Kattis Dockor

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Katti - 12 oktober 2014 23:52


Kör väl lite Hawaiianskor här då. Har några stycken. Undrar var hennes pojkvän, Ken är? En av få "Hispanic" Ken som finns. Nåväl, nu var det Barbie jag koncentrerar mig på. Hawaiian Barbie här, är inte del av Dolls of the World. Men det är ändå en världsdocka med typiska - för resten av världens syn på - Hawaiianska kläder. Eller bikini med lei då. Hon kommer med en ukulele och en surfbräda. 


#7470, Hawaiian Barbie, 1982


Av Katti - 12 oktober 2014 23:23


Hula Honey är en av dockorna i pinup-serien :) Tänk att Barbie gjorde en PinUp-serie!! Det finns en docka til i serien jag skulle vilja ha, klädd som en cowboy. Allt för det där med Dolls of the World. De är ju inte det, men de har en viss koppling till världsdockorna och deras kläder. Hula Honey är klädd i typiska Hawaii-"kläder". Bikini med gräskjol och kokosnötbehå! Fast de två sistnämnda ligger med som extra, i kartongen. 

Hula Honey är en exotisk skönhet med lei runt halsen och blommig bikini. Hon håller i en minigitarr och har med sig en kokosnöt-drink med sugrör. Kanske innehållande en Piña Colada? 


 

J0951 Pin-Up Girls - Hula Honey, 2006










Av Katti - 12 oktober 2014 23:07

Det finns två versioner av den här tjejen. Den jag har, är väl den mest vanliga - även om ingen av dem är helt enkla att få tag i. Singapore Girl såldes exklusivt via Singapore Airlines. Jag fick tag i min docka genom en vän på nittotalet och är oerhört tacksam för detta. Singapore Girl är klädd som en flygvärdinna på planen från just Singapore Airlines. Det skiljer väl inget i kläderna mellan versionerna men sminket och boxen är annorlunda. den första har en brun kartong och enklare smink än den andra versionen här, i rosa ask. Hon ger ett blekare intryck, den första (hon kan ses här). 


 

Singapore Girl, c1991
Singapore Airlines

-

Kiras ansikte 

 -

Av Katti - 12 oktober 2014 22:14


Ännu ett auktionsfynd. Eller "fynd". Nåja. En Sindy i Sverigedräkt. Bandet med broderade prästkragar/ margeriter manar till att göra en Sverigedräkt. Jag köpte henne på Tradera för ... ja när då? ett par år sen? Lite söt :) 



Av Katti - 12 oktober 2014 21:44

Ru Paul här är en av tre dockor tillverkade av Integrity och designad av Jason Wu. Han gjorde en del Janaydockor förr och många av dem är integrerade med Integrity idag. RuPaul är enligt texten på boxen 99% plast, 1% kvinna :) Typiskt att jag fick tag i just den här dockan i kartong för just den har jag även i löst skick. Hade varit kul att få en av de andra dockorna. RuPaul är en häftig transa :) Kurvigare än många andra dockor! 


 





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards