Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

sindy en masse

Av Katti - 8 april 2015 19:00

Eller en massa Sindy, om man så vill. Fick ett besök av brevbäraren idag. Han hade med sig en kartong från Holland med lite nya Sindy-dockor. Detta påminde mig om min förra batch, jag köpte av Helena. Några av dem har jag namn på, men en hel del är ett mysterium. Ska se om jag hittar info om alla. Oj, vad jag vill ha den där Sindyboken som finnas att köpa om man bara hittar den. Den kostar en halv förmögenhet som de flesta dockböcker gör på andrahandsmarknaden. Det är inte precis billiga romanpriser på dem! Ska höra med mina Sindysamlande vänner i Europa om de kan hjälpa till att sätta namn på de dockor jag inte har nåt på. 


Från vänster ska detta vara:  

Travel Fun Sindy, komplett, tror jag, sånär som på ett par glasögon. 

Somersaulting/Acrobat Sindy

Crimp & Bead Sindy blond o brunett, brunetten har ett trasigt ben. Jag har en C&B till o jag funderade på att byta kropp på brunetten men de har stenhård skalle så jag vet inte hur jag ska lyckas. Får testa det där med värme. Försiktigt... 


~~~~~~~~~~~~~~~


Åsså jätteloten jag köpte av Helena, den andra. Många vet jag vad de heter, andra är ett ovänt blad. Det är en blandad mix av Hasbro och Vivid Sindy, och en Paul. Helena är frisör och har fixat håret på flera av dem så de har inte alla originalfrisyr. 


1 Kan vara Mega Pop Star (Vivid 1998) eller kanske Millennium Party (Vivid samma år)

2 Eventuellt Beach Party Sindy (Vivid 2001)

3 Sindy & GoGo 

4 Wild Hair Sindy 

5 Pirouette Sindy

 6 Make Me Up Sindy

 7 Make Me Up Sindy 

 8 Dream Time Sindy 

 9 

10 Sindy and her Fun Bike, ingen cykel. 


11 gissar Magic Vet Sindy (Vivid 1999)

12 Supersindy (antar jag)

13 Swimming Sindy

14 Hot Blades Sindy 

15 


Den sista Sindydockan har mjuk kropp. Valet stod mellan Baseball Cap Sindy och Sindy Soft. Vad som fällde avgörandet var bristen på lugg! Mjukisen har lugg, det har inte baseboll-tjejen. Baseball Cap Sindy är det. 


Googlade lite o hittade de här två bilderna från olika ställen som visar de två versionerna av Sindydockan med den mjuka kroppen. 

Inte mina foton!


Har en jag glömt ta närbild på också. Tjejen i rosa hår. Det är Gold Popstar Sindy i sina originalkläder. Saknar alla tillbehör till henne. Hon har mick o skor o guvetvad i guld. Hon ligger ovanför/under Paul i översiktsbilden. 

 
 
Club-Sindy

Club-Sindy

18 juli 2015 04:14

En omfattande och trevlig samling. Här är några tips du borde leta efter också. Du kommer inte bli missnöjd. Three Wishes Sindy där hon är en prinsessa vars klänning kan förvandlas i tre olika utförande. Miss India Sindy (Funskool) är faktiskt en av Sindys mest fragångsrika serier som tillverkades i 10 år 1996-2006 i Indien! serien var så framgångsrik att man skrev om den i Financial Times India när hon bytte förpackning! Mycket söt indisk Sindy docka. I bråket mellan Indien och Pakistan vart Sindy involverad och släpptes som en Indisk stridspilot 1998. Wedding Day Sindy är något du också borde söka efter, Hasbro 1988 och 1989 (modellerna skiljer sig åt). Sedan har vi pärlan Splashing Out Sindy 1989, extremt sällsynt i NRFB. Så vitt jag känner till finns denna docka endast i fyra exemplar i NRFB hos samlare, jag har en av dessa! Valentine Sindy är extremt docksöt med sin puffklänning Hasbro 1990. Golden Skates Sindy där hon är isdansös iklädd dräkt och vita skridskor och blombukett Hasbro 1991.

http://www.club-sindy.com

Katti

21 juli 2015 19:27

Hej! Jag tycker det är jättekul att du skriver! Ser att Susy/Sindy-sidan legat still ett tag men vi använder den ofta som referens i dockgrupperna på Facebook.

 
Ingen bild

Club Sindy

23 juli 2015 17:41

Hej Kattis. Jo Club Sindy har varit en spöksida sedan 2007 då Christina, en tjej som jag samarbetade med hoppade av. Nu pågår en full uppdatering av sidan, bättre bilder som är högupplösta och en ny design, oklart riktigt hur de nya sidorna skall se ut samt en ny studioinspelad sång som vi lade ut nyligen. Sidan har i snitt haft mellan 150 till 200 besökare per dag. De flesta går inte in via huvudsidan. Från början hade jag tänkt att skrota den men så blir det inte nu. Susy dockan har fått ett väldigt kraftigt lyft som samlarobjekt sedan Susy kom in på sidan. Vi kommer färdigställa Susys guide nu. Den vart aldrig färdigställd innan vi la av. Susy ligger i topp 10 som sökord eller Susy dolls.

Katti

23 juli 2015 23:41

Men åååååh vad spännande!!! Ser fram emot det - o många av mina Sindysamlande vänner med mig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards