Kattis Dockor

Alla inlägg den 10 oktober 2017

Av Katti - 10 oktober 2017 20:42

Fyra Evi Love, Children of the World. Köpte dessa från en loppis i södra Sverige, via en Facebookvän och flitig loppisbesökare. Han såg dem vid ett tillfälle och vi började prata om dem o jag bad honom titta efter dem igen. De fanns kvar hos säljaren så han tog hem kvintetten. Ja, de var fem från början, men den femte har jag redan i kartong så henne fick han behålla. Den här bilden är (som så många andra av mina) ett ankomstfoto. Japanskan har tappat en rosett i håret, guldtråden som ska hålla ihop hennes kläder, sina strumpor och har dessutom lite smutsfläckar på kinden, afrikanskan har ingen kjol, indiskan är galet rufsig (o med ett hår som är nära omöjligt att få snyggt igen) och jag tror hon ska ha en lång tyllsjal också, utan guldkanter - och alla är skolösa. Afrikanskan har inga skor i original, men de andra tre ska ha nåt på fötterna. Den enda jag kan hitta ersättning till är spanjorskan, för hon har förmodligen vanliga Eviskor i svart. Inte helt lätt att få dem kompletta på en loppis. 


Evi Love, Children of the World, Japan, Afrika, Spanien, Indien.


Baksidan på boxarna dockorna en gång kom i: 

Fler av dem kan du se här

Av Katti - 10 oktober 2017 20:20

Vi fortsätter på temat Afrika en stund till. Fick just hem en lite Evi Love idag. Har henne sen tidigare men den förra är inte komplett, hon saknar sin kjol, medan den här tjejen har alla delar. Evi Children of the World, Afrika. Eller om man ska tyda flaggan vid hennes bild på boxarna, Afrikanska Unionen. Inget speciellt land alltså... 


 -

 -

-

Afrikanska unionens flagga.

-

Av Katti - 10 oktober 2017 18:28

En liten afrikansk miniscen. Jag har lite svårt att få mina afrikaner att stå still då de inte är helt plana under, utan allt är handkarvat och -snidat. Barbie står om hon lutar mot väggen :D Giraffen får vi förmoda är en baby - med horn... 


 -

-

Av Katti - 10 oktober 2017 12:45

Från Underlandet kommer de, Bunny Blanc, dotter till den Vita Kaninen och Alistair, son till Alice. Lite fiffiga är de fortfarande med namnen. Det känns lite som Once Upon a Time - teveserien. Där hamnar ju alla sagofigurerna i en alternativ värld. Jag har inte sett ett enda avsnitt av dem, så jag har ingen seriekoppling till de här karaktärerna. Min koppling är Disneys filmer och diverse sagor man sett genom åren. Så min koppling är till deras föräldrar :) 


DHL79 Ever After High - Carnival Date Bunny Blanc & Alistair Wonderland, 2015

 -

Vita kaninöron på det platinablonda håret. Dockan i sig är ljust rosa i hyn. 

Som sin fars dotter, är Bunnys klänning tryckt med klockor, av samma model som hennes stressade far alltid tittar på. Skynda skynda. 

Kaninöron på skorna. 


Så härligt att se att Mattel fortfarande rotar hår på de här killarna. Alla Ken har ju plasthår idag. 

Enkla ripsband som hänglsen. Så tradigt med dessa genvägar. Antar att man får vara glad att de inte är tryckta på skjortan... Skjortan knäpps som allt annat, med kardborre i ryggen o den ser ut att vara hopsydd med shortsen. Alla chnser att göra snygga kläder, men alltid dessa genvägar. 

En fluffig vit kanin, i helgjuten plast. So much för den fluffigheten... 

-

Av Katti - 10 oktober 2017 11:45

Mer arkivfoton. En begagnad Happy Holiday Barbie fick ett spabesök och nya kläder. Egentligen är inte jag mycket för lullull o prinsessklänningar, men den här tjejen har ju en gigantisk lullullig klänning i original, fast vit o fick i stället en rosa klänning i rosentryck med tyllfront i kjolen. Som mycket annat fuskar Mattel idag och kläderna är bara halva, "utan baksida". Om den nu ens är Mattels. Just i skrivande stund kommer jag inte ihåg. 


-

 Hennes halsband hattar runt lite.... Irriterande när det inte sitter där det ska i bilden! 

 

Grace fick en hemsydd klänning jag fick med i en låda en tjej i USA lottade ut. Absolut inte min kopp te, men den passade på Grace, o framför allt tillsammans med Holiday i rosa. 

Bara katten ger katten i tyllen får hon vara med o leka... Man ser bara rumpan på henne i fåtöljen. 

So in Style Grace

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards