Kattis Dockor

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Katti - 14 oktober 2014 23:01


Glömde en fransyska när jag la upp de andra. Det lustiga är att hon är dubbad "Second Edition" men hon är nummer tre i ordningen. Eller om man ska vara riktigt petig är hon nummer ett... De två första som kallas Parisian Barbie, är klädda för cancan. Ja, det är trean också men de tidigare har Steffies ansikte och rosa kläder. Nummer tre har Barbie Superstars ansikte, fortfarande rött hår men hennes kläder är nya. I svartitrandig topp till rosa kjol svingar hon sina ben - som de andra tjejerna. 


 

#16499 French Barbie, 1996


Av Katti - 14 oktober 2014 22:59


Stannar kvar i Brasilien för nästa upplaga av Riokarnevalen. Dockan är ju Carnaval Barbie. Hon har ett nytt ansikte som många tycker ser helt galen ut. Hon är väl galet glad och lycklig då att få dansa i karnevalen. Köpte hennes lös så jag saknar kartongen till henne också. 


J0927 Carnaval Barbie, 2005

Festivals of the World Collection





 

Tatueringar eller hennafärgningar. Fast i guld.


Av Katti - 14 oktober 2014 22:58


Barbie från Brasilien tog mig ett tag att få hem. Hade önskat att jag har henne i kartong. Originalkartongen alltså. Jag vill ju helst ha mina DotW orörda i kartong. Tills jag hittar henne klarar jag mig bra med den här tjejen som är helt ny ur sin kartong. Föregående ägare plockade ur henne själv och har haft henne på display ett kort tag bara. 

Givetvis är Barbie klädd för karneval. Kanske lite trist för Brasilien är ju känt för mer än bara karnevalen i Rio men hon är söt i silver och rosa. 


 

#9094 Brazilian Barbie, 1990 


Brazilian Barbie har "spain face" med den speciella lilla knappnäsan :) 

Av Katti - 14 oktober 2014 17:15


Fantastica Barbie är klädd för festligheter i sin härligt svajande, vita dansklänning. Fiesta! Som alla Barbiedockor från tiden med latinskt ursprung är dockan en "Teresa" i grunden. Teresa var ju Barbies latinska vän och hon lånade ansiktet till alla latinska Barbiedockor på nittiotalet. Fantastica Barbie har svart hår och bruna ögon. Hon är fantastico! 


 #3196 Fantastica Barbie, 1992




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards