Kattis Dockor

Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Katti - 5 oktober 2017 12:23

Apropå det där med delade eller hopsydda kläder. Många saknar den här tiden. Fashion Fever. Eller tiden före den, Fashion Avenue. Kläderna var (oftast) separata under FF-eran, där i mitten av 00-talet. Tuberna kunde användas som displayboxar om man så önskade, men det var ett helsike att ta ut grejerna.  

Ställningarna i de här boxarna är däremot stadiga och säljs ofta separat. De är bra att ställa upp i olika displayer, som en butik, eller bara i ett rum. Man kan ju alltid använda dem som klädhängare i en display eller liknande. Många använder dem när de säljer kläder i olika forum. Perfekt att visa upp kläder på. 


De kommer från olika år, men kläderna har samma Asst Nr: G8989. Det rosablå setet med copyrightåret 2006 har artikelnummer J1428 och jeansen med svarta toppen från 2004 är märkt G8995. 

Kepsen och tillbehören har Asst Nr H0883. Ser inte artikelnumret på den - glömde visst fota det om det fanns ett. Däremot är det copyrightmärkt 2005. 

Av Katti - 5 oktober 2017 12:15

Fick hem tre av årets Fashionistaskillar för ett tag sen men har inte haft tid att lägga in dem förrän nu. Nån dag efter att de anlände insåg jag att jag inte köpte nån Slim utan bara två Broad och en Original. Alla har nya kroppar, märkta 2016. Barbie fick tre nya kroppar, Petite, Tall och Curvy, Ken fick två, Slim och Broad. Jag måste gräva fram lite äldre Kendockor så jag kan göra nya jämförelsefoton dem emellan. Här är två av de nya, Broad x 2 och Original. Båda kroppstyperna är helt nya och ser annorlunda ut mot tidigare versioner. 

Man ser tydligt skillnaderna i midjemåtten och höftbredden, även om vinkeln på bilden inte är den mest ultimata för jämförelsefoton. 


Broad 2017, Original 2016, Broad 2017. 

Av Katti - 5 oktober 2017 11:40

Den här killen är nog en av de mest omtalade av årets Ken-dockor. Han har en MANBUN. Många vrålar, varför det? Andra tycker han är skitcool. Jag tycker det är kul med variation så fram för fler mansknutar! 


Distressed Denim är namnet på honom, o det har givetvis med hans blekta jeansfärger att göra. Mycket blått. Men allt det blekta och de slitna hålen är tryckta....! Till och med Steffi Love hade riktigt denimtyg o riktiga hål i sina jeans. Mattel trycker allt, inklusive knappar och dekorationssömmar. Jag kan ju önska att skjortan faktiskt gick att knäppa upp framtill o att det verkligen satt en sydd krage där. Tja, sydd är den, men det är bara en ensidigt tryckt tygbit. Ingen "riktig" krage. Den är inte ens kantad, utan bara tillklippt. 


Ken är lite solbränd. Hans ögon är grönbruna och han har en öppen mun med ljusrosa läppar. Ett nytt ansikte till den nya frisyren också. Jag önskar bara att de kunde variera armarna lite, som på tjejerna. Ibland en böjd, ibland en rak o byter mellan vänster och höger ibland. Inte bara dessa tråkiga, raka robotversioner. De är vackert skulpterade, men det finns alltid utvecklingpotential! 


 

FNJ38 Fashionistas Ken 13 Distressed Denim (Broad), 2016

Asst Nr - inget

 -

Lite inkainspirerat tryck i skjortan. 

Snygga "flätade" sneakers. 


 

-

Han ser lite skelögd ut, då ena ögat är svartare än det andra.

 -

Märkt 2016. 


 -

 -

 -

Man får vara tacksam att kläderna är i två delar så skjortan kan användas separat om man så önskar. Däremot tycker jag det är dötrist att de använder samma tunna vita polyesterbomull till allting, som de sen screentrycker mönster och allt på. Jag menar. Tryckta slitagehål?! 

Av Katti - 5 oktober 2017 11:20

Den här killen har en av de nya kropparna, Broad. Han är lite större o biffigare än "Original". De flesta av de nya killarna har dessutom nya ansikten med coola frisyrer. Den här gillar jag. Han är snygg! Bilderna nedan är helt oredigerade, så tillvida att alla fabriksfel är kvar. Ska jag ha en ansiktsbild till hemsidan redigerar jag bort allt möjligt för att dockan ska se ut som den är tänkt. Damm är det enda jag suddat bort och inte ens det har jag varit noga med här. 

Nåväl. Camo Comeback. De har nya coola namn också, även om vi i Europa måste googla o leta högt och lågt på Internet för att hitta dem, eftersom våra boxar aldrig har dem tryckta nånstans. 


 

FNH40 Fashionistas Ken 8, Camo Comeback (Broad), 2016
Asst nr - inget

Tack o lov har de fäst de här senaste killarna med ett tunt plastband runt halsen i stället för att skjuta fast dem i kartongen genom nacken. De där nitarna orsakar stora hål i bakhuvudet. 


Vi håller oss till Malibu :) 


Ett par vanliga seglarsneakers. 


Vi tar ett varv runt huvudet för att kolla in frisyren: 

 -

Inbyggda fingeravtryck? Märken av nåt är det i alla fall. 

Huvudet är märkt 2016. 


 -

Jag kanske kan tycka att den där lejongula hårfärgen är lite tråkig o att han kunde ha tjänat på att få lite målade slingor eller nåt. Det funkade bra på 90-talet... 


En missat färgfläck. Verkar som om håret är vitt under. 


Han har ingen midja att prata om, utan är mer grovbyggd. Helt rak profil i sidorna. Fötterna är desamma på Original och Broad. Slim har jag inte att jämföra med. 


Kläderna är delade så vi får ett par camotryckta shorts och en separat tröja, båda stängs med kardborre. 

Av Katti - 5 oktober 2017 10:29

En av mina mest efterlängtade nya killar. Ett nytt svart ansikte. O vad får jag? En kille som ser ut som han har rakat sig för ofta och för hårt. O dessutom med färgspill kring ögonen och tomma fläckar i håret. 

Förutom det är han cool. Hade kunnat vara sååå mycket coolare bara. Får jag tag i en till ska jag skicka den här killen för att få tillbaks skägget han uppenbarligen rakat bort. Då kan han bli snygg. Med lite tredagars kring hakan :) 


 

FNH42 Fashionistas Ken 10, Classic Cool, 2016
De här dockorna har underligt nog, inget Asst.nr (Sortiment/Serietillhörighet)

 -

 -

 -

 -

 

Det är en massa färgspill kring hans högra öga (vänster i bild) o så de där hemska kinderna o hakan. 


Fläckar i håret där färgen släppt, eller inte ens tagit.


Miniflätor runt om. Cornrows kallas de i USA. 


En fläck till. Han har samma frisyr som Zig & Zag.  


Grabben har tydlig midjeprofil! Snacka om six pack. Biffig överkropp. 


Tryckta peppar-o-saltbyxor, "slipsen" sitter nitad på skjortan, o "nitar" på skorna. Kläderna har i sedvanlig kutym kardborre i ryggen. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards