Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 11 september 2021

F172 - Hearts

Av Katti - 11 september 2021 20:30

Jag är lite av o på vad jag gillar kläderna på Fashionistas 172. Mixen av ljusblå botten och orangeröda hjärtan skär sig lite i min hjärna. Det tillsammans med den ljust orange kantstickningen och hiskeliga volang-ärmarna.... Nja. En lite överdimensionerad pyjamas kanske? Shortsen är söta, även om de är sydda i exakt samma tyg som toppen. 

Den här dockan är allmänt omtyckt med sina flätor, även om jag vet de som tålmodigt suttit och repat upp alla flätorna. Jag har två, kanske ska prova göra det på en av dem? Tyvärr är de glest rotade och jag vet inte vad resultatet blir om man gör det. 

Ansiktet 172 har, är det som kallas 'kim'. Det har inget officiellt Mattelnamn (ännu). Det påminner lite om Asha och tittar man snabbt på bilderna på de boxade dockorna kan man tro att det är Asha, men det skiljer en hel del dem emellan. Till sin färgklatschiga dress har 172 ett par vita sneakers/basketkängor och totalt färgomatchade glasögon i mintgrön hjärtform. 


GRB63 Fashionistas 172, ©2020

 -

 -

 -

 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Ansikte: ©2014 'kim' 
Kropp: ©2015 Original
Armar: Vänster rak, höger böjd
Fötter: Platta


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Söndag 28 april 22:36


Den här denim-serien med Defa Lucy har tagit samlare runt världen med storm. Lucy har fått nya ansikten. I skrivande stund minns jag inte vilken dockan hon klonats från, men det är någon ny high end-docka i samma klass som Integrity Toys dockor. Mitz...

Av Katti - Söndag 28 april 22:15

F213 är en Millie med stängd mun med kläder och look inspirerade av Barbie #1, The Original Teen Model. Många är kommentarerna att Mattel kunnat ge henne en lockig lugg, för att verkligen hylla ettan, liksom att ge henne en sidblick. Nu har hon varke...

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards