slingor och ett par bruna pilotglasögon på huvudet. På ena armen bär hon armringar i mintgrönt. Ett par höga svarta stövlar med halvhög fuskklack kompletterar det hela. Hon bär också en silverfärgad handväska med "fransar" - givetvis helgjuten i silvergrå plast. 


Hennes extra garderob består av två plagg. En orange klänning med gult blommönster och gult band mitt fram ("knäppningen"). En kort blå denimtryckt ärmlös byxdress är den andra delen och till detta kommer det ett par silverfärgade sandaletter, ett rött halsband med stora "kristaller" och en mintgrön kuvertväska. 


 Fashionistas #41, Pretty in Paisley, Petite, 2015


 -

-

Av Katti - 11 januari 2017 22:48

Det är lite fånigt att man måste tala om att en Fashionistas är "Original", men den här tjejen är just det. 31 cm lång som alla andra Barbiedockor. Nästan. 


Dockan är en Lea (eller Neko som folk envisas med att kalla de asiatiska dockorna idag, fast alla är "Barbie"). Hon har exakt samma utseende som andra asiatiska dockor av idag med Leas ansikte. Det var kul första gångerna, men inte när den fjärde o tionde dockan är likadan. Men det undantaget, är hon jättesöt. Givetvis är de limskallar, det verkar inte gå att komma ifrån. Hon har stenhårt huvud, men inte så mycket fett i limmet som det verkar. *Peppar Peppar*. 

Hon är gjord i blek hudfärg och asiatisk rakt igenom, med raka armar. Hon bär en rutig kjol i grått och rosa och en matchande topp i rosagrå ombré. Ett par silverfärgade skor med höga klackar. Hon har alltså "på-tå-fötter". Runt halsen sitter ett halssmycke som ger toppen ett intryck av skjorta. Det är en silverfärgad "kedja" med kragsnibbar. Mycket underligt. Mer genvägar i stället för att göra riktig krage på toppen. I handen bär hon en rosa handväska med ett ansikte. 


Hennes extra kläder består av en rosablå klänning - nej inte alls. En svartvit hundtandsmönstrad "långväst" med insytt framstycke i blått och rosa tigermönster för att låtsas vara en klänning med utanpåväst. 

Den andra delen är också sydd ihop till ett stycke, men om man är lite händig kan man dela på det, till en cerise långkjol och svart topp. Dessutom finns ett par cerise rosettskor och en liten blå kuvertväska/portfölj med handtag att komplettera med.


DTD99 Fashionistas #36 Chic with a Wink, original, 2015 

Av Katti - 11 januari 2017 22:33

Har fått lite nytt i brevlådan. Ett paket bokstavligen nertryckt i brevlådan o det var ett himla lirkande att få ut det igen. En blev levererad till dörren och två har jag hämtat på "posten" - nåja PostNords utlämningsställe. Ett paket kvar att levereras... Tio nya tjejer med extra kläder. 

Hade tur o fick tag i de större Fashionistasseten i våras via tyska amazon och med prisgarantin blev de inte så dyra när de väl fanns inne för leverans. De är dyrare på rea i USA! I USA har de ju funnits i nästan ett år redan, men det är där det. Har väntat och längtat länge efter dem! Jag beställde de flesta garderobsseten. En färgad Goddess tog jag inte och det ångrar jag idag. Har haft en himla tur med ögonen, än en gång. Allt sitter där det ska! Hon hade sina ögon lite hipsomhajs o jag vågade inte chansa. Men med den tur jag haft hittills hade hon säkert också platsat. Hoppade även över en "Barbie". Tyckte inte hennes garderob var sådär översvallande upphetsande. 

En docka är jag skitsur över. Ledsen. Förbannad. Hon motsvarar inte alls mina förväntningar - eller ens det utseende hon ska ha och som jag ville ha. Första omgången Fashionistas hade samma fenomen - o faktiskt i samma docka. En "Nikki". Då var det en vit version med jättelockigt hår, som även kom i en rak variant. Nu är det en Tall och mörk Nikki som ska ha samma lockiga hårsvall, men dockan jag fick har knappt lockar i ändarna ens. Nä. Besviket. 


En av de jag inte beställde: 


Foto från Amazon 


Bilder på mina set kommer eftersom jag får upp dem :) 

Av Katti - 11 januari 2017 12:10

Mattel har gjort några fantastiska set och samlarserier genom åren. En av serierna var Together Forever, med romantiskt tema. Här är Romeo och Julia, spelade av Ken och Barbie. Det var det första setet i serien, som till slut bara blev två. Kendockan är speciell, med ett ansikte framtaget just för det här setet. Han finns såvitt jag vet, inte i nån annan version. En mycket snygg Kendocka! 

Barbie gjordes med Mackie-ansiktet. Det är ett av de vackraste ansikten Barbe har. 

Sen har vi kläderna. Kläderna! Fantastiska skapelser i sammet/plysch och lamé. Guldtrådar och -band. Ornamenteringar. Lager-på-lager. Smycken. Barbie/Julia har en lång fläta omvirad med ett guldkantat silverband. Samma band sitter som kant på hennes hätta. Allt är genomtänkt. 

Boxen har också fått sitt, och de står på Julias balkong. Så vackert set! 


#19364 Barbie & Ken as Romeo  Juliet, 1997
Together Forever Collection 


Barbie som Julia, så vacker.


Ken som Romeo. En riktig snygging. 

Av Katti - 10 januari 2017 23:25

Hahaha, tittar på bilderna på dockorna jag lagt upp i bloggen och kan inte låta bli att le lite i mjugg. Eller asgarva. Ni får ta alla mina lösa dockor för vad de är. Jag är alldeles för lat för att åtgärda de flesta dockor, men bara tiden och iden infinner sig, kan de säkert bli betydligt mycket finare än sina rufsiga, smutsiga och fläckiga skick de är när de kommer till mig - och ankomstfotograferas. Det är vad det är och det kan ju vara kul att se dem i sitt lekta skick också kanske. 

O det var allt jag ville säga. 

Av Katti - 10 januari 2017 20:35

Åsså över till nåt helt annat. I samband med andra fotoåtaganden grävde jag fram två av mina bubble cuts. Skulle haft några till, nån blond o nån brunett också, men rödtottar är aldrig fel... 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards