Kattis Dockor

Alla inlägg den 6 december 2021

Av Katti - 6 december 2021 11:00

Jag föll för den här tjejen i sin guldklänning första gången jag såg henne. Långt senare hittade en kompis henne på Gekås och köpte en och sen fick jag tag i en till. Båda syns i bild nedan, men jag har inte delat upp bilderna utan de är lite blandade. Jag är inte helt säker på hennes ursprung, men gissar att hon är en "store doll", dvs såldes på Wal*Mart och liknande. Hon fanns i både svart och vit version, men jag ville hellre ha den mörka med sina blågröna ögon, en i mitt tycke inte helt vanlig kombo, om än inte omöjlig. 
Hon har 2010 års omgjorda Carnavals ansikte med röda läppar. Klänningen är kort i guldlamé med tryckta julstjärnor och röda sidenband över axlarna, knutna med rosetter framtill. Skorna är högklackade och julröda, liksom hennes handväska med gjuten rosett. I öronen sitter guldfärgade örhängen med droppärlor. Jag har ingen aning om vad dockan egentligen kallas. Det är längesen Mattel hade riktiga namn på sina dockor. 


 

FTF79 Holiday Poinsettia AA, ©2017

Asst. FTF77

 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards