Kattis Dockor

Alla inlägg den 17 november 2013

Av Katti - 17 november 2013 19:25


Tjejerna är ute o provar kläder o letar väskor.... Som vanligt har jag total fantasibrist och pga detta fullständig ordtorka. Ni får titta på bilderna utan historien. 


 Kan du bestämma dig? Ester har frusit fast. Serafina bytte om så fort så hon hängde inte med! 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 Lite glittrigt casual? 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Det saknas nåt..... 


  Ahaaa, accessorize!! 

 En del att välja på...



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 Tjejerna började i finklänningarna men det behöver jag ju inte låtsas om... 

Av Katti - 17 november 2013 13:47


De här dockorna är förlagan till alla små, eller snarare stora Barbie-bebisar från åttiotalet och framåt. The Heart Family, Barbie Baby Sits och Barbie Li'l Friends (som bara fanns i Europa) för att nämna några. Rosebud kallades de. Var och en med namn från en liten rosenknopp. De kom i två olika storlekar och jag råkar ha en av de stora också. Av de små har jag fyra olika i kartong, varav den ena gruppens kartonger är trasiga och eländiga och dockorna varit urtagna men de är i närapå mint skick. Det man kan gnälla lite på är att krytband och rosetter gått upp och håret är lite rufsigt men det är svårt att undvika när man en gång tagit dem ur lådan. 


De mindre dockorna kommer med tre olika ansikten. Det är små, små skillnader men man kan se det om man har dem intill varann. Jag har en uppsjö lösa dockor jag måste rota fram för att ta nya ansiktsfoton och stämpelbilder av men de ligger nånstans på vinden i en för nu okänd låda. Behöver samla ihop alla bebisarna till en låda. 




Tre av kartongerna är oöppnade och kartongerna i gott skick. Deras klänningar är så långa! Som dopklänningar. Mycket lullull o fluffluff. Men så söta! 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Baksidan på Silvies kartong (den stora dockan) visar alla de små rosenknopparna i singelboxar. Förutom dem fanns det tre set med större boxar där babyn hade ett tillbehör, såsom en vagn eller en babysäng, eller båda delarna! Jag har nog alla de små dockorna men har inga av tillbehören i de större askarna. Har köpt alla lösa dockor i stora loter i varierat skick. 

 


 Teckningen av Silvie visar henne med ljusare rödbrunt hår än vad hon har. Det är dockan i kartongen. 


 De här fyra ovan är de jag har i kartong. 


De här tre är de som kom med tillbehör. A Lavender Lace Rose låg i barnvagn, A Pink Heather Rose satt i en babysäng och A Baby White Star Rose kom med båda delarna. Dem har jag lösa, med eller utan kläder. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards