Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 22 april 2015

och.... action!

Av Katti - 22 april 2015 13:00

Vi pratade pojkar häromdagen o jag samlade ihop mina actionkillar, nåja, de flesta av dem (och en udda fågel, i formen av en namnlös modedocka). Actionkillarna har ofta väldigt kantiga utseenden, råbarkade, lite "bråkiga" sådär. Fast mycket egna. När vår mellandotter och hennes kompis lekte med Barbiedockor kom de ofta till mig o frågade "Får vi låna dina mördarpappor?". Nån av dem är väl kanske yrkesmördare, men oftast är de bara dråpare till yrket, som militärer eller agenter. Du vet, Agent 007, med rätt att döda. Ska försöka få ihop ett ID på dem nedan. Några vet jag vad de heter, andra har jag förträngt och några har jag inte en susning. Power Team-killarna köptes lösa med en massa tillbehör men jag är osäker på vem som är vem av dem. Får googla lite. 

Om man nu inte samlar dem för de actionfigurer de är, är de ju ursnygga följeslagare till alla tjejerna. Att bara släpa på Ken, Ryan och Steven kan bli lite långrandigt kanske. Det är ju så många tjejer, o få killar! O för att hitta asiatiska killar MÅSTE man nästan ge sig in i actionbranschen. Den enda Mattel gjort, räcker inte heller långt. 


1 M&C Power Team 

2 M&C Power Team Diver? 

3 Hasbro Action Man - kan vara Operation Jungle

4 Hasbro Action Man

5 Lanard Ultra Corps! Dragon Han, Ninja 


6  just nu namnlös slädförare (Ken-klon)

7 Lanard Ultra Corps! Buried Treasure 

8 M&C Power Team Fire Fighter? 

9 Top Toy namnlös modedockskille 


10 Lanard Ultra Corps! Large Sarge, Swamp Scout 

11 G.I Joe

12 Lanard Ultra Corps! Junk Yard, Mountain Recon

13 Lanard Ultra Corps! FlashFire, Jungle Beret 


Minns inte vad den där killen i vinterkläderna heter. Eller tja,. Han har nog inget namn men jag hittar inget när jag googlar runt på alla möjliga sökord, gällande slädförare och vinterräddare. Det jag vet är att han kom med en stålgrå släde i plast och en stor husky, mer av modell grönländare än husky. Han är kopia av vissa åttiotals-Ken. Vill minnas att boxen han kom i, var blå, men det är ungefär det jag får fram ur minnesbanken. I fotoarkiven hittar jag inget. Han är antagligen från tiden före mina digitala kameror. Skannade inte alla foton jag tog. De, i sin tur ligger nog i källaren, om inte Maken fått för sig att städa bort fotolådorna. Köpte honom (vinterkillen, inte Maken) i vår första leksaksaffär, som just då hade flyttat till nya lokaler o så småningom la ner hela verksamheten. Men ett namn på honom, får jag inte fram. 


"Mördarpappor". Dagissnuten, kanske? Eller "The Pacifier"? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Av Katti - Tisdag 20 feb 21:00

Sprang på lite bilder från förra året och en docka som jag bara köpte för att sno hennes klänning. Steffi Love Tattoo Fun. Har inte fotat mer innehåll än det nedan så hur tatueringarna ser ut har jag noll och ingen aning. Tog en närbild av henne men ...

Av Katti - Söndag 18 feb 09:28

Defa Lucy i kamelfärgad kappa. Den här damen har brunt hår. Har ännu inte fått någon bra förklaring till vad "& Misil" betyder. Det är lite dåligt dokumentation kring de här dockorna, från början en halvkass klon i dålig plast och illasittande kläder...

Av Katti - Lördag 17 feb 20:25

Det var ju det där med Defa Lucy. Dockan som fått spott o spe genom tiderna, som en kass klon i dålig plast - ofta med pinnben och fula kläder. Under förra hösten hände något, då Defa Lucy fick ett uppsving med nya kroppar och framför allt nya kläder...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards