Kattis Dockor

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Katti - 19 mars 2014 16:45

När man letar i gamla fotoarkiv kan man dyka på vad som helst. Hittade ett par gamla OOAK Kelly, en kompis till mig gjorde. Har tänkt fota om de här vid tillfälle men det dröjer länge innan det blir sån't här väder igen! Vill inte gärna dra ut dem i snön. Lilla Dizzy blir nog kall ;) 


Shelly (fd) Norrick heter tjejen som skapade de här dockorna. Eller hette. Hon har återgått till sitt flicknamn igen - vilket betyder att hennes härliga "firmanamn" är inaktuellt. 


Först är den lilla fén Dizzy. Ni ser ju att hon är vindögd! Hon fladdrar runt så hon inte bara gör alla omkring henne snurrig, blir snurrig själv också! Jag minns inte hur hennes hår är färgat, men jag tror det är pennfärgat - inte rotat. O en liten hackeklippning på det. 





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Den andra dockan minns jag blev omskriven. Inte just den här, utan kentaurerna överlag. Det var MLP-samlare som sparkade bakut och uttryckte sin o-kärlek till de här. Jag menar. Det är ju trots allt en My Little Pony och en Kelly som är sammansatta till en ny figur.
KellyKlub körde en tutorial på hur man gör en kentaur - och en sjöjungfru. Kapa benen bara! Var många skratt och tokerier när de gjorde de här - "live" via en chat. Det samlades senare ihop i en mönsterbok Karin Roberts satte ihop. Mönster till Kelly. Ojoj. Det var tider det! De flesta av alla KellyKlubare har jag träffat på Facebook senare :) 

 

Kentauren Shelly gjorde till mig, heter Arista. Hon är också ommålad, i en som jag tycker egyptisk stil. Hon är en liten krigarkentaur med svärd i handen. Så läcker! 




Av Katti - 19 mars 2014 16:30


Jag har letat o letat o letat o letat efter mina små Spice Girls men kan för mitt liv inte finna dem. De ligger i en låda någonstans - borde vara tillsammans med dockskåpsgrejerna men icke sa Nicke. Dock hittade jag en gammal bild, där jag har tre av dem. De är ju inte vackrast i världen men de är rätt kul. Posh har ingen ask, för hon flyttade till mig som hon var. De andra har kommit med sina respektive dockor. Jag har Emma med låda nånstans o det blir fyra av fem tjejer. Då har jag alltså inte Mel C. Funderade hur det låg till med den saken. 


Mel B/Scary, Victoria/Posh, Geri/Ginger


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards