Kattis Dockor

Alla inlägg den 27 mars 2019

Av Katti - 27 mars 2019 12:00

Jodie Whittaker heter tjejen som spelar en av SciFi-seriernas äldsta karaktär. Pratar TV-serier nu. Doctor Who. Doctor Nr 13 förändrade allt. Från att ha varit man i tolv upplagor, tog Jodie Whittaker doktorn till nya dimensioner när Thirteen regenererades in i en kvinnokropp. 

Mattel hoppade på Doctor Who-tåget och gjorde en docka i begränsad upplaga (20 000 ex) och vem är jag att motstå den? Jag kommer aldrig att släppa Tio som min absoluta favorit av The Doctor, men Jodies version av Doctor Who är nåt speciellt. 


Jag hade lite svårt att se henne i rollen då jag själv just avslutat Broadchurch, där Jodie spelar mot - just David Tennant, men alltsom serien fortsatte, hittade doktorn hem, även hos mig. 


Hon kommer klädd i de speciella kläder hon hittar under en shoppingvända, efter att ha fått kasta av sig de alltför stora och trasiga kläderna från Nr 12. Spetsar och långa svarta ärmar är inte hennes grej. Däremot glada färger o knasiga modeller. Ett par knälånga hängselbyxor till en blå t-shirt med regnbågsränder. Utanpå allt en lång kappa - som "min" Tio också hade ♥  På fötterna bär Tretton ett par stadiga kängor. 

Givetvis har hon sin Sonic Screwdriver i handen. Den plockade hon ihop av delar hon hittade och på Doktorns vis, fick att fungera. 


Ansiktet är skulpterat med Jodie som förlaga och de har lyckats väl! 


Nu behöver jag bara en Tardis i dockstorlek! 


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards