Kattis Dockor

Alla inlägg den 7 september 2021

Av Katti - 7 september 2021 21:45

Så fick jag till slut komplettera mina Änglar med Alex. Har väntat länge på att få tag i henne. En vän i USA hade en han kunde skicka, men det blev inte. Den hade varit lite kul att äga, då "han" är en av designerna av just de här dockorna, Stephen Sumner. Vi hade en diskussion en gång för många år sen, långt innan Barbie Collectors blev vad den är idag. Svämmad över alla bredder och folk inte har en aning om vem någon är i dockvärlden. Hur som. Alex, en av änglarna vet nog de flesta vem det är, och än mer Lucy Liu, som spelar henne i de första filmerna. 

Dessa änglar gjordes av Jakk's Pacific och bär karaktärernas "signatur"-kläder. Mina tre är just Signature Looks


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

Natalie och Dylan kan ses här


Av Katti - 7 september 2021 21:12

Det hade jag aldrig trott att jag frivilligt skulle köpa ett Defa Lucy-set, men det här setet pockade på mig av flera anledningar. En motorcykel. Rosa skinnpaj. Snäva jeans. O sanningen att säga är inte Defa Lucy så ful själv heller med stängd mun och silverfärgat hår. Stora blå ögon. Hon ligger inte långt bakom Barbie av idag.

Hade dock lite svårt att välja mellan de två seten. Var och ett hade sin charm. En röd motorcykel och vit skinnpaj, eller en vit hoj o rosa paj. Den rosa vann. Om jag hittar det andra, kanske jag plockar hem ett till. 

Lucy är ledad o armbågar, vrister, knän och fotleder. Som äldre Fashionistas ungefär. Får kolla bättre den dagen jag plockar henne ur kartongen. 


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards