Kattis Dockor

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Katti - 23 september 2014 10:37

Det har diskuterats Sindy på sistone. Huruvida dockor är Sindy eller kloner av Sindy. Jag har bytt till mig en svart Sindydocka som jag har satt mig ner o googlat. Hennes kläder var lite förvirrande för de är Sindy, men de hör till en annan docka. Den här tjejen ska bära en blå baddräkt! Sindy har ju aldrig funnits i svart version (pratar moderna Sindy, inte Pedigree som hade en svart version) men nu har jag hittat henne. Det är inte Sindy, så där hade jag rätt, utan hennes kompis Mel som lånat gjutformen från sin kompis. Dockorna är inte stämplade så det kan vara svårt att veta om de är original eller inte men Vivid-erans dockor var inte stämplade. Det är ju inte Hasbro längre och då finns alltså inte den stämpeln på dem. Förstår inte riktigt varför de inte satte egen stämpel på henne. Nåja. Här är hon i alla fall - med en för närvarande oidentifierad Hula Sindy och en original Hasbro för jämförelse.


Beach Party Mel


 Klänningen hör till en Make Me Up Sindy


 Smala höfter och vriden midja


NN Hula Sindy



 Beach Party Mel


 NN blondie Hula Sindy


Den blonda dockan har en lös ring kring midjan som snurrar och ett hål att sätta nåt i. För hon ska kunna göra piruetter? Hennes kläder påminner om nån form av cirkusdräkt. Får söka vidare. Hula Sindy heter hon





 Vivid vs Hasbro


 De två Vivid-dockorna till vänster, Hasbro till höger

Fotvalven skiljer mycket! De nyare dockorna har högre vrister och mycket kortare fot. Undrar om de kan ha varandras skor? Det är nog så svårt att hitta skor som passar Sindy! Blanda sen in olika fötter...



Sindy i sin box - bilder från eBay/The Vintage Toy Collector

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards