Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

klädd i kolt

Av Katti - 19 januari 2017 23:43

Köpte en lappkolt av en tjej i en av säljgrupperna och fick hem den för provning. Vilken docka ska få den? Kikade in hos mina närmaste. Tänkte på en Petite först, men kolten är så stor så en liten skulle drunkna! Gick åt andra hållet o tog en kurva i stället. Valde den med lila hår. Hahaha! Det var hon eller brunetten. Vilken kanske hade passat bättre men jag iddes inte gräva fram henne. Vad jag behöver nu är, ett par strumpbyxor eller tajts som hon kan ha under kolten. Den är lite kort för bara ben. Har ju inga roliga skor att ta på henne. Hon fick låna blondies skor för fotograferingen. Helst skulle jag vilja ha ett par snygga boots. Fast jag ska gräva fram ett par näbbskor i renskinn jag har nånstans. Sprang förbi dem nån gång före jul men vet inte riktigt var jag stoppade dem. 


Grävde fram ett "silverarmband" för att sätta runt halsduken. Måste också leta nåt hon kan ha under kolten - den är så urringad! Skulle haft ett snyggt bälte också. Ken har ju bara ett enkelt skinnbälte. Borde kunna hitta nåt liknande till Barbie. 

 

Kens skor är gigantiska! Men de är sydda precis som "riktiga" vattenskor. Byxorna är sydda i skinn. Han har en cape också men den passar inte riktigt så jag tog av den. 

Ser inte helt korrekt ut med svarta skor - av den typen. 


~~~~~~~~~~~~~~~


 -

-

 
 
Selma

Selma

20 januari 2017 15:01

Vad fint! Jag är ju delvis samisk och har själv gått i dessa kläder vid en del tillfällen och tagit hand om renar som barn så blir glad av att se dessa fina dockor. Brukar ofta vara tjockare tightsliknande byxor i filt eller tjock bomull under dessa kläder. Och stövlar såklart, antingen renskinnsstövlar eller klädda i renpäls :) Har även sålt dockor med dessa kläder i mammas och pappas butik. Blir väldigt glad av att se dessa vackra dockor!

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

20 januari 2017 16:22

Åh, har du?? Sålt dockor menar jag? Barbie eller "vanliga" souvenirdockor? Vill också säga tack för att du inte högg huvudet av mig för att jag skrev "lappkolt". Jag känner en renägande familj (av många andra) och mor i det huset brukade säga: "Det heter lapp o lapska och ingenting annat" när jag började prata om "samiska". "Jag är en gammal lappkärring, så de så". Älskade Ellen.

Jo, nån typ av tajts ska det bli. En kompis ska sy nåt åt henne. Får se vad det blir :) Ett par näbbstövlar har jag nånstans. Souvenirer på nyckelring förstås :)

 
Selma

Selma

27 januari 2017 03:31

Ja alltså bara sålt souvenirdockor osv, inte Barbie tyvärr. Har sålt Hello Kitty en gång dock! faktiskt funderat på att börja sdälja dockor igen men vill ha en fysisk butik och det är så svårt nuförtiden med all konkurrans från internetbutiker och utlandsförsäljning... Har någon romantisk idé om en butik lik den mina föräldrar hade men vet inte om det fungerar numera... :/

http://barbieunicorn.blogspot.se

Katti

27 januari 2017 15:05

Mmmm, I feel you. Det där med Internet är bra för oss i obygden, men för konkurrensen är det inte så skoj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Av Katti - Tisdag 20 feb 21:00

Sprang på lite bilder från förra året och en docka som jag bara köpte för att sno hennes klänning. Steffi Love Tattoo Fun. Har inte fotat mer innehåll än det nedan så hur tatueringarna ser ut har jag noll och ingen aning. Tog en närbild av henne men ...

Av Katti - Söndag 18 feb 09:28

Defa Lucy i kamelfärgad kappa. Den här damen har brunt hår. Har ännu inte fått någon bra förklaring till vad "& Misil" betyder. Det är lite dåligt dokumentation kring de här dockorna, från början en halvkass klon i dålig plast och illasittande kläder...

Av Katti - Lördag 17 feb 20:25

Det var ju det där med Defa Lucy. Dockan som fått spott o spe genom tiderna, som en kass klon i dålig plast - ofta med pinnben och fula kläder. Under förra hösten hände något, då Defa Lucy fick ett uppsving med nya kroppar och framför allt nya kläder...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards